طراحی و ساخت باغ ویلا در اطراف تهران

طراحی باغ ویلا

طراحی باغ ویلا در تهران و شهرهای بزرگ اتفاقی است که شاید بهترین راه حل برای فرار از زندگی پردغدغه و شلوغ شهری است. بعضی روزها هست که دلتان می‌خواهد از فضای آلوده و شلوغ شهر فرار کنید و به دل طبیعت بروید، البته چه بهتر که خانه‌ای هم داشته باشید. به این ترتیب می‌توانید با آرامش بیشتری مدتی در آن مستقر شوید و از هوای خوب و سکوت آنجا لذت ببرید.

اغلب افراد برای فرار از شلوغی شهر و پناه بردن به آرامش و طبیعت در آخر هفته‌ها، به فکر ساخت و طراحی باغ ویلا افتاده و اقدام به پیدا کردن معمار و مجری دکوراسیون می‌کنند. معمولا افرادی که ساکن تهران هستند برای اینکه سریع‌تر به باغ ویلای خود برسند در اطراف تهران مانند گوهردشت کرج و مناطق دیگر که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم، زمینی را خریداری می‌کنند و آن را به باغ ویلا و محلی برای دورهمی‌های خانوادگی تبدیل می‌کنند. اگر می‌خواهید مراحل ساخت باغ ویلا و نقاط مناسب برای ساخت باغ ویلا را بشناسید با ما همراه باشید.

باغ ویلا چیست؟

همانطور که از اسم آن مشخص است، باغ ویلا در واقع خانه‌ای بزرگ و ویلایی است که محوطه‌ی اطاف آن بیشتر از یک حیاط معمولی است و گویی شما در قطعه‌ای از جنگل خانه‌ی ویلایی ساخته‌اید. پر از درخت و گیاهان محلی متفاوت و گل‌هایی رنگارنگ است و احتمالا حوضچه و یا استخری نیز در آن وجود دارد. معمولا زمین‌های بزرگی برای ساخت باغ ویلا در نظر گرفته می‌شود. کمترین ابعادی که به عنوان زمین برای باغ ویلا در نظر گرفته می‌شود حدود 1 هکتار است.

این روزها ساخت باغ ویا از نظر اقتصادی نیز هوشمندانه است زیرا بسیاری افراد که احتمالا بودجه ساخت آن را ندارند و تعدادشان هم کم نیست به دنبال اجاره‌ی روزانه‌ی باغ ویلا هستند و شما همیشه در باغ ویلا حضور ندارید و یا معمولا در سفر و خارج از ایران هستید می‌توانید به این شکل سرمایه‌ گذاری نیز انجام دهید.

ساخت-ویلا-در-دماوند-

مراحل ساخت باغ ویلا

  • خرید زمین

در خرید زمین باید ابعاد زمین را به خوبی بررسی کنید و مطمئن شوید که زمین کشاورزی و یا کشتی نیست زیرا در دریافت مجوز با مشکل روبه‌رو خواهید شد.

  • دریافت مجوز ساخت باغ ویلا

در دریافت مجوزهای ساخت و ساز باید ثابت کنید که زمین برای شما بوده و هیچ قسمتی از آن متعلق به دولت و فضای سبز نیست.

  • طراحی باغ ویلا

حالا وقت آن است که با یک شرکت معماری و مجری دکوراسیون قرارداد ببندید تا پروژه شما را به دست گرفته و بهترین نقشه‌ی ممکن را با کمترین میزان پرتی فضا طراحی کند.

  • گودبرداری

با توجه به نقشه‌ای که طراحی شده است، پروسه‌ی گودبرداری با دستگاه شروع می‌شود.

  • بتن ریزی و ساخت اسکلت ویلا

مرحله‌ی بعد از گودبرداری بتن ریزی است. بتن ریزی باعث استحکام سازه و عمر طولانی آن می‌شود که توسط گروه متخصص نظارت می‌شود.

  • دیوارکشی

حالا که اسکلت ساختمان مشخص است شروع به دیوارکشی با در نظر گرفتن محل در و پنجره‌ها می‌کنیم.

  • گذاشتن سقف

سقف را با توجه به شرایط آب و هوایی و خواسته‌ی مشتری می‌توانیم به صورت معمولی و یا به شکل سقف شیروانی نصب کنیم. معمولا سقف شیروانی پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و زمان بیشتری بریا نصب آن صرف می‌شود.

  • نماکاری

حالا نوبت به انتخاب نمای سازه می‌رسد و مشتری میان چندین گزینه‌ی مختلف می‌تواند موردی که بیشتر دوست دارد را با مشورت گروه معماری و ساخت و ساز، انتخاب کند.

  • دکوراسیون داخلی

یکی از بخش‌های جذاب طراحی باغ ویلا انتخاب دکوراسیون مناسب برای فضای داخلی ویلا است. در این مرحله رنگ، جنس و سبک اجزای دکوراسیون داخلی مشخص می‌شود و در واقع خانه روح می‌گیرد.

  • محوطه سازی باغ ویلا

محوطه سازی شامل انتخاب سنگ کف، ساخت آلاچیق، انتخاب گیاهان و درختان، ساخت استخر، ساخت روفگاردن، ساخت فضای ورودی ماشین‌ها و پله‎‌های ورودی و آبنما است. معمولا طرح اولیه آن در قسمت نقشه کشی و طراحی باغ ویلا در نظر گرفته می‌شود و در این مرحله با ایجاد تغیراتی پیاده سازی می‌شود.

انواع باغ ویلا

باغ ویلاها می‌توانند بر اساس نقشه، متریال و مصالح ساختمانی، سبک و حتی سلیقه مالکان آن‌ها، انواع گوناگونی داشته باشند. در ادامه با چند مورد آشنا شویم:

باغ ویلا مدرن

این سبک امروزه 60% باغ ویلاهای ایران را تشکیل می‌دهند و اغلب افراد تمایل دارند که به این شکل به ساخت ویلا در اطراف تهران بپردازند. این سبک ویلاها دارای بروزترین تشکیلات و لوازم است و خیلی تجملاتی نیست اما بزرگ، زیبا و شیک در عین سادگی است. از مشخصه‌ها اصلی ین سبک باغ ویلاها مینیمال بودن دکوراسیون و درب‌ها و پنجره‌هاست.

باغ ویلا مدرن

باغ ویلا بومی

باغ ویلاهای بومی به شکلی بر اساس آداب و رسوم و نوع معماری و طراحی محله‌ای که در آن قرار دارند و یا سبک بومی مورد نظر صاحبان باغ ویلا طراحی می‌شود. این سبک معمولا زیاد بروز نیست اما پر از رنگ و گرما است و حس و حال خانه‌های قدیمی را منتقل می‌کند. مشخصه‌ی اصلی آن استفاده از لوازم قدیمی و عطیقه‌جات و آبنما و حوضچه است.

باغ ویلا کلاسیک

در طراحی باغ ویلا کلاسیک از سطون‌ها و منبتکاری‌های کلاسیک و لوازم و اجزای فوق لوکس استفاده می‌شود. مثلا از سنگ‌های گرانبها و لوسترهای بزرگ و پنچره‌های تجملاتی در ساخت این سبک از باغ ویلا استفاده می‌شود. مجسمه و پرده‌های مجلل معمولا یکی از مشخصه‌های باغ ویلاهای کلاسیک به حساب می‌آید. در ساخت این سبک ویلا همه چیز از درب ورودی گرفته تا انتخاب باربیکیو و طراحی سرویس بهداشتی بر اساس زرق و برق تجملاتی انتخاب می‌شود و این سبک ویلا تقریبا 10 درصد کل ویلاهای تهران را به خود اختصاص می‌دهد.

باغ ویلا به سبک اروپایی

برای داشتن دیدی بهتر از این سبک باغ ویلا خانه‌های ویلایی اسپانیا را در خاطر خود مجسم کنید. در این سبک از گل‌های قرمز و ارغوانی و درخت‌های نخل در محوطه سازی استفاده می‌شود و نمای آن‌ها شما را به یاد خانه‌های اسپانیا در دل جنگل می‌اندازد. این سبک از باغ ویلا با اینکه تجملاتی است اما با سبک کلاسیک تفاوت‌های بسیاری دارد. واضح‌ترین تفاوت آن‌ها این است که پر زرق و برق نیست و در عین شیک و لوکس بودن بسیار ساده است و همین موضوع باعث جذابیت این سبک از باغ ویلاست.

کجا باغ ویلا بسازیم؟

اگر شما به دنبال ساخت و طراحی باغ ویلا اطراف تهران هستید پیشنهاد ما به شما این نقاط اطراف تهران است:

  1. لواسان
  2. فشم
  3. گوهردشت کرج
  4. عظیمیه کرج
  5. مهرشهر کرج
  6. میگون
  7. کن سولقان
  8. آبسرد دماوند
  9. دماوند
  10. کردان

برای مشاوره و اطلاعات بیشتر تماس بگیرید:

22209395  –  22694573

09123711422 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *