سبک های دکوراسیون داخلی: 8 سبک پرطرفدار در ایران!

سبک های دکوراسیون داخلی

معمولا هنگامی‌که قصد تغییر دکوراسیون یا چیدن آن برای اولین بار را داریم، بیشتر درباره سبک های دکوراسیون داخلی کنجکاو می‌شویم. در این مواقع، یا سری به مجلات دکوراسیون می‌زنیم و یا در اینترنت جستجو می‌کنیم. ممکن است نام بسیاری از سبک های دکوراسیون را ندانیم و گاهی نتوانیم تفاوت آن‌ها را از هم تشخیص دهیم.

برخی از انواع سبک‌های دکوراسیون بسیار به هم نزدیک هستند و لازم است تا یک متخصص، آن‌ها را تشخیص دهد. اما از میان همه سبک های دکوراسیون داخلی، برخی از انواع آن برای خانم‌های ایرانی محبوب‌تر هستند. معمولا استفاده از برخی از اجزاء یا رنگ‌ها در چیدمان خانه، توجه اغلب خانم‌ها را به خود جلب می‌کند. در این مطلب قصد داریم محبوب ترین سبک های دکوراسیون داخلی از نظر خانم‌های ایرانی را معرفی کنیم. همراه این مقاله آرکانوژا باشید تا سری بزنیم به خانه‌های ایرانی و با محبوب‌ترین سبک‌ها آشنا شویم.

 محبوب‌ترین سبک های دکوراسیون داخلی

خانم‌ها معمولا بسیار ریزبین و دقیق هستند و تفاوت‌ها را بهتر تشخیص می‌دهند. به همین دلیل هم در انتخاب اجزاء دکوراسیون و چیدمان آن، بیش از آقایان وسواس به خرج می‌دهند. تشخیص و انتخاب سبک دکوراسیون داخلی خانه، معمولا به سلیقه و دقت خانم‌ها نیاز دارد. اما محبوب‌ترین سبک های چیدمان نزد خانم‌های ایرانی کدامند؟

سبک دکوراسیون کلاسیک
سبک دکوراسیون کلاسیک

سبک کلاسیک

هنوز هم سبک کلاسیک، یکی از انواع سبک های دکوراسیون داخلی است که محبوبیت فراوانی دارد. استفاده از پرده‌های والان‌دار و مخملی، مبلمان سلطنتی، تابلوهای بزرگ با قاب‌های گران‌قیمت، لوسترهای چندین شعله و مجلل و رنگ‌های زرشکی و طلایی براق از اجزاء جدانشدنی این سبک هستند. با شکوه بودن، اصل اساسی سبک دکوراسیون کلاسیک است. در این سبک می‌توان وفاداری به سبک زندگی اشرافی و قدیمی را به وضوح دید.

دکوراسیون اجرا شده در نیاوران به سبک کلاسیک

دکوراسیون کلاسیک برای خانه های ایرانی
این پروژه‌ی اجرایی یکی از سبک های رایج دکوراسیون داخلی است؛ به نام سبک کلاسیک

طراحی و اجرای دکوراسیون ۱۳۵ متری در نیاوران

سبک مینیمال

برخلاف سبک کلاسیک، سبک مینیمال جزئیات کمی دارد. در میان انواع سبک های دکوراسیون داخلی، سبک مینیمال از آرامش ویژه‌ای برخوردار است. خلوت و ساده بودن، ویژگی اصلی سبک مینیمال است. سادگی سبک مینیمال موجب شده تا هرگز از آن دلزده نشوید. چیدمان این سبک از دکوراسیون به راحتی انجام می‌شود و برای ایجاد تنوع هم نیاز به تغییرات زیادی ندارید. رنگ‌های خنثی، خلوتی و خطوط ساده از بارزترین ویژگی‌های سبک مینیمال است.

سبک دکوراسیون مینیمال
سبک دکوراسیون مینیمال

دکوراسیون اجرا شده در دیباجی به سبک مینیمال

دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال
طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی آشپزخانه به سبک مینیمال

دکوراسیون داخلی آشپزخانه در دیباجی تهران به سبک مینیمال

 

سبک دکوراسیون مدرن
سبک دکوراسیون مدرن

سبک مدرن

فرم‌ها و طرح‌های شسته رفته و منظم از مهم‌ترین ویژگی‌های سبک مدرن است. در این سبک، پالت رنگی ساده و استفاده از متریال و مصالح طبیعی مانند چوب و فلز و شیشه متداول است. در سبک طراحی دکوراسیون مدرن به نظر می‌رسد هر یک از اجزاء دارای محل خاص خودشان هستند و نظم و ترتیب مشخصی در فضا حاکم است. همچنین با این‌که ممکن است تعداد عناصر موجود در دکوراسیون زیاد باشد اما استفاده از رنگ‌های متنوع در این سبک کاربرد ندارد. تاثیر سادگی را به راحتی می‌توان در سبک مدرن احساس کرد.

دکوراسیون اجرا شده در نیاوران به سبک مدرن

دکوراسیون داخلی به سبک مدرن در نیاوران
این پروژه توسط گروه معماری آرکا نوژا به سبک مدرن طراحی و اجرا شده است که موقعیت آن در نیاوران تهران است.

طراحی و اجرای دکوراسیون مسکونی ۱۶۰ متری در نیاوران

سبک سنتی ایرانی

هنوز هم در بسیاری از خانه‌های امروزی، بسیاری از افراد حس نوستالژیک دکوراسیون ایرانی را به انواع دیگر سبک های دکوراسیون داخلی ترجیح می‌دهند. استفاده از رومیزی‌های ترمه، مبل‌های چوبی با طرح قدیمی، فرش دست‌باف ایرانی با طرح‌های پر گل و رنگ‌های متنوع یا گلیم و پشتی و تابلوها و ساعت‌هایی با طرح‌های ایرانی اصیل از اجزاء این سبک هستند. برخی المان‌های قدیمی مانند چرخ خیاطی، تلفن‌های قدیمی، گرامافون یا صندوقچه‌هایی که زمانی نقش کمد را داشتند هم می‌توان در دکوراسیون ایرانی یافت. در این سبک، رنگ‌ها به ویژه آبی فیروزه‌ای هم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.

سبک دکوراسیون ایرانی
سبک دکوراسیون ایرانی

سبک روستیک

سبک دکوراسیون داخلی روستیک با الهام از طبیعت دارای اجزاء و مصالح طبیعی است. از این سبک، بیشتر برای ویلاها استفاده می‌شود. سبک روستیک سعی دارد تا زندگی امروز را به سبک زندگی ساده، صمیمانه و ارگانیک پیشینیان نزدیک کند. سبک روستیک هیچ سنخیتی با تکلف و تجمل ندارد. گرما و آرامش این سبک را می‌توان در خانه‌های حیاط دار و قدیمی که قصد بازسازی آن را دارید به راحتی پیاده کنید. چوب، سنگ و آجر مصالحی هستند که در این سبک دکوراسیون داخلی بسیار به کار گرفته می‌شوند. همه چیز در سبک روستیک حالت طبیعی و راحت دارد و هیچگونه قواعد دست و پا گیری در این سبک وجود ندارد.

سبک دکوراسیون روستیک
سبک دکوراسیون روستیک

سبک صنعتی

سبک دکوراسیون صنعتی از جمله سبک‌هایی است که ارزان و مقرون به صرفه‌تر از سایر سبک‌ها است. با این وجود، سبکی شیک و امروزی محسوب می‌شود. دیوارهای آجری، المان‌ها و وسائل دکوراتیو فولادی یا مسی، رنگ‌های خاکستری و قهوه‌ای، فضای باز و استفاده از لوله‌های فلزی، از ویژگی‌های بارز سبک دکوراسیون داخلی صنعتی است. با این که در این سبک خبری از ظرافت دکوراسیون‌های امروزی نیست اما فضایی بی تکلف دارد. سبک صنعتی این روزها به ویژه در میان جوانان یکی از سبک‌های محبوب به حساب می‌آید.

سبک دکوراسیون صنعتی
سبک دکوراسیون صنعتی

بیشتر بخوانید:

سبک بوهمیایی

در میان سبک‌های دکوراسیون داخلی، بوهمیایی مناسب افرادی است که عاشق رنگ هستند. حس خانه‌ای دوست‌داشتنی و خوشایند را به راحتی می‌توان با این سبک پیاده‌سازی کرد. این سبک نظم خاصی ندارد و مملو از رنگ و طرح است. استفاده از تابلوهای متنوع، کوسن‌ها و پرده‌های رنگارنگ و پرنقش و نگار، فرش‌های پرنقش بخشی از سبک بوهمیایی است. ممکن است کمی شلوغ به نظر برسد اما حس خوشایند صمیمیت و راحتی را به شما القاء می‌کند.

سبک دکوراسیون بوهمیایی
سبک دکوراسیون بوهمیایی

سبک تلفیقی

سبک دکوراسیون تلفیقی مختص آنان است که چند ویژگی از هر سبک را دوست دارند. گاهی انتخاب سبک دشوار می‌شود. گاهی هم تشخیص آن سخت است. این همان سبک تلفیقی است. این سبک قاعده و قانون مشخصی ندارد و شما هر طور که تمایل دارید دکوراسیون خانه خود را شکل می‌دهید. این سبک شاید کمی جسورانه باشد اما اغلب جذاب از آب در می‌آید.

سبک دکوراسیون تلفیقی
سبک دکوراسیون تلفیقی

نظر شما…

شما به کدامیک از انواع سبک های دکوراسیون داخلی بیشتر علاقه‌مند هستید؟ خانه شما کدامیک از این سبک ها را دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *