بازسازی آپارتمان در تهران | مراحل و هزینه بازسازی

این مقاله یک راهنمای کامل بازسازی آپارتمان در تهران است. همیشه هم لازم نیست برای داشتن یک خانه زیبا و مدرن، کوبید و از نو ساخت! بازسازی راه حل آسان و کم‌هزینه برای داشتن یک آپارتمان با طراحی متفاوت و دلخواه است. پرجمعیت شدن شهرها، بالارفتن هزینه تهیه مسکن و نیز کوچک شدن فضای منزل باعث شده است که افراد بیشتری به زندگی در آپارتمان تمایل پیدا کنند و به‌جای تعویض محل زندگی به بازسازی آن بپردازند.

هدف از بازسازی آپارتمان می‌تواند، ایجاد تغییرات در نقشه، افزایش استحکام آپارتمان، تغییر حال و هوای آپارتمان و نیز ایجاد کاربری جدید یا حذف فضاهای بلااستفاده است. ممکن است بخش‌های اصلی خانه شما مناسب و بی‌نیاز از تغییر باشند و تنها با ایجاد برخی تغییرات جزئی، بتوانید خانه مورد علاقه خود را داشته باشید. در هر حال تشخیص این که کدام بخش‌ها نیاز به بازسازی یا تعویض متریال دارند، یک موضوع تخصصی است که نیاز به بررسی و نظر کارشناسان با تجربه در این حوزه دارد. بازسازی منزل مسکونی مراحل، جوانب و ملاحظاتی دارد که در این مقاله سعی داریم به طور جامع و کامل به آن بپردازیم

برنامه‌­ریزی دقیق در بازسازی آپارتمان

اگر مدت زمان طولانی است که در آپارتمان خود زندگی می‌­کنید، ممکن است قسمت­­‌هایی از منزل را مشاهده کرده باشید که نیاز به ترمیم و بازسازی داشته باشند. این کاملا طبیعی است که پس از چند سال، یخش‌هایی از ساختمان دچار آسیب یا تخریب شوند و تعمیر یا تعویض آن‌ها ضرورت پیدا کند. در بازسازی آپارتمان در تهران جهت تغییر فضا بهتر است همه­ چیز عالی به نظر برسد. شما می­‌توانید این ­کار را از طریق یک برنامه‌­ریزی دقیق انجام دهید.

این نکته را بدانید که بازسازی آپارتمان در شهرهای بزرگ مانند تهران کار آسانی نیست، به‌خصوص اگر آپارتمان بزرگی داشته باشید. معماران تازه‌­کار در بازسازی آپارتمان­‌ها همیشه برای تصمیم­‌گیری در سبک­‌های مورد نظر یا تغییر مورد نیاز برای فضا به مشکل برمی­‌خورند. خوشبختانه نکاتی کلیدی وجود دارد که کارشناسان زبده همیشه از آن استفاده می­‌کنند تا بازسازی آپارتمان به روش صحیحی انجام شود.

1. لیستی از قسمت‌­هایی که می­خواهید بازسازی کنید را تهیه نمائید

اولین قدم برای بازسازی آپارتمان در تهران این است که با شفافیت هر موردی را که می­‌خواهید بازسازی شود؛ ذکر کنید. این مهم‌­ترین بخش بازسازی است که باید در هر مرحله آن را انجام دهید. زیرا در کلیه جنبه­‌ها مانند هزینه‌ها، مواد، تعداد کارگران و … تاثیر می­‌گذارد.

بهتر است برای تهیه یک لیست خوش‌­ساخت در بازسازی آپارتمان به ویژه در شهرهای بزرگ مانند تهران، هر یک از قسمت­‌های آپارتمان را از جمله کف، دیوارها، سقف و … را از یکدیگر تفکیک کنید. همچنین باید مواردی را که لیست کرده­‌اید به ترتیب اهمیت مرتب کنید تا اطمینان حاصل شود که شما و پیمانکار در رعایت ترتیب بازسازی گیج نخواهید شد. هر چه لیست مرتب­‌تر و بهتر باشد؛ نتیجه بهتر خواهد بود. بخصوص اگر می‌خواهید کار در اسرع وقت به اتمام برسد.

2. با یک پیمانکار زبده و ماهر ارتباط برقرار نمائید

پیمانکاران بسیار زیادی برای بازسازی آپارتمان در تهران وجود دارند. ما می­‌دانیم که یک شروع و یک پایان وجود دارد. اما اینکه در این بین چه اتفاقی می‌­افتد ممکن است یک روند سخت و طاقت‌­فرسا باشد. و برعکس می‌تواند به سادگی و سرعت طی شود. همه این­‌ها به انتخاب یک پیمانکار با­تجربه و ماهر بستگی دارد.

در بازسازی آپارتمان در تهران مشاوره گرفتن در مورد چگونگی انجام کارها، چه معمار، چه طراح داخلی، چه سازنده و چه نقشه‌­کش، خوب است. حتی در برخی از موارد، پروژه‌­های نسبتاً کوچک به پروانه ساخت احتیاج دارند و متخصص مناسب می‌تواند در این امر کمک بسزایی کند.

3. یک لیست فرعی تنظیم کنید

در حالی که لیستی از کارهای اصلی بازسازی را ایجاد می‌­کنید، جزئیات آن را نیز در گوشه­‌ای یادداشت کنید. خصوصا اگر پیمانکاران وظایف متعددی دارند که به ترتیب باید انجام دهند. قیمت مواد، اندازه‌ها، ابعاد، انواع مختلف ابزار و وسایل در بازسازی آپارتمان‌ها در تهران جزو دسته موارد فرعی هستند که می­‌توانید در نظر بگیرید.

ممکن است تهیه این لیست به دلیل عدم آگاهی از کارها برایتان کمی سخت باشد. می­‌توانید با متخصص مربوطه تماس گرفته و در مورد تعیین نیازها و مواد و ابزار خاص و کارها در بازسازی آپارتمان در تهران مشاوره بگیرید. تهیه این لیست احتمال ایجاد سوء­تفاهم و اشتباهات رایج را به حداقل می­‌رساند.

4. همه چیز را نهایی کنید

آخرین مرحله برای بازسازی آپارتمان در تهران نهایی کردن همه مواردیست که در لیست شما وجود دارد. شما می‌توانید با همه کارگران تماس گرفته و برنامه‌ها را به آن‌ها یادآوری نمائید. با این کار می‌توانید انتظار روند صحیحی از بازسازی آپارتمان خود را داشته باشید و به جای اینکه منتظر بمانید تا کار نوسازی به اتمام برسد و بعد به مشکلات رسیدگی کنید؛ قبل از شروع، همه مراحل را بررسی کنید و نحوه انجام عملکرد را به کارگران گوشزد کنید.

سبک­‌های آپارتمانی بسیاری در مجلات اینترنتی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای نوسازی کمک بگیرید. اینکه چه نتیجه­‌ای به دست بیاید به خود شما بستگی دارد. اما این را بدانید که بدون برنامه‌ریزی دقیق هرگز نمی‌­توانید به نتیجه دلخواه برسید.

بیشتر بخوانید: 10 ایده پارتیشن خانگی شیک و مدرن

بازسازی دیوار

در شروع کار ابتدا باید دیوارهای حمال مشخص کرد. در بازسازی و تغییر دکوراسیون داخلی معمولاً به دیوارهای حمال کاری ندارند و آنها را تخریب نمی‌کنند اما دیگر دیوارهای قدیمی و فرسوده را نوسازی کرد. برای نوسازی گاهی لازم است قسمت‌هایی از دیوار را تراشید و یا تخریب کرد. پس از گچ‌وخاک کشیدن، روی آن را با گچ سفیدکاری کرده و ظاهر جدیدی را برای دیوار ایجاد می‌نمایند.

برای بازسازی دیوارها می‌توان به‌جای دیوار تخریب شده از دکور، پارتیشن یا طبقات استفاده کرد. همچنین می‌توان به کمک تغییر رنگ، تعویض کاغذ دیواری، استفاده از پوستر، سنگ دکوراتیو، شیشه تزئینی یا انواع دیوارپوش (دیوارپوش چوبی، دیوارپوش چرمی، دیوارپوش سه‌بعدی، دیوارپوش سنگی و…) ظاهر دیوار و در نتیجه حس و حال فضا را تغییر داد.

بازسازی کف

بخش‌های مختلف و قابل بازسازی آپارتمان شامل آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام، اتاق پذیرایی و اتاق‌خواب است. انواع کف برای هرکدام از این فضاها به شرح زیر هستند که بر اساس فضا و سلیقه و بودجه می‌توانیم از آنها استفاده کنیم.قیمت کف پوش براساس  کاربرد و جنس آن تغییر خواهد کرد:

  1. پارکت و لمینیت: اگر چوب به‌کاررفته در کف‌پوش کاملاً طبیعی باشد به آن پارکت گفته می‌شود و اگر یک یا دولایه ام‌دی‌اف نازک همراه با چوب باشد، لمینت نامیده می‌شود.
  2. کف‌پوش PVC: این کف‌پوش از چندلایه رزینی فشرده ساخته می‌شود که طرح‌های مختلف چوب یا سنگ دارد و برای نصب باید آن را به چسباندن دارد.
  3. سنگ: یکی از باارزش‌ترین و طبیعی‌ترین نوع کف‌پوش است. انتخاب نوع سنگ‌ها بر اساس آب‌وهوای منطقه مسکونی (گرما و سرما) و نیز دقت در نصب درست سنگ از اهمیت زیادی برخوردار است.
  4. سرامیک: نوعی از کف‌پوش که نسبت به انواع دیگر آن مقرون‌به‌صرفه است. همچنین این کف‌پوش طرح‌ها مختلفی دارد که می‌تواند با سلیقه‌های مختلف همخوانی داشته باشد.
  5. بامبو: کف‌پوشی شیک و مقاوم با ظاهری نرم و دلنشین.
انواع کفپوش برای بازسازی منزل در تهران
انواع کفپوش برای بازسازی منزل

بیشتر بخوانید : انواع کفپوش منزل برای پذیرایی را بشناسیم

برآورد بودجه موردنیاز برای بازسازی آپارتمان در تهران

یکی از مسائل مهم در بازسازی آپارتمان، هزینه آن و میزان بودجه‌ای است که باید به آن اختصاص داد. جهت پیش‌بینی بودجه موردنیاز برای بازسازی آپارتمان باید به این موارد توجه کرد و نیز به‌خاطر داشته باشید که هزینه بازسازی برحسب هر مترمربع محاسبه خواهند شد.

  1. متراژ آپارتمان چقدر است؟
  2. کدام قسمت‌(های) آپارتمان نیاز به بازسازی دارد؟
    • بازسازی آشپزخانه شامل کاشی‌کاری کف و بین ردیف‌های بالایی و پایینی کابینت‌ها، نورپردازی و شیرآلات است.
    • بازسازی سرویس بهداشتی و حمام شامل سنگ و سرامیک کاری، نورپردازی، شیرآلات و تجهیزاتی از جمله سینک روشویی، وان و زیردوشی است.
    • بازسازی اتاق‌خواب بر اساس میزان بازسازی در اتاق‌خواب‌ها می‌تواند بسیار متفاوت باشد. شاید یک خانواده صرفاً به نازک‌کاری بسنده کنند، اما خانواده‌ای به دنبال تغییر کلی باشد.
    • بازسازی سالن می‌تواند شامل کم یا اضافه‌کردن دیوارهای داخلی، تغییر دیوارها و سقف، تعویض یا بازسازی کف و نیز اضافه‌کردن دکور و پارتیشن باشد.
  3. بازسازی‌های موردنظر شامل کدام‌یک از موارد زیر می‌شود؟
    • رنگ کردن دیوارها یا کاغذ دیواری،
    • انجام هرگونه نصب و یا تعمیر وسائل،
    • اجرای پارکت،
    • تزئینات گچ‌بری و سرستون،
    • عایق‌کاری سرویس بهداشتی،
    • تعویض درها و پنجره‌ها،
    • تعویض کابینت، شیرآلات و ….
  4. چه سبکی را برای بازسازی در نظر دارید؟
  5. تمایل دارید از چه مصالحی در بازسازی آپارتمان خود استفاده کنید؟
  6. به چه تجهیزات و ابزاری برای کار خود نیاز دارید؟
  7. در چه فصلی پروژه بازسازی آپارتمان صورت می‌گیرد؟
  8. دستمزد کارگر و پیمانکار چقدر خواهد بود؟
  9. هزینه طرح و نقشه بازسازی آپارتمان چه میزان است؟

 

جهت استعلام قیمت بازسازی منزل در تهران و دیگر شهرهای ایران
با تیم آرکامعمارنوژا در تماس باشید: 09123711422

چرا باید برای بازسازی از یک معمار و مشاور کمک بگیریم؟

مشاور بازسازی و طراحی داخلی شرکت‌های مختلف معماری و دکوراسیون داخلی وجود دارد که می‌توانند خدمات نوسازی و بازسازی آپارتمان را ارائه دهند.
این افراد به دلیل داشتن تجربه کاری و دانش فنی می‌توانند به شما کمک کنند تا با کمترین دغدغه از نظر مالی و طراحی و نیز اطمینان از انتخاب بهترین نقشه و مصالح، فضای آپارتمان خود را بازسازی کنید.
درصورتی‌که تصمیم گرفتید کار را به پیمانکار بسپارید، به‌خاطر داشته باشید که در قرارداد تمام مواردی که قرار است در پروژه بازسازی آپارتمان انجام شود، نوشته شود و نیز ذکر شود که تهیه مصالح هم می‌تواند به عهده پیمانکار یا شما باشد.

انواع قرارداد با پیمانکار بازسازی آپارتمان

  1. اگر قرارداد به‌صورت پیمانکاری با مصالح باشد، پیمانکار بر اساس جزئیاتی که با کارفرما به توافق رسیده است و در برابر هزینه پرداختی توسط کارفرما، پروژه بازسازی آپارتمان را مدیریت کرده و تکمیل شده تحویل می‌دهد.
  2. اگر قرارداد به‌صورت پیمانکاری بدون مصالح باشد، بخشی از هزینه بازسازی مربوط به دستمزد پیمانکار و نیروی کار است و بخش دیگر به تهیه مصالح و تجهیزات اختصاص خواهد داشت.
  3. اگر قرارداد به‌صورت درصدی باشد، دستمزد پیمانکار برخلاف قرارداد دستمزدی، مشخص نبوده و بر اساس درصد مشخصی از کل هزینه پروژه بازسازی آپارتمان تعیین می‌شود.

دانلود فایل pdf نمونه قرارداد بازسازی آپارتمان در تهران

نکات مهم در عقد قرارداد جهت بازسازی آپارتمان

  • مشخصات کامل شرکت بازسازی ساختمان را درج کنید. (نام و نام خانوادگی کامل، کد ملی، آدرس کامل محل سکونت، آدرس محل کار و…)
  • مسئول مستقیم تمام‌کارها از خارج نمودن نخاله‌ها و مصالح گرفته تا خرید مصالح و اجناس لازم، مسئولیت پرداخت هزینه‌های هر بخش و همچنین مدت‌زمان انجام هر کار را در قرارداد قید کنید.
  • اگر خرید لوازم و اجناس را به عهده‌ی پیمانکار می‌گذارید، حتماً باید کیفیت، برند و سقف قیمت را مشخص کرده و به قرارداد پیوست کنید.
  • تکلیف و مسئولیت فروش یا دورریختن ضایعات بازسازی و همچنین مبلغ حاصل از فروش را مشخص کنید.
  • مسئولیت گرفتن مجوزهای بازسازی ساختمان، از مجوزهای شهرداری و سایر ارگان‌ها گرفته تا اجازه‌نامه از همسایگان برای اجرای بازسازی را در قرارداد تعمیرات و بازسازی ساختمان خود مشخص کنید.
  • شرح همه‌ی مراحل و کارهای موردنظرتان مثل نقاشی، لوله‌کشی، ساخت و اجرای کابینت و کمد دیواری، خرید و نصب کاغذ دیواری، خرید و اجرای کاشی و سرامیک، خدمات تأسیساتی مثل برق‌کاری، کانال‌کشی و… را به‌صورت کامل و جزء‌جزء در قرارداد بیاورید و تاریخ شروع و پایان هرکدام را مشخص کنید.
  •  مبلغ تعهدات و هزینه‌ی بازسازی را به‌صورت کامل، جزءبه‌جزء و صریح در قرارداد مشخص کنید.
  • درنظرگرفتن جریمه و یا تشویق برای کیفیت و سرعت انجام کار در قرارداد، می‌تواند گزینه‌ی خوبی باشد.
بازسازی آپارتمان در تهران
بازسازی آپارتمان در تهران

بازسازی بخش‌های مختلف آپارتمان و برآورد هزینه

میزان بازسازی و فضایی که در بازسازی مزل در تهران تغییر می‌کند بستگی به سلیقه و بودجه کارفرما دارد. در ادامه موارد مختلفی که می‌تواند در بازسازی آپارتمان مدنظر قرار گیرد را بیان خواهیم کرد. به‌خاطر داشته باشید که این هزینه به‌صورت میانگین و برای هر مترمربع در نظر گرفته می‌شود و نوع محصول و میزان کار لازم می‌تواند هزینه را کم‌وزیاد کند.

هدف اصلی در پروژه بازسازی آپارتمان که برای فروش آن واحد یا ساختمان انجام می شود، کاهش هزینه هاست. اما بازسازی آپارتمان برای زندگی انعطاف بیشتری را برای مجری می بینیم. هزینه بازسازی آپارتمان و خانه معمولا بعد از بازدید حضوری و همچنین بررسی سلایق و بودجه مشخص می شود.کیفیت و نوع مصالح مورد استفاده نیز نقش بسیار مهمی در برآورد هزینه پروژه بازسازی ساختمان دارند.

بازسازی سرویس بهداشتی

طراحی سرویس بهداشتی باتوجه‌به متراژش متفاوت است. در بازسازی آپارتمان کوچک سرویس‌های کوچک‌تر هستند و روشویی و توالت از یکدیگر جدا نشده‌اند. بازسازی سرویس بهداشتی می‌تواند شامل عایق‌کاری، تغییر یا ترمیم کف‌پوش، تعمیر تأسیسات، نصب سقف کاذب، اصلاح نورپردازی، و … باشد.

لیست قیمت بازسازی سرویس بهداشتی به شرح زیر میباشد، لازم به ذکر است این قیمت ها به ریال بوده و برای هر متر مربع است.

تعویض لوله‌ها و شیرآلات فرسوده بسته به نوع و جنس آنها می تواند متنوع باشد
نصب توالت فرنگی – وان – سیفون 1,700,000
کف‌پوش 5,700,000
سقف کاذب کناف 2,300,000
سقف کاذب PVC 2,300,000
سقف آسمان مجازی 3,950,000
سقف کاذب رابیتس 2,350,000
سقف کاذب CNC 2,300,000
سقف پلکسی 2,300,000
سقف آکوستیک 900,000
بازسازی پذیرایی
بازسازی پذیرایی

 

نمونه پروژه طراحی دکوراسیون داخلی آرکا معمار نوژا

بازسازی پذیرایی

اتاق پذیرایی فضایی برای اعضای خانواده است. لذا اهمیت دارد که نورپردازی، رنگ، مبلمان و فضای آن به گونه ای باشد که حس آرامش را القا کند. همچنین تنظیم و یا تغییر سیستم سرمایش و گرمایش در بازسازی اتاق پذیرایی در بهبود شرایط  اتاق پذیرایی کمک کند. برای بازسازی ساده و سریع پذیرایی می توان از تغییر کاغذ دیواری و کفپوش استفاده کرد.

لیست قیمت بازسازی پذیرایی به شرح زیر میباشد، لازم به ذکر است این قیمت ها به ریال بوده و برای هر متر مربع است.

 

کاغذ دیواری 6,700,000
پارکت و لمینیت 1,800,000

 

جهت مشاوره برای بازسازی آپارتمان
با تیم آرکامعمارنوژا در تماس باشید: 09123711422

 

بازسازی اتاق

لیست قیمت بازسازی اتاق به شرح زیر میباشد، لازم به ذکر است این قیمت ها به ریال بوده و برای هر متر مربع است.

طراحی پارتیشن‌هایی برای تقسیم‌بندی اتاق، کمدهای دیواری و یا حذف آن‌ها، طراحی اتاق‌خواب مستر و تغییر در روشنایی اتاق می‌توانند از سری‌کارهای لازم برای بازسازی باشند.

کاغذ دیواری 6,700,000
کمد دیواری 1,800,0000
سقف دکوراتیو 2,300,000

 

باسازی آشپزخانه
باسازی آشپزخانه

نمونه پروژه های طراحی آشپزخانه “آرکامعمار نوژا”

بازسازی آشپزخانه

می‌تواند به‌صورت کلی یا جزئی صورت بگیرد. در بازسازی کلی، تمام یا بخش زیادی از آشپزخانه بازسازی می‌شود که می‌تواند شامل لوله‌کشی، روشنایی، کابینت، سرامیک و … باشد. در بازسازی جزئی، بخشی از فضا تغییر خواهد کرد.

لیست قیمت بازسازی آشپزخانه به شرح زیر میباشد، لازم به ذکر است این قیمت ها به ریال بوده و برای هر متر مربع است.

کابینت متوسط و نیمه سفارشی 3,700,000
 کف‌پوش 6,200,000
روشنایی 3,700,000

بیشتر بخوانید : بازسازی آشپزخانه ایرانی از 0 تا 100

بازسازی بالکن آپارتمان
بازسازی بالکن آپارتمان

سوالات متداول بازسازی خانه و آپاتمان در شهر تهران:

  • برای بازسازی پذیرایی چه کارهای باید انجام داد؟

برای بازسازی پذیرای در آپارتمان ها هم باید به دیوراها توجه داشت و هم سقف و کف. قدم های این کار شامل بررسی قرارگیری دیوراها و باسازی سقف و تبدیل آن به سقف کاذب یا تغییرات گچ بری ست. برای کفن نیز گزینه های پارکت، سنگ سرامیک موجود است و در آخر می توان به نازک کاری پرداخت.

  • هزینه‌ی بازسازی آپارتمان در تهران چقدر است؟

در تعیین هزینه بازسازی عواملی مثل مساحت یا متراژ، نوع مصالح، قیمت مصالح، دستمزد و تعداد کارگران و غیره نقش مهمی دارند برای همین بهتر است با آرکانوژا تماس گرفته و استعلام قیمت دقیقی بگیرید.

  • بازسازی منزل را چگونه انجام دهیم؟

برای اتاق خواب ها گزینه های پیش رو شامل: تغییر رنگ دیوار یا کاغذ دیواری، کفپوش، روشنایی، سیستم گرمایش و سرمایش، کمد دیواری و طبقات یا کتابخانه هستند.

  • بازسازی منزل در تهران نیاز مجوز دارد؟

اگر دیوارهای باربر و راه پله ها تخریب و یا بازسازی شوند نیاز به مجوز شهرداری است.

  • مراحل بازسازی آشپزخانه چیست؟

بازسازی آشپزخانه می‌تواند به‌صورت کلی یا جزئی صورت بگیرد. در بازسازی کلی، تمام یا بخش زیادی از آشپزخانه بازسازی می‌شود که می‌تواند شامل لوله‌کشی، روشنایی، کابینت، کف و غیره باشد. در بازسازی جزئی، بخشی از فضا تغییر خواهد کرد مثل فضای بین کابینتی.

  • بازسازی سرویس بهداشتی شامل چه مواردی است؟

طراحی سرویس بهداشتی باتوجه‌به متراژش متفاوت است. بازسازی سرویس بهداشتی می‌تواند شامل عایق‌کاری، تغییر یا ترمیم کف‌پوش، تعمیر تأسیسات، نصب سقف کاذب، اصلاح نورپردازی و غیره باشد.

بازسازی بالکن

بازسازی بالکن به شما این امکان را می‌دهد فضای دنج و ویژه در منزل خود داشته باشید. بازسازی برای بالکن  آپارتمان بزرگ، منزل مسکونی و نیز آپارتمان کوچک انجام شود. ضمن اینکه همه تراس‌ها بعد از گذشت زمان باید بازسازی شوند، این کار برای مقاوم‌سازی انجام می‌شود و تأثیر اساسی بر ظاهر بالکن دارد. لوازم و تجهیزاتی که برای بازسازی بالکن به کار می‌روند باید از کیفیت و مقاومت مناسبی برخوردار باشند که این مسئله بر اساس آب‌وهوا منطقهای که مجتمع مسکونی در آن قرار دارد، تعیین می‌شود. طراحی بالکن نیز باید با دکوراسیون مجتمع مسکونی همخوانی داشته باشد.

برای بازسازی دکوراسیون تراس می‌تواند از این موارد استفاده کرد که لیست قیمت برای بازسازی بالکن به شرح زیر میباشد، لازم به ذکر است این قیمت ها به ریال بوده و برای هر متر مربع است.

بازسازی بالکن آپارتمان -کفپوش
بازسازی بالکن آپارتمان -کفپوش

کف‌پوش: چمن مصنوعی، طراحی بالکن در بازسازی منزل در تهران

بازسازی بالکن آپارتمان - دیوارپوش
بازسازی بالکن آپارتمان – دیوارپوش

دیوارپوش: در بازسازی آپارتمان مسکونی می توان برای ایجاد تغییرات در فضای بالکن از آجرهای مخصوص نما برای ساخت قالب‌هایی برای قراردادن گلدان یا قراردادن روشنایی، کمد یا کابینت برای قراردادن وسیله‌های اضافی استفاده کرد. همچنین برای دیوارپوش می‌توان از دیوار سبز استفاده کرد. دیوار سبز در ابعاد، اندازه‌های مختلف وجود دارد. این دیوارها به‌گونه‌ای طراحی و ساخته شده‌اند که آب و مواد معدنی موردنیاز گل‌ها و گیاهان را تأمین کنند. در نتیجه در اکثر مواقع سال، سبز هستند.

دیوارپوش سبز 90,000
دیوارپوش طرح آجر 480,000

نرده: در بازسازی منزل، نرده‌ها هم نقش حفاظتی دارند و هم نقش دکوراتیو پس برای ساخت آنها از طرح‌ها و مواد و مصالح متفاوت مانند چوب، آهن، فرفوژه، شیشه و … استفاده می‌شود.

لیست قیمت نرده بالکن به شرح زیر میباشد، لازم به ذکر است این قیمت ها به تومان بوده و برای هر کیلوگرم است.

نرده بالکن ساده

55 هزار تومان

نرده بالکن مدرن

60 هزار تومان
نرده بالکن CNC

75 هزار تومان

نرده بالکن فرفورژه

80 هزار تومان

 

بازسازی بالکن آپارتمان - استفاده از گلدان و طبقات
بازسازی بالکن آپارتمان – استفاده از گلدان و طبقات

گلدان: غیر از استفاده از گلدان در دیوارپوش سبز و یا روی قاب‌ها، از گلدان روی نرده نیز می‌توان در بازسازی منزل در تهران استفاده کرد.

بازسازی بالکن آپارتمان - استفاده از سایه بان و مبلمان
بازسازی بالکن آپارتمان – استفاده از سایه بان و مبلمان

سایه‌بان و مبلمان که بر اساس اندازه تراس و نیاز و سلیقه شما انتخاب می‌شوند.

اگر پروژه شما بازسازی مجتمع مسکونی است و در نتیجه بالکن آپارتمان به گونه‌ای است که از ساختمان‌های دیگر دید دارد و یا منظره زیبایی روبروی شما نیست، می‌توانید دید آن را به‌وسیله نصب شیشه مات‌کننده، پرده یا دیواره‌هایی که قابلیت جابه‌جایی دارند، پوشش دهید.

بیشتر بخوانید: طراحی تراس و پاسیو و بالکن با کمترین هزینه

بازسازی آپارتمان با هزینه کم

تمام موارد را در ارتباط با بازسازی آپارتمان ذکر کردیم، اما درصورتی که بخواهیم با سرعت و هزینه کمتر بازسازی را انجام دهیم می توانیم از این  موارد بهره برد:

  1. دیوار
    • نقاشی و رنگ کردن،
    • کاغذ دیواری،
    • استفاده از پوستر،
    • سنگ‌های دکوراتیو
    • شیشه تزئینی،
    • انواع دیوارپوش (دیوارپوش چوبی، دیوارپوش چرمی، دیوارپوش سه‌بعدی، دیوارپوش سنگی و…).
  1. سقف
    • نقاشی،
    • گچ‌بری،
    • آینه‌کاری،
    • کناف و سقف کاذب،
    • لامپ‌های هالوژن،
    • استفاده از نور مخفی و… .
  1. کفپوش
    • پارکت چوبی،
    • پارکت لمینت،
    • سرامیک،
    • انواع موکت.

بازسازی منزل در شهر تهران به شما کمک می کند تا حال و هوای جدیدی را برای خانه ایجاد کنید که میزان آن به مالکیت خانه، بودجه و سلیقه شما بستگی دارد. در کامنت برای ما بگویید که انتخاب شما برای بازسازی آپارتمان مسکونی چیست؟ چه بخش هایی از منزل مسکونی خود را بازسازی کرده اید و یا تصمیم دارید که بازسازی نمایید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *