اجرای دکوراسیون داخلی مسکونی

در ابتدا می‌توانید نمونه کارهای اجرای دکوراسیون داخلی گروه معماری آرکا نوژا را ببینید. سپس در ادامه از مراحل اجرای دکوراسیون داخلی بخوانید.

 0 تا 100 مراحل اجرای دکوراسیون داخلی

طراحی و اجرای دکوراسیون، یعنی هنر تزئین یک خانه مسکونی یا تجاری با توجه به سلیقه و علایق و نیاز کارفرما است. این شامل انتخاب رنگ‌های دلخواه، متریال کفپوش، مبلمان، آثار هنری و لوازم جانبی است که با یک بودجه مناسب خانه را به فضایی زیبا و دلپذیر تبدیل می کند. دکوراسیون یک فضا، حاصل در کنار هم قرار گرفتن عناصر متعددی است. هنگامی که در میان آنها رابطه‌ای قابل‌قبول و مطلوب وجود داشته باشد، باعث به فضایی دلپذیر، زیبا و در نهایت راحت می‌شود. پس در ادامه با این مراحل آشنا شوید.

اجرای دکوراسیون داخلی

کار را به کاردان بسپارید پس…

برای شروع مراحل اجرای دکوراسیون مطابق هر پروژه و نیاز کارفرما متفاوت است، اما اولین چیزی که در بین آنها مشترک است چیزی نیست جز نیاز سنجی. اما اگر با دیدگاه کارفرما به ماجرا نگاه کنیم؛ اولین نکته انتخاب یک مجری برای پیش بردن اجرای دکوراسیون خواهد بود. پس با این سوال شروع کنیم؛ چه کسی برای اجرای دکور مناسب‌ترین گزینه خواهد بود.

اجرای دکوراسیون داخلی چند مرحله دارد؟

با 8 مرحله زیر با مراحل کلی  آشنا شوید:

  1. انتخاب شرکت دکوراسیون داخلی با سابقه + معتبر
  2. نیازسنجی کارفرما و سپس بازدید فضا توسط متخصص
  3. تعیین سبک دکوراسیون متناسب با نیاز کارفرما
  4. برداشت ابعاد فضا + طراحی اولیه (اتود)
  5. طراحی دو بعدی
  6. طراحی سه بعدی
  7. برآورد هزینه‌های اجرایی
  8. اجرای کار مطابق جدول زمابندی ارائه شده

اجرای دکوراسیون داخلی

1.قدم اول برای شروع پروژه طراحی و اجرا مسکونی

اولین و مهمترین مرحله انتخاب یک شرکت معتبر و با سابقه است؛ پس حواستان را خوب جمع کنید از طریق یکی از روش‌های زیر تصمیم‌تان را بگیرید:

  1. معرفی دوستان و آشنایان
  2. جست و جو در فضاهای مجازی
  3. استفاده از گوگل مپ
  4. نشریات معماری
  5. دایرکتوری جامع

در تمامی مراحل فوق بررسی کردن نمونه‌کارها را فراموش نکنید و از کسی که برای اجرا انتخاب کرده‌اید درخواست نمونه کار کنید.

بازدید پروژه دکوراسیون داخلی

2.قدم دوم اجرا: نیازسنجی کارفرما + بازدیدفضا

همانطور که عکس فوق را مشاهده می‌کنید مرحله بازدید پروژه را نشان می‌دهد که قدم دوم اجرا است، در این مرحله نیاز سنجی کارفرما توسط متخصص انجام خواهد شد و در نهایت منجر به بازدید فضا به صورت حضوری و یا مجازی شکل می‌شود. تصویر فوق  از پروژه‌های اجرایی شرکت دکوراسیون داخلی آرکا نوژا در محدوده سعادت آباد است که از مرحله بازدید تا اجرا با شما بررسی خواهیم کرد.

تعیین سبک برای اجرای دکوراسیون داخلی

3. تعیین سبک برای اجرا

و اما در مرحله سه باید متناسب با مرحله اول که نیازسنجی و علایق کارفرما انجام شده است، پیش برود. در نهایت مشخص می‌شود سبک دکوراسیون چه خواهد بود؟ معماری مدرن، معماری کلاسیک و یا تلفیقی و…. (همانطور که در تصویر طراحی سه بعدی فوق مشاهده می‌کنید ما برای پروژه اجرای دکوراسیون داخلی در سعادت آباد با سبک مدرن پیش بردیم.)

4. برداشت ابعاد فضا + طراحی اولیه

وقت آن است با توجه به مراحل فوق یک طراحی اولیه انجام شود که نیاز است ابعاد دقیق فضاها مشخص گردد. بنابراین با برداشت جز به جز فضاهای مورد نیاز شروع به طراحی اولیه می‌کنیم.

4.1 تصاویری از قبل اجرا

5. طراحی دوبعدی

با توجه به برداشت دقیق ابعاد فضاها، در ابتدا نقشه‌های دوبعدی تهیه و ارائه می‌گردد. این نقشه‌ها برای تهیه و تنظیم براورد قیمت بسیار حساس و کارآمد است.

6. طراحی سه بعدی

زمان آن رسیده است کارفرما را در جریان پروژه قرار دهیم، بنابراین تصاویر سه بعدی انجام شده را به کارفرما ارائه داده تا انتخاب کند، در شرکت دکوراسیون داخلی آرکانوژا معمولا چند طرح ارائه می‌گردد.

6.1 طراحی های انجام شده برای بازسازی منزل در سعادت آباد

7. برآورد هزینه‌های اجرایی

بعد از انتخاب کارفرما متناسب با طراحی‌های انجام شده، زمان آن رسیده است برآورد دقیق هزینه‌های اجرایی محاسبه شود، ناگفته نماند قبل از هرگونه اقدامی یک میانگین قیمت اجرا به کارفرما اعلام خواهد شد، اما قیمت دقیق در این مرحله مشخص می‌گردد.

8. شروع پروژه

در نهایت مطابق یک جدول زمانبندی زمان شروع اجرای پروژه دکوراسیون داخلی است، این مرحله نیز متناسب با هرپروژه ای متفاوت است، برخی از پروژه ها با تخریب شروع خواهند شد و برخی نیاز ندارد.

8.1 برخی از تصاویر تخریب پروژه مسکونی سعادت آباد

شروع اجرای دکوراسیون داخلی
شروع اجرای دکوراسیون داخلی

جمع بندی مراحل انجام دکوراسیون منزل

پس از طی کردن مراحل فوق و توافق بر سر قیمت جمع‌بندی مراحل شامل موارد زیر نیز می‌شود:

  • تخریب بخش‌های که مطابق طراحی باید حذف شود
  • جمع‌آوری نخاله‎‌های تخریب
  • تعویض و یا تعمیر لوله‌کشی‌های سرویس بهداشتی و آشپزخانه + بررسی سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی
  • نصب کابینت‌های آشپزخانه مطابق طراحی
  • در صورت نیاز تعویض کف و دیوار
  • رنگ دیوار و یا کاغذدیواری
  • نصب شیرالات جدید
  • در نهایت در صورتیکه کارفرما اعلام کند در بخش چیدمان نیز متخصص می‌تواند همراهی کند.

کلا آخر

اگر یک اجرا توجه به اصول و استانداردها داشته باشد، به خوبی پش خواهد رفت. از ما به شما نصحیت یک طراحی دکوراسیون داخلی علاوه بر زیبایی و ظاهر باید به کاربردی بودن فضا نیز توجه دارد که یک شرکت معتبر و با سابقه این نکته را فراموش نخواهد کرد پس کار را به کاردان بسپارید.
گروه معماری آرکا نوژا  یکی از شرکت­ های متخصص در زمینه طراحی و بازسازی دکوراسیون منزل است.

برای دریافت مشاوره رایگان اجرای دکوراسیون داخلی با تیم تخصصی شرکت دکوراسیون داخلی آرکا معمار نوژا تماس بگیرید: ۰۹۱۲۳۷۱۱۴۲۲   و  ۰۲۱۲۲۶۹۴۵۷۳

ما را در اینستاگرام دنبال کنید: @nojadesigner