طراحی و ساخت ویلا در لواسان تهران چگونه است؟

طراحی و ساخت ویلا لواسان (2)

لواسان تهران یکی از مناطق بسیار مناسب برای ساخت ویلاهای لوکس و زیباست. منطقه‌ای که علاوه بر آب و هوای فوق‌العاده خوب و آرامشی که دارد از نظر دسترسی به فروشگاه‌ها و مکان‌های عمومی مانند پمپ بنزین نیز مناسب است. لواسان سال‌هاست که مکانی مناسبی برای خرید زمین و ساخت و ساز به حساب می‌آید و به طور کلی کسانی که در تهران ساکن هستند، ترجیح می‌دهند ویلایی در لواسان داشته باشند تا تعطیلات را به این منطقه خوش آب‌و‌هوا آمده و از مناظر و طبیعت آن لذت ببرند.

بسیاری نیز ترجیح می‌دهند از شلوغی تهران فرتر کنند و در ویلایی واقع در لواسان سکونت کنند. به هر حال چه ساکن لواسان باشید چه در فکر خرید و فروش برای طراحی و ساخت ویلا در لواسان تهران ایده‌ای است که پیش از هرچیز باید به آن توجه داشته باشید. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله در مورد طراحی و ساخت ویلا در لواسان تهران صحبت کنیم، پس با ما همراه باشید.

ویلا لواسان

چه سبک ویلایی در لواسان بسازیم؟

گفته می‌شود در هر منطقه‌ای که می‌خواهید ویلا بسازید باید نکاتی را در مورد آن در نر داشته باشید. به عنوان مثال موارد زیر از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند:

  • آب و هوای منطقه
  • موقعیت از نظر نزدیکی به گسل
  • دسترسی به اماکن عمومی
  • موقعیت جغرافیایی (نزدیک کوه یا رودخانه و دریا)
  • قیمت و ارزش ملک در منطقه
  • موقعیت ساختمان‌ها یا ویلاهای اطراف
  • دسترسی به فضای سبز
  • منابع آبی
  • برقکشی منطقه
  • وضعیت گاز شهری

این‌ها نکاتی هستند که قبل از هرچیز باید در نظر داشته باشید و سپس نسبت به طراحی و ساخت ویلا اقدام کنید. اما سبک‌هایی که می‌توانید در لواسان ویلا بسازید عبارتند از:

  • ویلاهایی با سقف شیروانی: لواسان از نظر آب و هوایی کوهستانی و خنک است و اغلب بیشتر از باران خیز بودن باد خیز است. با این حال ساخت ویلاهایی با سقف شیروانی برای زیبایی بیشتر مناسب هستند و بلامانع‌اند.
  • کلبه‌های چوبی: کلبه‌های چوبی از زمان‌های دور مورد استفاده بوده‌اند اما چند سال است که با شیوه‌ی خاص طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند. با اینکه این سبک بیشتر در مناطق مرطوب کوهستانی مورد استفاده است اما ساخت و ساز آن‌ها در مناطقی مانند لواسان بلامانع است.
  • ویلاهای لوکس: می‌توان گفت که لواسان مرکز ویلاهای لوکس و بزرگ در ایران بشمار می‌رود. طراحی و ساخت ویلا در لواسان تهران با سبکی خاص انجام می‌شود و در واقع در منطقه‌ای از لواسان که قدم می‌زنید می‌توانید بروزترین سبک‌های طراحی و دکوراسیون داخلی را مشاهده کنید که شرکت آرکانوژا افتخار طراحی و ساخت بسیاری از آن‌ها را داشته است.
  • ویلاهایی با سبک اسکیمویی: سبک اسکیمویی در واقع بر گرفته از خانه‌هایی است که اسکیموها در برف‌ها می‌ساختند و در کمال تعجب فضای داخلی مقداری گرمتر از فضای بیرون بوده است. ابداع این سبک باعث شد افراد در اقسام نقاط جهان به تقلید از این سبک و با متریال دیگر خانه‌های سبک اسکیمویی بسازند. یکی از این مکان‌های اسکیمویی واقع در شمشک تهران است که ابتدا هتل بود اما به تدریج تمام اتاق‌های آن اختصاصی شد.

از چه مترالی در طراحی و ساخت ویلا در لواسان تهران استفاده کنیم؟

لوازم امن و با کیفیت:

در طراحی و ساخت ویلا در لواسان تهران محدودیتی از نظر استفاده از متریال مانند نقاط مرطوب کشور وجود ندارد . تنها پیشنهاد ما این است که در ساخت و ساز از با کیفیت‌ترین لوازم استفاده کنید زیرا لواسان در مسیر گسل مشا است و با اینکه فعالیت این گسل زیاد نیست اما شروط عقل حکم می‌کند که این خانه‌ها را به محکم‌ترین شکل ممکن بسازید و ترجیحا از چوب‌های سبک در نمای ساختمان استفاده کنید نه در بدنه‌ی اصلی ساختمان.

پنجره‌های دو جداره:

معمولا دمای لواسان در زمستان چند درجه سردتر از تهران می‌شود بنابراین پنجره‌های دو جداره می‌تواند جلوی خروج گرما از خانه را بگیرد و در عین حال از ورود سرما جلوگیری کند.

نمای ترکیبی سنگ و ترموود:

این نما یکی از نماهای بسیار مناسب و زیبا برای نقاط کوهستانی و خنک بشمار می‌آید و اگر قصد دارید ویلایی لوکس بسیازید حتما پیشنهاد می‌کنیم که این نما را امتحان کنید. در صورتی که علاقه داشتید می‌توانید به جای سنگ از نمای آجر و ترموود استفاده کنید که این روزها نمای مورد علاقه‌ی ساکنان لواسان است.

لامپ‌های مخصوص نورپردازی:

نورپردازی یکی از ارکان مهم ایجاد دکوراسیون زیبا بخصوص در قسمت نما است. با اینکه شاید در نظر داشته باشید که نورپردازی محوطه و بیرون ساختمان فقط برای روشنایی هنگام تاریک شدن هواست، اما در واقع یکی از مسائلی که به ویلا و نمای ساختمان شما شخصیت می‌بخشد همین نورپردازی است که بدون آن نما زیبایی خود را از دست می‌دهد.

بیشتر بخوانید: هزینه محوطه سازی و طراحی محوطه ویلا

لواسان

تخمین قیمت طراحی و ساخت ویلا در لواسان تهران

قطعا تعیین قیمت برای طراحی و ساخت ویلا به عوامل متفاوتی بستگی دارد. عواملی مانند:

  • متراژ بنا
  • ارزش ملک
  • متریال مورد استفاده
  • محوطه سازی
  • درخواست‌های مشتری

اما اگر بخواهیم یک رنج قیمت بگوییم که بتوانید نسبت به خواسته‌های خود آن را بسنجید می‌توانیم بگوییم که تقریبا برای هر مترمربع چیزی کمتر از ۵% از هزینه ساخت یک ویلا صرف هزینه طراحی ویلا می‌شود. این عدد شاید کم به نظر بیاید اما در بعضی از شرایط و بسته به خواست مشتری، تا ۲۰ درصد قیمت ویلا نیز ممکن است افزایش پیدا کند.

برای اطلاع دقیق از هزینه‌ها و مشاوره با ما تماس بگیرید:

22209395  –  22694573

09123711422 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *