طراحی سرویس بهداشتی کوچک ایرانی

طراحی سرویس بهداشتی

شاید چند سالی باشد که در ایران به طراحی سرویس بهداشتی توجه بیشتری می‌شود. در گذشته اغلب از کاشی و سرامیک برای طراحی کف سرویس بهداشتی استفاده می‌شد اما در طراحی‌های جدید از سنگ و طرح سیمان‌های زیبا و جذاب نیز استفاده می‌شود. هرچه رو به جلو می‌رویم طرح‌های دکوراسیون داخلی غربی‌تر می‌شوند. در این مقاله طرح‌های زیبا و جدید را به شما معرفی می‌کنیم و راهکارهای استفاده درست از اجزای دکوراسیون برای سرویس‌های کوچک و بزرگ را شرح خواهیم داد، با ما همراه باشید.

 

انواع طراحی دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی

در طراحی سرویس بهداشتی مانند هر قسمت دیگر از خانه سبک‌های متنوعی وجود دارد که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

طراحی سرویس بهداشتی کلاسیک:

در طراحی کلاسیک سرویس‌های بهداشتی کوچک و بزرگ اغلب از طرح دیوار و یا کفپوش‌های سنگ استفاده می‌شود. اگر فضای کافی وجود داشته باشد استفاده از لوسترهای کلاسیک می‌تواند گزینه‌ی عالی باشد. در انتخاب روشویی گزینه‌های کلاسیک بسیاری وجود دارند که می‌تواند فضا را مانند خانه‌های اشرافی قدیمی نشان دهند ولی در واقع کاملا جدید و حتی دیجیتال هستند. استفاده از آینه‌هایی با طرح دور مواج و طلایی می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

سرویس بهداشتی کلاسیک

طراحی سرویس بهداشتی مدرن:

در این سبک از طراحی تنوع فوق‌العاده‌ای وجود دارد. آینه‌های گرد و یا طرح‌دار، لوسترهایی با طرح‌های نامتعارف و طرح دیوار و کفپوش‌های خاص که شاید به طور معمول در سرویس بهداشتی ندیده باشید. انتخاب روشویی مناسب با ابعاد فضا و هماهنگی آن با آینه و دیگر اجزا از اهمیت خاصی برخوردار است. لازم به ذکر است که در سرویس‌های طرح مدرن، پادری‌ها دیگر جایگاهی ندارند و این ایده تقریبا منسوخ شده است مگر در مواقع خاص و با طراحی ویژه.

 

سرویس بهداشتی مدرن

طراحی سرویس بهداشتی مینیمال:

در این سبک از طراحی سرویس بهداشتی همه چیز بسیار ساده انتخاب می‌شود و تجملات سبک کلاسیک و نامتعارف بودن سبک مدرن در آن جایی ندارد. همه چیز بسیار ساده و تکرنگ و در عین حال بسیار شیک چیده شده است. استفاده از آینه‌های بزرگ که سطح زیادی از دیوار را می‌پوشانند در این فضاها توصیه می‌شود. در این سبک فضا از رنگ طلایی استفاده نکنید. سعی کنید رنگ فلزاتی که در طراحی به کار می‌رود با رنگ دیوار و کفپوش‌ها تفاوت چندانی نداشته باشد. از ایجاد تضاد رنگی خودداری کنید. از گیاهان در دکوراسیون استفاده کنید.

سرویس بهداشتی مینیمال

بیشتر بخوانید:
انواع کفپوش‌های منزل

نکات طراحی سرویس بهداشتی

  • همیشه ابعاد فضا و اجزا را در نظر داشته باشید و دقت کنید که با هم هماهنگی داشته باشند.
  • نور کم اما منابع نور را متعدد انتخاب کنید. مثلا از لامپ‌های ال‌ای‌دی دور آینه‌ای استفاده کنید.
  • از گیاهان غافل نشوید، بخصوص اگر فضای کافی در اختیار دارید.
  • برای بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضا رنگ دیوار و کفپوش‌ها را تک رنگ و براق و روشن انتخاب کنید.
  • رنگ روشویی را با کابینت‌های اطراف هماهنگ نکنید. مقداری تضاد و ناهماهنگی می‌تواند جذابیت ایجاد کند.
  • ذهنتان را باز بگذارید از رنگ‌های نامتعارف استفاده کنید. نباید حتما از سفید و مشکی در طراحی سرویس بهداشتی استفاده شود.
  • تیم مناسبی برای طراحی سرویس بهداشتی انتخاب کنید تا بتواند مشاوره‌های لازم را در اختیار شما قرار دهد.
  • از تاثیر لوازم تزیینی کوچک مانند تابلوهای کوچک دکوراتیو یا شمع و لوازم جانبی بهداشتی مانند جاصابونی و حوله غافل نشوید.
  • در صورت امکان هواکش را به صورت سقفی و نا محسوس در سرویسها طراحی کنید.

 

انواع سنگ قابل استفاده در سرویس بهداشتی

سنگ مرمر

سنگ گرانیت: گرانیت از جمله سنگ‌هایی است که در طراحی سرویس بهداشتی و حمام قابل استفاده است. مقاومت این سنگ بسیار بالا بوده و در واقع از نفوذ آب جلوگیری می‌کند. رنگ این سنگ به هیچ عنوان تحت شستشو تغییر نمی‌کند و انواع مختلفی نیز دارد

سنگ مرمر: مقاومت این سنگ کمتر از گرانیت است اما زیبایی و جلوه‌ی آن باعث شده است که از نظر قیمت بالاتر از سایر سنگ‌ها باشد. برای بزرگ و درخشان به نظر رسیدن فضا سنگ مرمر مناسب‌ترین است.

سنگ چینی: اغلب در فضاهای مرطوب مانند حمام استفاده می‌شود. مقاومت بالای دارد. طیف‌ها متنوعی از این سنگ در بازار وجود دارد که انتخاب را ساده‌تر می‌کند. این سنگ‌ها نور را از خود عبور می‌دهند و همین امر باعث زیبایی و حس تمیزی بیستر در طراحی سرویس بهداشتی می‌شود.

سنگ گرانیت

سخن آخر:

انتخاب طراحی مناسب برای سرویس بهداشتی و حمام بسیار مهم است زیرا این فضاها بیشتر در معرض رطوبت و برخورد با آب قرار دارند. از آنجا که میزان شستشو در این فضاها بیشتر از قسمت‌های دیگر است، انتخاب متریال مناسب و ضد آب از هزینه‌های اضافی در آینده جلوگیری می‌کند. بنابراین قبل از هر چیز از یک متخصص در زمینه طراحی سرویس بهداشتی کمک گرفته و تیمی مجرب را برای پیاده‌سازی طرح خود انتخاب کنید.

مشاوره و اطلاعات بیشتر از طریق:

2220939522694573

09123711422 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *