انواع کفپوش منزل برای پذیرایی را بشناسیم

کفپوش منزل

یکی از ویژگی‌های مهم در دکوراسیون منزل، استفاده از کفپوش‌های مناسب است. کفپوش‌ها مانند صحنه‌ی نمایش می‌مانند، مانند بوم یا کاغذی که قرار است روی آن یک اثر هنری ثبت کنیم. به همین منظور توصیه می‌کنیم در انتخاب کفپوش‌ها نهایت دقت را بخرج داده و حتما در انتخاب و پیاده سازی آن از افراد خبره کمک بگیرید. در این مطلب قصد داریم به طور کلی انواع کفپوش منزل که می‌توانید برای پذیرایی استفاده کنید را معرفی کنیم و مزایا و معایب هرکدام را باهم مقایسه کنیم.

 

کفپوش منزل از جنس لمینت و پارکت

بعضی از افراد عاشق استفاده از چوب در فضای خانه هستند، فرقی نمی‌کند چوب مصنوعی باشد یا طبیعی، دوست دارند فضای خانه‌شان چوبی به‌نظر بیاید. اگر شما هم از این دسته افراد هستید، پارکت و لمینت را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این دسته از کفپوش منزل می‌تواند از چوب طبیعی مثل گیلاس، گردو و بلوط باشد یا از الیاف چوب ساخته شده باشد. اگر کفپوش‌ها از چوب‌های کاملا طبیعی ساخته شده باشند به آن‌ها پارکت و اگر از یک یا دو لایه ام دی اف نازک همراه الیاف چوب ساخته شده باشند لمینت نامیده می‌شوند.

مزایای کفپوش لمینت و پارکت

  • این نوع از کفپوش منزل فضای خانه را گرم‌تر نشان می‌دهد.
  • مقاومت بالایی دارد.
  • زیبایی فوق‌العاده‌ای دارد.
  • نصب و نگهداری آن آسان است.
  • قیمت پایین‌تری از سنگ دارد.
  • برای نصب نیاز به چسب ندارد بلکه توسط شیارهای نر و ماده به زمین چفت می‌شود.

 

پارکت
پارکت

 

کفپوش منزل از جنس PVC

این نوع از کفپوش منزل از چند لایه‌ی رزینی فشرده ساخته می‌شود و می‌تواند طرح‌های مختلفی از جمله چوب و یا سنگ داشته باشد. قطعا جلوه و زیبایی آن به اندازه‌ی چوب و سنگ نیست. برای نصب نیاز به چسبیدن به زیرساز کف دارد که از نقاط ضعف این نوع از کفپوش منزل محسوب می‌شود.

مزایای کفپوش PVC

  • نصب آن فوق‌العاده آسان است.
  • ارتجاعی است و مقاومت بالایی دارد.
  • ضد آب است.
  • تنوع طرح و رنگ بسیاری دارد.
  • از نظر گرمایش زمین خوب است و گرما را منتقل می‌کند. (برای نقاط گرم و مرطوب توصیه نمی‌شود)

 

کفپوش pvc
کفپوش pvc

 

کفپوش منزل از جنس سنگ

سنگ‌ها یکی از با ارزش‌ترین کفپوش‌های منزل بشمار می‌روند. لوکس‌ترین و زیباترین خانه‌ها از کفپوش‌های سنگی با ارزش استفاده می‌کنند. سنگ‌ها انواع و اقسام متفاوتی دارند که هر کدام از آن‌ها مزایای خاص خود را دارد. استفاده از سنگ‌ها در کفپوش منزل یکی از بهترین گزینه‌هاست زیرا کاملا طبیعی هستند و در واقع از طبیعت به‌دست آمده‌اند بنابراین هم برای انسان و هم برای زمین مفید و بی‌حطر هستند. عده‌ای اعتقاد دارند که سنگ‌ها انرژی خاصی دارند و استفاده از آن‌ها در فضای منزل باعث جریان پیدا کردن انرژی خوب و مثبتی می‌شود. سنگ‌ها معمولا در انتقال گرما به خانه خوب عمل می‌کنند و باعث می‌شوند با راه رفتن روی زمین احساس گرمای مطبوعی داشته باشیم. گروهی از این سنگ‌ها که از جنس مرمر هستند در جذب خنکی و گرما ضعیف هستند. به همین دلیل توصیه می‌شود از این سنگ‌ها در نواحی از کشور که گرما شدید است استفاده شود. کفپوش منزل از جنس سنگ به مراقبت احتیاج دارد و باید دقت کنید ملاتی که بین سنگ‌ها ریخته می‌شود باید به درستی فضاهای خالی بین سنگ‌‌ها را پر کند، زیرا اگر در این فضا آب نفوذ کند باعث کنده شدن سنگ به تدریج می‌شود.

مزایای کفپوش سنگ

  • براق و زیبا هستند.
  • مقاومت بالا و ماندگاری خوبی دارند.
  • شستشوی آن‌ها راحت است.
  • دوستدار محیط زیست هستند.

 

کفپوش سنگ
کفپوش سنگ

 

کفپوش منزل سرامیکی

این سبک از کفپوش‌ها از نظر قیمت و زیبایی بسیار مقرون به صرفه هستند زیبایی نصبی این کفپوش‌ها از یک طرف و قیمت مناسب آن‌ها از طرف دیگر، باعث شده است که طرفداران بسیاری داشته باشند. جنس سرامیک از خاک رس و سفال است و می‌تواند لعاب دار یا بدون لعاب باشد. کفپوش سرامیکی تنوع بسیاری دارد و در انواع و اقسام طرح‌ها می‌تواند تولید شود. به نصبت مابقی سبک‌ها سرامیک نصب سختی داشته و باید زیرسازی درستی قبل از نصب آن صورت بگیرد وگرنه بعدها با مشکل رو‌‌به‌رو خواهید شد.

مزایای کفپوش سرامیکی

  • مقاومت بالایی دارند.
  • شستشوی آن‌ راحت است.
کفپوش سرامیک
کفپوش سرامیک

 

کفپوش منزل از جنس بامبو

یکی از شیک‌ترین انواع کفپوش پذیرایی چوبی، بامبو است. بامبو در ظاهر نرم به‌ نظر می‌رسد اما سختی آن به اندازه‌ی چوب درخت بلوط است. این چوب بسیار براق بوده و نمای دلنشینی به فضا می‌بخشد.

مزایای کفپوش بامبو

  • انبساط کمتری در تغییر دما نسبت به سایر چوب‌ها دارد.
  • درخشندگی و زیبایی خاص دارد.
  • کاملا طبیعی است.
کفپوش بامبو
کفپوش بامبو

 

نکات انتخاب کفپوش پذیرایی

پذیرایی نقطه‌ی پر رفت‌و‌آمد خانه است که افراد بیشتر زمان خود را در این قسمت سپری می‌کنند. کودکان با وجود اینکه اتاق خواب و بازی دارند برای اینکه به پدر و مادر نزدیک‌تر باشند در پذیرایی بازی می‌کنند. همچنین پذیرایی قسمتی است که مهمانان در آن‌ دور هم جمع می‌شوند. با در نظر گرفتن تمام کاربردهای اتاق پذیرایی می‌توان گفت انتخاب کفپوش برای این فضا بسیار اهمیت دارد، زیرا باید کاربردهای مختلفی را در خود جای دهد. مثلا هم باید از نظر مقاومت عالی باشد تا با بازی‌ها و بالا پایین پریدن‌های کودکان دچار آسیب نشود و هم تمییز کردن آن راحت باشد. اینکه جلا و براق بودن کفپوش‌ها به اندازه‌ی کافی باشد از نظر زیبایی فضا هنگام ورود مهمان و تمییز به نظر رسیدن فضا اهمیت بسیاری دارد. توصیه می‌کنیم بر حسب شرایط خود و کاربری فضای پذیرایی کفپوش مناسب را انتخاب کنید. دقت داشته باشد که تعویض کفپوش‌ها معمولا کار ساده‌ای نیست و انتخاب کفپوش مناسب در از ابتدا بسیار مهم است.

نصب کفپوش باید توسط افراد با تجربه انجام شود. اگر کفپوش به صورت غیر استاندارد نصب شود باعث عدم تعادل آن و به مرور آسیب و شکستگی می‌شود. اگر برای نصب کفپوش نیاز به مشاوره و یا ارتباط با تیمی قوی و با سابقه دارید، شرکت طراحی و دکوراسیون داخلی آرکانوژا با تجربه‌ی پیاده‌سازی انواع و اقسام طرح‌ها و ایده‌های جذاب دکوراسیون می‌تواند با کیفیت‌ترین خدمات را در اختیار شما قرار دهد. برای اطلاعات بیشتر به صفحه‌ی تماس با ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *