7 مدل از جدیدترین مبلمان 1402 (ترندهای مبل آمریکا و اروپا)

ترندهای مبل 1400

بسیاری از ما هنگام انتخاب اجزاء دکوراسیون خانه خود، اغلب به دنبال متفاوت‌ترین‌ها، جدیدترین‌ها و جذاب‌ترین‌ها هستیم. یکی از عناصر دکوراسیون که بسیار به چشم می‌آید، مبلمان است. شاید این روزها شما هم به دنبال خرید مبل برای خانه باشید. پس همراه ما باشید چون در این مقاله قصد داریم جدیدترین مبلمان سال 1402 را که در اروپا و آمریکا هم از محبوبیت بالایی برخوردار هستند، به شما معرفی کنیم.

مبلمان یکی از اجزاء دکوراسیون است که هم جنبه دکوراتیو دارد و هم جنبه کاربردی. شاید بیش از سایر وسایل منزل، از مبلمان استفاده می‌کنیم، چه زمانی‌که به تنهایی و در خلوت روی آن لم می‌دهیم و تلویزیون تماشا می‌کنیم و چه زمانی که مهمان داریم و همه دورهم جمع می‌شویم. بنابراین هنگام خرید مبل به این 2 جنبه باید توجه شود. پس به دنبال مبلی باشد که هم راحت و کاربردی و باکیفیت باشد، هم زیبا و هماهنگ با سایر اجزاء خانه و سبک دکوراسیون آن.

ترندهای مبل در سال 1402

اما ترندهای مبل در سال 1402 کدام ها هستند؟ کدام مبل‌ها هم جذاب بوده و هم باکیفیت؟

مبل چستر
مبل چستر

مبل راحتی چستر یا چسترفیلد

یکی از جدیدترین مبل های 1402 مبل چستر با ماهیت شیک و جذاب آن است. می‌توان گفت که این مبل هرگز از مد نمی‌افتد! اگر به دنبال مبلی هستید که هم راحت باشد و هم ماهیتی رسمی داشته باشد، مبل چستر همان گزینه‌ مناسب شما است. مبل چستر اغلب از جنس چرم و یا پارچه‌های ضخیم و با کیفیت ساخته می‌شود. دوخت شیک و دکمه‌هایی نصب شده بر روی مبل، موجب می‌شود تا ظاهری متفاوت در دکوراسیون خانه یا دفتر کار شما ایجاد شود. شاید بتوان گفت که این نوع مبل در سال 1402 جایگاهی بالاتر از سایر انواع مبل خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون ناهار خوری، از خرید میز تا چیدمان

مبل لاوسیت
مبل لاوسیت

مبل راحتی لاوسیت (Loveseat)

مبل لاوسیت، یکی از انواع مبل راحتی دونفره بوده که بسیار ساده و در عین حال کاربردی است. لاوسیت یکی از انواع مبل مدرن است که دارای 2 نوع هستند، هم مانند کاناپه و هم بدون پشتی. مبل لاوسیت این روزها در همه جای دنیا طرفداران زیادی دارد و به‌ویژه برای جلو تلویزیون بسیار کاربردی است. این مبل‌ها اغلب پارچه لطیف و نرمی دارند که موجب می‌شود نشستن‌های طولانی بر روی آن، خوشایند باشد.

مبل تختخواب شو
مبل تختخواب شو

مبل راحتی تخت‌خواب شو

مبل‌های تخت‌خواب شو، به‌ویژه برای فضاهای کوچک بسیار کاربردی است. همچنین در فضای ادارات هم می‌توان از این مبل برای زمان استراحت استفاده کرد. در واقع مبل تخت‌خواب شو یک کاناپه با قابلیت تبدیل به تخت‌خواب است که می‌تواند کاملا جمع شود. صرف نظر از متراژ فضا، این مبل برای افرادی که معمولا جلوی تلویزیون خوابشان می‌برد هم کاربرد دارد.

مبل ال
مبل ال

بیشتر بخوانید: ترفند های تغییر دکوراسیون داخلی منزل

مبل راحتی ال شکل

مبل ال شکل (L) یکی از جذاب‌ترین انواع مبل مدرن است که این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده است. امکان صرفه‌جویی در فضای منزل و همچنین زیبا بودن آن موجب شده تا این مبل هم به یکی از مهم‌ترین ترندهای مبل تبدیل شود. مبل ال در دسته مبل‌های راحتی قرار دارد که برای نشیمن و جلوی تلویزیون مناسب است. این مبل به دلیل شکل ظاهری، جای کمی اشغال می‌کند و به‌راحتی می‌تواند در کنج‌ها قرار بگیرد.

مبل فانتزی
مبل فانتزی

مبل های فانتزی

خلاقیت در مبل‌های فانتزی، حرف اول را می‌زند. این مبل‌ها تاحدودی با تعریفی که ما از مبل در ذهن داریم، متفاوت هستند. مبل‌های فانتزی ممکن است فرم یا متریال متفاوتی داشته باشند. همین تفاوت‌ها موجب شده است تا در لیست جدیدترین مبلمان 1402 قرار بگیرند.

مبل گرد
مبل گرد فضای باز

مبل گرد فضای باز

مبل گرد هم یکی دیگر از انواع جذاب مبل است که مناسب خانه‌های بزرگ و یا فضای باز است. این مبل‌ها اغلب بسیار راحت هستند و می‌توان روی آن‌ها دراز کشید. معمولا روی مبل گرد را با کوسن پر می‌کنند تا راحت‌تر باشد. نشیمن راحت و پهن مبل‌های گرد به‌گونه ای است که خیلی‌ها ترجیح می‌دهند از آن برای استراحت در فضای باز استفاده کنند.

مبل نیم ست
مبل نیم ست

مبل نیم‌ست

یکی دیگر از ترندهای 1402، مبل‌های نیم‌ست هستند. این مبل‌ها اگرچه برای محیط‌های کوچک طراحی شده‌اند اما برای دیگر فضاها هم دارای جذایبت هستند. علاوه بر جلوی تلویزیون، برای ایجاد یک فضای خوشایند و صمیمانه هم می‌توان از این نوع مبل راحتس استفاده کرد. از مبل نیم‌ست معمولا در نشیمن، جلوی تلویزیون، اتاق کتابخانه، یا راهروها می‌توان استفاده کرد.

در پایان خوب است بدانید که به‌طور کلی استقبال از مبل‌های راحتی بیش از انواع دیگر مبل است. بنابراین به نظر می‌رسد که در سال 1402 راحتی شما در اولویت قرار دارد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *