آینه کاری مدرن در دکوراسیون داخلی منزل

آینه کاری مدرن

آینه‌کاری از زمان‌های قدیم تا به الان در انواع و اقسام فضاها مورد استفاده قرار‌گرفته است اما نوعی از آینه‌کاری که امروز در مورد آن صحبت می‌کنیم آینه‌کاری مدرن است. این سبک اخیرا یکی از بخش‌های اصلی در طراحی و دکوراسیون داخلی بسیاری از ساختمان‌ها مورد استفاده قرار گرفته و طرفداران بسیاری دارد. می‌توان گفت که این روزها آینه‌کاری به یکی از پر تقاضاترین موضوعات در پروژه‌های دکوراسیونی در شرکت معماری تهران و شهرستان‌ها تبدیل شده است.

با توجه به محبوبیت آینه‌کاری و افزایش تقاضای آن در دکوراسیون داخلی 2022، در این مطلب قصد داریم به طور کامل شما را با آینه‌کاری مدرن آشنا کنیم. پس اگر به دنبال ایجاد تغییرات خاص در دکوراسیون داخلی ساختمان و فضای مورد نظر خود هستید، با ما همراه باشید.

 

آینه‌کاری مدرن چیست؟

استفاده از آینه به سبک جدید و مدل‌های خاص در دکوراسیون به ویژه در دکوراسیون داخلی 2022 از ترندهای سال‌های اخیر برای ایجاد دکوراسیون مدرن است. در این سبک آینه‌های مدرن که با اشکال و ترتیب‌های خاصی کنار هم چیده شده‌اند روی یک قسمت از دیوار یا تمام یک دیوار از فضا را می‌پوشاند. مثلا تکه آینه‌هایی با اشکال هندسی خاص یکی در میان کنار هم قرار می‌گیرند و در نهایت روی بخش بزرگی از دیوار قرار می‌گیرند. آینه‌کاری مدرن را می‌توان در کنار انواع کنسول و میزهای چوبی به طور ترکیبی استفاده کرد. بعضی از آینه‌کاری‌‌های مدرن به شکل تابلو هستند و رو‌‌به‌روی آن که می‌ایستید تصویر خود و اطرافتان را مثل یک تابلو مشاهده می‌کنید. در ساخت اجزای آینه‌کاری مدرن از آینه‌های تخت استفاده می‌شود اما نمونه‌هایی از آن نیز وجود دارد که از نوع محدب و مقعر باشند، به طور معمول این مدل در دکوراسیون ساختمان استفاده نمی‌شود مگر برای اهداف خاص زیبایی شناختی.

آینه کاری غربی
آینه کاری مدرن

 

آینه‌کاری مدرن برای چه فضاهایی مناسب است؟

آینه کاری مدرن را می‌توان در منزل، رستوران‌ها، تالارها و مزون‌ها استفاده کرد اما در هر یک از این فضاها به شیوه‌ی متفاوتی قابل استفاده است. مثلا اکثر رستوران‌ها یک دیوار کامل را آینه مدرن نصب می‌کنند و برای مزون‌ها و منزل اغلب به شیوه‌های خلاقانه بخش یا تمام دیوار را آینه‌کاری مدرن انجام می‌دهند. در روش‌های دکوراسیون جدیدی که برای منزل انجام می‌شود بخشی از ستون را آینه کاری می‌کنند که بسیار جلوه‌ی زیبا و مدرنی به منزل می‌بخشد. آینه‌کاری مدرن را می‌توان در سرویس‌های بهداشتی و حمام نیز به کار گرفت. ترکیب سنگ و آینه‌کاری مدرن در حمام و سرویس‌ بهداشتی بسیار مناسب است بخصوص اگر می‌خواهید فضای شما بزرگتر به نظر برسد.

 

مزایای آینه‌کاری

 

افزایش نور

همان‌طور که می‌دانید آینه باعث انعکاس بیشتر نور می‌شود. این یعنی با استفاده از آینه‌کاری می‌توانید نور منزل را چند برابر کنید در عین حال با استفاده از این خاصیت آینه‌ها در مصرف برق نیز صرفه‌جویی می‌شود. مهم نیست یک دیوار کامل آینه‌کاری شده باشد یا بخشی از آن، اگر آینه را در قسمت درستی نصب کنید که در نزدیکی منبع نور شما قرار داشته باشد می‌توانید نور فضا را چندین برابر کنید. همچنین از این انعکاس و بازی با نور می‌توانید برای زیباتر کردن فضای دکوراسیون نیز استفاده کنید.

 

بزرگتر کردن فضا

برای بزرگتر به نظر رسیدن فضا دو ترفند وجود دارد. یکی این‌که از وسایل سفید و رنگ روشن برای دیوار استفاده کنید و دیگری این‌که از آینه‌های بزرگ یا آینه‌کاری بر روی دیوار منزل خود استفاده کنید. آینه‌ها این قابلیت را دارند تا به فضای دکوراسیون خانه یا محل کار شما عمق بیشتری ببخشند. تلفیق تمام موارد گفته شده و به‌کارگیری از آن‌ها در کنار هم می‌تواند فضای خانه را از آن‌چه که هست بزرگتر و جادارتر نشان دهد. پس اگر دوست دارید بدون زحمت و با هزینه‌ای ناچیز خانه‌ای وسیع‌تر داشته باشید، از نقش آینه‌ها غافل نشوید.

 

تمیز کردن راحت

وقتی فضای خانه را آینه‌کاری می‌کنید، دیگر لازم نیست نگران کثیفی دیوارها و روش‌های تمیز کردن آن باشید. کافی است از یک شیشه پاک کن همراه با تی‌های بلند مخصوص شیشه استفاده کنید تا به راحتی گرد و خاک را از روی آینه‌ها پاک کنید. دقت کنید در تمیز کردن آینه‌کاری دیوار شیشه پاک‌کن را مستقیم بر روی آن نپاشید چون ممکن از جای قطره‌ها بماند که در این صورت اگز سطح آینه از قد شما بالاتر باشد مجبور به استفاده از چهار پایه و دستمال هستید که در این صورت کار سخت‌تر می‌شود. برای تمیز کزدن آن کافی است تی‌های مخصوص شیشه را به مقداری شیشه پاک‌کن آغشته کرده و به آرامی بر روی آن‌ها بکشید.

 

استفاده از وسایل تزیینی کمتر

وقتی از آینه‌کاری مدرن برای دکوراسیون فضا استفاده می‌کنیم، نباید خانه را خیلی شلوغ کنیم و از وسایل تزیینی زیاد استفاده کنیم چون هرچه وسایل بیشتر باشد با وجود این آینه‌کاری‌ها شلوغی چند برابر به نظر می‌رسد و جلوه‌ی جالبی ندارد. در نتیجه سعی کنید از تعدادی گل و گیاه و لوازمی که مورد علاقه‌تان هستند بیشتر استفاده کنید. لوازم تزیینی ساده و مینیمال برای این سبک از دکوراسیون توصیه می‌شود.

 

ایجاد دکوراسیون خلاقانه و جذاب

تا به حال به این موضوع فکر کرده بودید که اگر دیوار مقابل دیوار آینه‌کاری شده را رنگ کنیم آن رنگ در آینه‌ها منعکس شده و دیده می‌شود؟ گویی هر دو دیوار را رنگ زده‌اید فقط سمتی که آینه‌کاری مدرن نصب شده است کمی براق و شیک‌تر و با طرح کمی متفاوت‌تر دیده می‌شود. ایده‌های زیادی به ویژه برای دکوراسیون داخلی 2022 را می‌توان با بازی نور و آینه و رنگ در دکوراسیون پیاده سازی کرد فقط کافی است دست به کار شوید تا هزار‌و یک ایده‌ی جالب به ذهنتان برسد. برای پیاده‌سازی این ایده‌های خلاقانه آرکانوژا در کنار شماست. اگر به دنبال یک شرکت معماری در تهران برای اطلاعات بیشتر و مشاوره هستید، می‌توانید به صفحه‌ی تماس با ما مراجعه کرده و یا سوال و نظرات خود را در باکس پایین همین مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *