ترفند های تغییر دکوراسیون داخلی منزل برای عید نوروز 1403

تغییر دکوراسیون

برای تغییر دکوراسیون در سال 1403 ترفندهای متفاوتی از سال‌های قبل پیش‌بینی شده است. از آنجا که با شیوع ویروس کرونا افراد زمان بیشتری را در منزل می‌گذرانند باید بتوانیم فضای خانه را به مجیطی جذاب و متفاوت تبدیل کنیم تا با خیال راحت اوقات خوشی را در کنار خانواده یا به تنهایی و هنگام کار و فعالیت روزانه ایجاد کنیم. در ادامه این مطلب ترفندهایی را آموزش می‌دهیم که دکوراسیونی متفاوت و متنوع داشته در فضای خانه ایجاد کنید.

ایجاد دکوراسیون قابل تغییر و متنوع سال 1403

در تغییر دکوراسیون برای نوروز 1403

در نظر داشته باشید که چیدمان را به گونه‌ای انجام دهید که به راحتی بتوانید هر زمان که خواستید آن را تغییر داده و تنوع ایجاد کنید. بنابراین اگر به تازگی منزلی را خرید یا اجاره کرده‌اید برای انتخاب لوازم منزل سبکی آن‌ها را مد نظر داشته باشید تا برای جابه‌جایی آن‌ها با مشکل روبه‌رو نشوید. پیشنهاد ما این است که رمین را با موکت و فرش پر نکنید. اگر زمین سنگ یا پارکت باشد خیلی راحت بدون بلند کردن وسایل می‌توانید آن‌ها را هل داده و جابه‌جا کنید. از خرید وسایلی که باید به زمین پانچ دائم شوند خودداری کنید و بیشتر از لوازم جمع‌و‌جور استفاده کنید. اگر خانه را به تازگی نگرفتید و وسایل را از قبل خریداری کرده‌اید در چیدمان وسایل بیشتر دقت کنید مثلا مبلمان‌ها را طوری کنار هم قرار دهید که بتوانید در مواقع لازم آن‌ها را مثل پازل جابه‌جا کرده و دوباره کنار هم قرار دهید. در این مورد می‌توانیم توصیه کنیم که لوازم تزیینی متفاوت تهیه کرده و هر از چندگاهی جای لوازم را باهم عوض کنید. مثلا چند رنگ متفاوت و هماهنگ با دکوراسیون منزل خود را انتخاب کرده و کوسن‌هایی رنگارنگ متناسب با فضا تهیه کنید و هر بار از یکسری از آن‌ها استفاده کنید.

چه وسایلی برای چیدمان و تغییر دکوراسیون نوروز استفاده کنیم؟

گیاهان:

گزینه‌ی اولی که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم گیاه است. گیاهان در انواع و رنگ‌های متفاوت باعث ایجاد حس تازگی و سرزندگی در منزل شما می‌شود. علاوه بر آن اکسیژنی که گیاهان تولید می‌کنند فضا را سالم نگه‌می‌دارد و تصفیه می‌کند، اینطوری اکسیژن مورد نیاز فضا تامین شده و هوای خانه‌ی شما دائما تمیز می‌شود. گیاهان علاوه بر تصفیه هوا انرژی ساکن فضا را تغییر می‌دهند و از افسردگی و حال بد جلوگیری می‌کنند. جالب است بدانید گیاهان از انسان‌ها تاثیر می‌پذیرند و انسان‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهند. گیاهان همیشه سبز برای آپارتمان بسیار مناسب‌ هستند و معمولا عمر خوبی نسبت به سایر گیاهان دارند، پیشنهاد می‌کنیم در دکوراسیون منزل خود حتما از این گیاهان استفاده کنید.

اشیاء قدیمی:

یکی از ترندهای امسال برای تغییر دکوراسیون استفاده از اشیاء قدیمی است که اصطلاحا به آن‌ها عتیقه نیز می‌گویند. این ترفند تغییر دکوراسیون کمک به پیوند گذشته با حال و آینده کرده و خاطرات خوبی را به یاد ما می‌آورد یا یاداور روزهای خوب گذشته است. توصیه می‌شود که اشیاء عتیقه را در کنار اشیاء مد روز بچینید و این تضاد خودش باعث زیبایی می‌شود. مثلا عتیقه‌ها را در شلف‌های چوبی دیواری بچینید یا از آن‌ها در کابینت‌های دکوری شیشه‌ای استفاده کنید.

تابلوهای رنگی:

استفاده از تابلوهای رنگی مثل تابلوهای آبستره و رزین چندسالی هست که به عرصه‌ی دکوراسیون داخلی وارد شده است. امسال نیز مثل سال‌های گذشته یکی از ترندهای جذاب برای تغییر دکوراسیون استفاده از این تابلوهاست. نوع دیگری از تابلو که می‌توانید استفاده کنید تابلوهای اکریلیک ابروبادی است که به دلیل تنوع و جذابیت رنگی که ایجاد می‌کند فضای خانه را شادتر می‌کند.

آبستره
تابلو آبستره

مبلمان حصیری:

این مبلمان‌ به دلیل سبکی بسیار توصیه می‌شود. از این مبلمان می‌توانید در ایوان، حیاط، سالن پذیرایی و اتاق خواب استفاده کنید. دقت کنید که رنگ حصیر آن با رنگ چوبی که در متریال منزلتان به کار رفته است هماهنگی داشته باشد.

مبلمان حصیری
مبلمان حصیری

ریسه‌های ال‌ای‌دی:

ریسه‌های ال‌ای‌دی تنوع بسیار زیادی از رنگ و نوع نور پردازی دارند که می‌توان در تغییر دکوراسیون منزل به کار گرفت. بخصوص در دکوراسیون اتاق خواب و پذیرایی می‌توان ایده‌های زیبایی را با آن‌ها پیاده سازی کرد.

 

 

وسایل تزیینی رنگی:

اشیاء رنگی یکی از ترندهای سال 1403 و 2024 هستند. تحقیقات نشان داده‌اند که رنگ‌ها می‌تواند در ایجاد حس خوب و جلوگیری از افسردگی به خوبی عمل کنند. اگر وسایل خانه‌تان را از قبل دارید و قصد تغییر آن‌ها را ندارید مشکلی نیست، می‌توانید اجزای کوچک خانه را رنگی تهیه کنید. مثلا گل‌ها، کوسن‌ها، جای عود، گلدان‌ها، رومیزی، تابلوها و … .

سخن آخر

در این مطلب جدیدترین ترفندهای تغییر دکوراسیون مربوط به سال 1403 و 2024 را بیان کردیم. امیدواریم این مطلب به شما کمک کرده باشد تا ایده‌های جدید در زمینه‌ی تغییر دکوراسیون داشته باشید. اگر هر کدام از این ایده‌ها را انجام دادید، می‌توانید عکس‌های دکوراسیون خود را به نشانی اینستاگرام آرکانوژا دایرکت کنید. اگر برای تغییر دکوراسیون به تغییر سنگ کف و دیوار احتیاج داشتید برای اطلاعات بیشتر به صفحه‌ی تماس با ما رفته و تماس بگیرید، مشاوران ما در خدمت شما هستند.

اینستاگرام آرکانوژا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *