انواع دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی منزل

طراحی دکوراسیون داخلی منزل جهت هماهنگی با هدف زیباتر شدن اجزای داخلی خانه است تا بتواند فضایی گرم و دل‌انگیز را رقم بزند. این طراحی در خانه‌های کوچک بسیار جالب بوده و می‌توان استفاده‌ای بهینه از فضای داخلی داشت. با ایجاد هماهنگی بین رنگ‌ها و وسایل می‌توان جلوه‌گری آنها را بیشتر کرد. طراحی منزل زمانی عملکرد درستی خواهد داشت که به درستی از طراحی استفاده کرد.

جا به جا شدن به یک خانه جدید می‌تواند هیجان انگیز باشد و جذابیت زیادی را برای افراد داشته باشد. اما گاهی نحوه چیدمان منزل مانند وسواس در افراد عمل می‌کند و برای آنها تبدیل به یک دغدغه می‌شود‌. خصوصاً خانم‌ها، شما باید تصمیم بگیرید که به چه نحوی دکوراسیون منزل‌تان را چیدمان کنید و طوری طراحی خانه را انجام دهید که مطابق سیلقه‌تان باشد.

علاوه بر آن، در خانه‌ای‌ که به سلیقه‌ی شما چیده شده باشد احساس شادی بیشتری خواهید داشت و برای اینکه این حس را تجربه کنید نیاز دارید که نکات مهم در رابطه با طراحی دکوراسیون داخلی را بدانید و به خوبی وسایل منزل را بشناسید. با یک نقشه از پیش تعیین شده به راحتی می‌توانید وسایل را در جای درست قرار دهید و مرحله به مرحله مثل یک طراح داخلی حرفه‌ای کار طراحی و دیزاین منزل را خودتان انجام دهید.

طراحی دکوراسیون داخلی منزل
طراحی دکوراسیون داخلی منزل
طراحی دکوراسیون داخلی خانه
طراحی دکوراسیون داخلی خانه

دکوراسیون داخلی منزل

‏دکوراسیون داخلی به فرآیند افزایش جذابیت بصری و عملکرد فضاهای داخلی یک خانه مانند اتاق نشیمن، اتاق خواب، آشپزخانه، حمام و غیره اشاره دارد. این شامل استفاده از عناصر مختلف طراحی، مبلمان، پارچه، رنگ، بافت و لوازم جانبی برای ایجاد یک محیط منسجم و زیبایی شناختی است.

هدف اصلی دکوراسیون داخلی ایجاد یک فضای زندگی هماهنگ و راحت است که نشان دهنده سبک و شخصیت صاحب خانه باشد. هدف آن به حداکثر رساندن عملکرد هر اتاق با انتخاب دقیق و چیدمان مبلمان، بهینه سازی استفاده از فضا و اطمینان از جریان و گردش خوب در داخل خانه است.

دکوراسیون داخلی همچنین نقش مهمی در ایجاد یک محیط یا حال و هوای خاص در مناطق مختلف خانه دارد. به عنوان مثال، یک اتاق نشیمن را می‌توان به گونه‌ای دنج و جذاب طراحی کرد که از رنگ‌های گرم، بافت‌های ملایم و چیدمان صندلی راحت استفاده می‌کند.

 

علاوه بر این، دکوراسیون داخلی همچنین می‌تواند با بهینه سازی نور، آکوستیک و عایق کاری، عملکرد و کارایی یک خانه را افزایش دهد. نور مناسب می‌تواند فضاهای متفاوتی ایجاد کند و ویژگی‌های معماری را برجسته کند. انتخاب مواد مناسب نیز می‌تواند به بهره‌وری انرژی و کاهش هزینه‌های گرمایش و سرمایش کمک کند.

به طور کلی، دکوراسیون داخلی فراتر از زیبایی شناسی است. این یک جنبه ضروری برای ایجاد یک محیط زندگی کاربردی، راحت و از نظر بصری جذاب است که نیازها و خواسته‌های صاحب خانه را برآورده می‌کند.

طراحی دکوراسیون و نور پردازی اتاق خواب
طراحی دکوراسیون و نور پردازی اتاق خواب
چیدمان داخلی اتاق خواب
چیدمان داخلی اتاق خواب

طراحی دکوراسیون داخلی

انتخاب رنگ‌ها، بافت‌ها، الگوها و مواد می‌تواند به طور قابل توجهی بر جذابیت کلی زیبایی‌ شناختی خانه تأثیر بگذارد.

برنامه ریزی موثر فضا در طراحی دکوراسیون داخلی بسیار مهم است. یک طراح متخصص نسبت‌ها و چیدمان هر اتاق را برای استفاده بهینه از فضا در نظر می‌گیرد. قرار دادن مبلمان به خوبی برنامه ریزی شده می تواند زیبایی و عملکرد یک خانه را افزایش دهد.

نورپردازی نقشی حیاتی در طراحی دکوراسیون داخلی دارد. نورپردازی مناسب ویژگی‌های معماری را افزایش می‌دهد، نقاط کانونی را برجسته می‌کند و حالات و فضاهای متفاوتی را بوجود می‌آورد. نورپردازی خوب می‌تواند زیبایی و جذابیت خانه را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

طراحی دکوراسیون داخلی بر کوچکترین جزئیات، مانند تکمیل دیوار، تزئینات پنجره، لوازم جانبی و آثار هنری تأکید دارد. توجه به این جزئیات عمق، شخصیت و حس کامل بودن را به طراحی کلی می‌بخشد و زیبایی خانه را افزایش می‌دهد.

طراحی دکوراسیون داخلی به صاحبان خانه اجازه می‌دهد تا فضای خود را شخصی سازی کرده و سبک منحصر به فرد خود را بیان کنند. انتخاب‌های طراحی که منعکس کننده سلیقه و شخصیت صاحب خانه است به زیبایی کلی خانه کمک می‌کند.

طراحی دکوراسیون داخلی یک جنبه حیاتی برای ایجاد یک خانه زیبا است. عناصر، اصول و تکنیک‌های مختلفی را برای تبدیل فضاهای داخلی به محیط‌های بصری خیره کننده و کاربردی در نظر می‌گیرد.

طراحی دکوراسیون داخلی با نور پردازی مناسب
طراحی دکوراسیون داخلی با نور پردازی مناسب
چیدمان داخل فضای ساختمان
چیدمان داخل فضای ساختمان

ترفندهای چیدمان دکوراسیون داخلی منزل

در اینجا چند ترفند وجود دارد که به شما در چیدمان دکوراسیون داخلی خانه کمک می‌کند.

1.یک نقطه کانونی ایجاد کنید:

در هر اتاق یک ناحیه یا شیء را به عنوان نقطه کانونی انتخاب کنید. این می‌تواند یک اثر هنری بزرگ، یک قطعه مبل یا حتی یک شومینه باشد. بقیه عناصر اتاق را برای تکمیل و جلب توجه به نقطه کانونی بچینید.

2.تعادل و تقارن:

با چیدمان متقارن مبلمان و دکور، حس تعادل و هماهنگی را در فضا ایجاد کنید. به عنوان مثال، اگر یک مبل در یک طرف اتاق دارید، آن را با یک جفت صندلی یا میز انتهایی در سمت دیگر متعادل کنید. این باعث ایجاد تعادل بصری و محیطی دلپذیرتر می‌شود.

3.مقیاس و نسبت:

اندازه اتاق و مقیاس مبلمان خود را در نظر بگیرید، مبلمان بزرگ ممکن است بر یک اتاق کوچک را کاملا تصرف کنند، در حالی که بسیاری از اشیاء کوچک ممکن است به هم ریخته به نظر برسند. به دنبال تعادل مناسب بین اندازه اتاق و وسایل داخل آن باشید.

4.جریان بصری ایجاد کنید:

مبلمان و دکور را به گونه‌ای بچینید که جریان زیبایی را بوجود آورد. به عنوان مثال، از قرار دادن مبلمان بزرگ در نزدیکی درها یا راهروهایی که ممکن است مسیر را مسدود کنند، خودداری کنید. اطمینان حاصل کنید که فضای کافی برای پیمایش راحت وجود دارد.

چیدمان پذیرایی
چیدمان پذیرایی

5.بازی با رنگ:

رنگ تاثیر بسزایی در روحیه و فضای اتاق دارد. طرح رنگی را انتخاب کنید که منعکس کننده فضای مورد نظر باشد. رنگ‌های روشن‌تر می‌توانند فضای اتاق را جادارتر و مطبوع‌تر کنند، در حالی که رنگ‌های تیره‌تر می‌توانند حسی دنج و صمیمی ایجاد کنند. از رنگ‌های برجسته در بالش‌ها، آثار هنری یا پرده‌ها برای اضافه کردن رنگ‌ها و جذابیت بصری استفاده کنید.

6.بافت های مختلف را بگنجانید:

بافت‌ها را در دکوراسیون خود با هم ترکیب کنید تا به عمق و جذابیت بصری اضافه کنید. عناصری مانند چوب، فلز، شیشه، منسوجات و گیاهان را برای ایجاد جذابیت در اتاق بگنجانید. به عنوان مثال، یک مبل چرمی صاف را با یک فرش بافت کرکی ست کنید.

7.نورپردازی:

از ترکیب نور طبیعی و مصنوعی برای بهبود فضای فضای خود استفاده کنید. با استفاده از پرده‌های شفاف تا حد امکان نور طبیعی را مجاز کنید. روشنایی کار را برای مناطق خاص مانند گوشه‌های مطالعه یا آشپزخانه اضافه کنید. از نورپردازی محیطی، مانند لامپ‌های کف یا چراغ های سقفی قابل تنظیم برای ایجاد فضایی گرم و دلپذیر استفاده کنید.

طراحی تخصصی فضای اتاق خواب
طراحی تخصصی فضای اتاق خواب

8.لایه بندی:

لایه بندی به معنای افزودن عمق است. از فرش، پرده و وسایل تزئینی مختلف مانند بالش، پتو و آثار هنری برای افزودن لایه‌های جذاب استفاده کنید.

9.بدون آشفتگی:

فضای بدون درهم و برهمی نه تنها بهتر به نظر می‌رسد، بلکه باعث ایجاد حس آرامش می‌شود. فقط موارد ضروری را نگه دارید این به ایجاد ظاهری تمیز و منظم کمک می کند.

به یاد داشته باشید، اینها فقط دستورالعمل‌ها هستند و خلاقیت در چیدمان دکوراسیون داخلی خانه شما مهم است. به غرایز خود اعتماد کنید و در حالی که فضای خود را متحول می‌کنید از آن لذت ببرید.

انواع دکوراسیون داخلی

به طور کلی متوجه شدید که دکوراسیون داخلی چقدر اهمیت دارد و چگونه باتوجه به رنگ‌ها و بافت مورد نظر باید آن را در طراحی خانه اجرا کرد. اما با آشنایی با انواع دکوراسیون داخلی می‌توانید به طرح دلخواه خود نزدیک‌تر شوید.

  • دکوراسیون کلاسیک

در طراحی کلاسیک، مواد باکیفیت نسبت به مواد اکریلیک یا سایر مواد مصنوعی ترجیح داده می‌شوند و تاکید بر بافت‌های نرم‌تر و کم درخشش مانند منسوجات بافته شده و رنگ‌های مات است. الگوهای ایجاد شده در کاشی، سنگ و پارچه عموماً تک رنگ هستند تا توجه بیشتری را به دانه، الیاف یا مواد جلب کنند.

طراحی داخلی کلاسیک می‌تواند انتخاب فوق العاده‌ای باشد. اول از همه، طراحی کلاسیک ماندگار است گاهی اوقات ممکن است یک یا دو سال یا بیشتر طول بکشد تا یک خانه با یک طراح داخلی و حتی بیشتر به تنهایی بسازید. همچنین یک سرمایه گذاری بزرگ است.

از آنجایی که طراحی کلاسیک دارای رنگ‌هایی است که خنثی و بی‌صدا هستند، انتخاب‌ها نیاز به به‌روزرسانی یا تغییر مکرر مبلمان را از بین می‌برند. علاوه بر این، طراحی کلاسیک حول محور راحتی و کاربردی است، پارچه‌ها و چرم‌هایی که احساس نرمی و راحتی دارند که برای ماندگاری ساخته شده‌اند و مبلمانی که برای عملکرد بهینه مطابقت دارند.

انتخاب عناصر کلاسیک برای طراحی شما نه تنها از نظر زیبایی شناسی نتایج شگفت انگیزی ایجاد می‌کند، بلکه در دراز مدت، گزینه پایدارتری است.

طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک
طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک
  • دکوراسیون مدرن

دکوراسیون داخلی مدرن جلوه‌ای ساده دارد و یکی از پرطرفدارترین سبک‌های دکوراسیون داخلی است که برای خانه‌های کوچک بسیار مناسب است. مدرن یک واژه لاتین است که معنی آن به فارسی جدید مغنا می‌شود.

اگر بخواهیم بهترین تعریف را از سبک مدرن داشته باشیم سادگی بهترین تعریف کوتاه از سبک مدرن است. در طراحی دکوراسیون مدرن از مبلمان دکوراسیونی که ساده و طرح خط‌دار دارند هیچ طرحی در آنها وجود ندارد استفاده می‌کنند و همچنین در فضا از رنگ‌های ملایم و خنثی استفاده می‌شود تا سادگی این سبک حفظ شود.

استفاده از رنگ‌های تند یا سلطنتی در دکوراسیون مدرن باعث می‌شود که سادگی آن از بین برود به همین دلیل ترکیب رنگ‌ها در این نوع دکوراسیون بسیار مهم است.

یکی دیگر از ویژگی‌های این دکوراسیون داخلی استفاده از وسایل کاربردی است و انتخاب و چیدمان آنها هدفمند می‌باشد و اگر ضرورتی نداشته باشند از کنار دیگر وسایل حذف می‌شوند با این ویژگی‌ها فضایی دور از شلوغی و شیک خواهیم داشت.

این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی مناسب افرادی است که به دنبال سادگی و منظم بودن هستند و برای این دو ویژگی اهمیت زیادی قائل هستند. خانه‌هایی که به سبک مدرن طراحی می‌شوند فضایی بسیار آرام و ساده و روشنی را ایجاد می‌کنند.

طراحی دکوراسیون داخلی مدرن
طراحی دکوراسیون داخلی مدرن
  • دکوراسیون کانتمپروری (معاصر)

در سبک دکوراسیون معاصر از وسایل و عناصری که در زمان حال وجود دارد برای دیزاین منازل استفاده می‌شود. جالب است بدانید که این نوع دکوراسیون شامل عناصر و ویژگی‌های از سبک سنتی و آرت دکو نیز می‌باشد.

ناگفته نماند که این نوع دکوراسیون‌ها بروز هستند و به این معنی که ویژگی‌ها و عناصر این دکوراسیون در چند سال آینده مورد تغییر قرار می‌گیرد. در حال حاضر در این سبک‌ها از خطوط منحنی و رنگ‌های خنثی در دیزاین خانه شناخته می‌شود.

شکل و خطوط یکی از عناصر مهم در سبک دکوراسیون معاصر است که آن را از دیگر سبک‌ها متمایز می‌کند. در این سبک باید از وسایل و اثاسیه‌ای استفاده شود که در طراحی آنها ترکیبی از خطوط منحنی و مستقیم دیده شود.

طراحی دکوراسیون داخلی کانتمپروری (معاصر)
طراحی دکوراسیون داخلی کانتمپروری (معاصر)

از دیگر ویژگی‌های دکوراسیون معاصر می‌توان به استفاده گسترده از منابع نوری اشاره کرد و به خصوص نور طبیعی که در این دکوراسیون بسیار استفاده می‌شود. بنابراین تا حد استاندارد این امکان وجود دارد که در طراحی داخلی از نورهای طبیعی استفاده شود.

استفاده از دیوارهای شیشه‌ای پنجره‌های بزرگ در این سبک رایج است ولی اگر امکان استفاده از این نوع پنجه‌ها را ندارید سعی کنید مانع ورود نور خورشید به داخل خانه نشوید.

همچنین برای ایجاد لایه‌های نوری می‌توانید از منابع روشنایی مانند لوستر، آباژور پایه بلند چراغ‌های سقفی استفاده کنید. تا جایی که امکان دارد مانع نور طبیعی به داخل خانه نشوید و سعی کنید منابع نوری را افزایش دهید.

چیدمان به سبک کانتمپروری (معاصر)
چیدمان به سبک کانتمپروری (معاصر)
  • دکوراسیون نئوکلاسیک

طراحی نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی از ریشه‌های تاریخ نشأت می‌گیرد و معماری کلاسیک آن غیر قابل انکار محبوب است. به همین دلیل است که طراحی مدرن نئوکلاسیک محبوبیت پیدا می‌کند، در طراحی داخلی این سبک بر ظرافت و زیبایی تاکید شده است.

شما در عناصر مدرن، قطعات سنتی را برای ایجاد فضاهای زندگی مملو از ظرافت مشاهده می‌کنید، شما می‌توانید با دنبال کردن مراحل طراحی نئوکلاسیک، استایل جذاب را به خانه خود بیاورید.

پالت‌های رنگی در طراحی داخلی نئوکلاسیک معمولاً ملایم هستند و پس زمینه کرم یا سفید اغلب با سایه‌های خاکستری، آبی و زرد همراه است.

تم طراحی همچنین می‌تواند رنگ‌های متالیک روشن را در خود جای دهد. برای تأکید بر عناصر طراحی و تزئینات در اتاق نشیمن، رنگ‌های مشکی، زرشکی، طلایی و نقره‌ای برجسته هستند.

برای طراحی داخلی به سبک نئوکلاسیک، از رنگ‌های ملایمی مانند خاکستری استفاده کنید تا بی‌دردسر بودن را نشان دهید.

اتاق نشیمن نئوکلاسیک را می‌توان با نقاشی‌های معماری کلاسیک یا هنرهای فیگوراتیو تقویت کرد. همچنین می‌توانید در اتاق نشیمن نئوکلاسیک خود به سراغ طرح‌های دیوار برجسته با پیچ و تاب هنری گل‌ها بروید.

نقش‌های تزیینی سبک نئوکلاسیک محافظه کارانه و نجیب است. بسیاری از نقوش تزئینی از طبیعت الهام گرفته شده‌اند. استفاده از الگوهای پیچیده گل بسیار در این سبک طراحی رایج است.

شما می‌توانید چنین پیچیدگی‌های پرآذینی را در حکاکی‌ها، دیوارها، سقف‌ها، مجسمه‌ها، فرش‌ها و آینه‌ها و موارد دیگر مشاهده کنید. می‌توانید قالب‌های تاج، قالب‌های گل تزئینی یا طرح‌های POP را در اتاق نشیمن خود بگنجانید.

رنگ سفید مناسب ترین رنگ برای رنگ آمیزی قالب‌ها است. همچنین می‌توانید رنگ‌های روشن‌تری را برای تقویت نقوش و الگوهای داخلی مدرن نئوکلاسیک خود انتخاب کنید. قالب‌ها معمولاً در مبلمان نئوکلاسیک نیز یافت می‌شوند.

طراحی دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک
طراحی دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک
  • دکوراسیون مینیمال

سادگی زیباترین حالتی است که می‌توانید در طراحی‌های داخلی مشاهده کنید‌، اگر به دنبال طراحی ساده و جدیدی هستید بهترین انتخاب دکوراسیون مینیمال است. برخی کارشناسان مینیمالیستی این طراحی را نوعی طرح مدرن می‌دانند که بر عملکرد و هماهنگی اشیاء در فضا تاکید دارد.

دکوراسیون داخلی مینیمال به عنوان برجسته کردن ویژگی‌ها در معماری شناخته می‌شود و برای برجسته کردن فضای خود کاملاً اختصاصی برنامه‌ریزی می‌شود. این کار به گونه‌ای انجام می‌شود که ساختار و عناصر طراحی در تضاد با یکدیگر نباشند. بلکه به طور هماهنگ در هم آمیخته شده و زیبایی بصری چشم‌نوازی را ایجاد کنند.

طراحی دکوراسیون داخلی مینیمال
طراحی دکوراسیون داخلی مینیمال

در سبک مینیمال اگر در جلوی مبلمان یک میز قرار دهیم مفهموم عملکرد را به ما یادآوری می‌کند که میز برای قرار دادن وسایلی مانند فنجان، چای، کتاب و دیگر وسایل است. اما قرار دادن بوفه در پذیرایی عملکرد خاصی ندارد بلکه به فرم توجه بیشتری می‌کند.

به طور کلی خانه‌های مینیمال دارای شلوغی کمی هستند. در حالی که کاهش شلوغی خانه ممکن است هفته‌ها تا ماه‌ها طول بکشد، اما اگر به دنبال یک نگاه حداقلی هستید، ضروری است. با مرور اسباب‌بازی‌ها، لباس‌ها، وسایل آشپزخانه، کاغذبازی‌ها، دکور و سایر وسایل خانه شروع کنید. سپس اثاثیه خود را مرور کم کنید و چیزهایی را که هدفی ندارند بردارید.

  • دکوراسیون اسکاندیناوی

به دلایل خوب، طراحی داخلی اسکاندیناوی اخیراً محبوبیت فوق العاده‌ای به دست آورده است. این سبک در مورد ایجاد یک فضای نشیمن آرام، مینیمال و کاربردی است که دنج و شیک است. طراحی اسکاندیناوی از کشورهای شمال اروپا دانمارک، نروژ، سوئد، فنلاند و ایسلند سرچشمه می‌گیرد و به دلیل سادگی، مواد طبیعی و پالت رنگ خنثی شناخته شده است. همه چیز در یک فضای داخلی اسکاندیناوی، از مبلمان گرفته تا دکور، با دقت در کنار هم قرار گرفته است تا احساس گرما و راحتی ایجاد کند.

مینیمالیسم در دنیای طراحی داخلی به یک کلمه رایج تبدیل شده است و دلیل خوبی هم دارد. این فلسفه طراحی بر سادگی، عملکرد و حذف درهم و برهمی غیر ضروری تمرکز دارد. در طراحی داخلی اسکاندیناوی، مینیمالیسم برای دستیابی به آزادی و آرامش در فضای زندگی شما ضروری است.

با تمرکز بر موارد ضروری و کنار گذاشتن هر چیز غیرضروری، محیطی ایجاد می‌کنید که سادگی را ترویج می‌کند و به شما امکان می‌دهد روی چیزهای مهم تمرکز کنید.

یکی از مزایای ضروری مینیمالیسم توانایی آن در کاهش استرس و اضطراب است. یک خانه به هم ریخته می‌تواند طاقت فرسا باشد و آرامش و آسودگی را دشوار کند. در مقابل، فضای مینیمالیستی باعث ایجاد آرامش و حس آرامش و آرامش می شود. در چنین محیطی، شما احساس تمرکز بیشتری خواهید داشت، ذهن روشن‌تری خواهید داشت و وظایف روزانه خود را به نحو احسن انجام خواهید داد.

مینیمالیسم نیز تأثیر مثبتی بر بهره‌وری شما دارد. هنگامی که خانه شما عاری از شلوغی است، می‌توانید بدون اینکه احساس خستگی یا حواس پرتی کنید، روی کارها تمرکز کنید. یک فضای مرتب و منظم به شما این امکان را می‌دهد که به سرعت آنچه را که نیاز دارید پیدا کنید و در وقت و انرژی شما صرفه جویی کنید.

علاوه بر این، مینیمالیسم در طراحی اسکاندیناوی عناصر طبیعی و رنگ‌های آرامش‌بخش را در خود جای داده است که حس آرامش و هماهنگی را القا می‌کند. این یک فضای آرام و دلپذیر در خانه شما ایجاد می‌کند و آن را به مکانی عالی برای استراحت پس از یک روز طولانی تبدیل می‌کند.

البته، متعهد شدن به مینیمالیسم همیشه آسان نیست. جدا شدن از دارایی‌ها و اقلامی که دوستشان داریم می‌تواند چالش برانگیز باشد. با این حال، اگر بر مزایای بی‌نظمی و حس آزادی که به ارمغان می‌آورد تمرکز کنیم، می‌توانیم به تدریج به سبک زندگی مینیمالیستی برویم.

طراحی دکوراسیون داخلی اسکاندیناوی
طراحی دکوراسیون داخلی اسکاندیناوی
  • دکوراسیون بوهیمان

با اکسسوری‌های ماکرامه آشنایی دارید، احتمالاً از قبل ایده کلی از ظاهر دکوراسیون سبک بوهمیایی دارید. با این حال، طراحی داخلی بوهمی نسبتاً متفاوت است. به غیر از استفاده از لوازم جانبی معمولی بوهمی برای به دست آوردن طراحی خیره کننده به خانه خود، می‌توانید سایر عناصر طراحی را نیز در نظر بگیرید.

اما قبل از پرداختن به آن، بیایید ببینیم طراحی داخلی به سبک بوهمیایی چیست. طراحی داخلی بوهمیایی همه چیز در مورد استقبال از غیر متعارف و آزاد بودن یا بی خیال بودن است. از نظر طراحی، این به معنای استفاده از ترکیبی از عناصر فرهنگی در طراحی داخلی شما برای ظاهری خوش سفر است. چه با اصول طراحی داخلی بوهمیایی آشنا شوید یا فقط ظاهر آن را دوست داشته باشید، مطمئناً ارزش تجربه کردن آن را برای خانه خود دارد.

رایج‌ترین عنصری که ممکن است در طراحی داخلی بوهمیایی پیدا کنید تمرکز بر نور طبیعی است. اکثر خانه‌هایی که از این زیبایی شناسی استفاده می‌کنند نور طبیعی را برای ایجاد فضایی دلپذیر و دلپذیر انتخاب می کنند. علاوه بر این، نور طبیعی روشی مقرون به صرفه برای بازسازی این ظاهر است.

با این حال، می‌توانید از نور مصنوعی نیز برای افزایش روحیه استفاده کنید. از آنجایی که فضاهای داخلی غیرمتعارف به ایجاد فضایی دلپذیر در سرتاسر خانه می‌پردازند، سعی کنید استفاده از نور بالا را محدود کنید. در عوض، به استفاده از فانوس‌ها و نورپردازی کف برای ایجاد حس طبیعی و محیطی بیشتر نگاه کنید. چنین وسایلی همچنین مکمل صندلی کم ارتفاع و سایر لوازم جانبی مورد استفاده در طراحی داخلی سبک بوهمیایی شما خواهد بود.

طراحی دکوراسیون داخلی بوهیمان
طراحی دکوراسیون داخلی بوهیمان

 

کلام آخر

با استفاده از دکوراسیون داخلی می‌توانید فضای قدیمی خانه خود را به یک فضای بهتر تبدیل کنید. به این شکل در خانه‌ای زندگی می‌کنید که از کودکی آرزویش را داشتید، اگر سوالات بیشتری در زمینه انواع دکوراسیون داخلی داشته باشید می‌توانید با کارشناسان تماس حاصل کنید.

نظرتان درباره دکوراسیون داخلی چیست و آیا تا به حال از این سبک در فضای خانه خود استفاده کرده‌اید؟ تجربیات خود را از طریق بخش نظردهی با ما در میان بگذارید. در آخر 20 تا از پرطرفدارترین انواع دکوراسیون داخلی را مشاهده می‌کنید.

 

طراحی دکوراسیون داخلی
طراحی دکوراسیون داخلی
طراحی دکوراسیون داخلی جدید
طراحی دکوراسیون داخلی جدید
چیدمان مدرن فضای داخلی
چیدمان مدرن فضای داخلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *