طراحی دکوراسیون اداری کم هزینه اما شیک و کاربردی

طراحی دکوراسیون اداری کم هزینه

طراحی دکوراسیون اداری کم هزینه، یکی از دغدغه‌های اکثر مدیران هنگام راه‌اندازی کسب و کارشان است. زیبا بودن، کاربردی بودن و درنهایت به‌صرفه بودن طراحی دکوراسیون اداری، موضوعی است که می‌تواند مدت‌ها ذهن طراحان را درگیر خودش کند. برای این منظور لازم است ابتدا نیازمندی‌های کسب و کارهای گوناگون را بشناسیم، همچنین باید از انواع ابزارها و متریال‌های موجود آگاهی داشته باشیم و سپس اقدام به طراحی فضای اداری کنیم.

به‌طورکلی در طراحی دکوراسیون داخلی 2022 به ویژه در دکوراسیون ادازی بیش از گذشته به کاربردی بودن و سادگی در کانون توجه طراحان داخلی قرار دارد. بنابراین بهتر است با ساده کردن فضای اداری، حس ارامش بیشتری به آن ببخشیم. با در نظر داشتن این موضوع کلیدی در دکوراسیون داخلی 2020 در ادامه به چگونگی طراحی فضای اداری می‌پردازیم.

فضاهای اداری گوناگون با کاربردها و مخاطبان متفاوت، قطعا نیاز به طراحی‌های متفاوتی هم دارند. قرارگرفتن در فضای مرتبط با هر کسب و کاری، می‌تواند اولین گام برای پیدا کردن بهترین طراحی باشد. لازم است در ابتدا اجزاء هر دکوراسیون ادرای مشخص شوند و سپس برای هر کدام ایده‌هایی متناسب با آن ارائه شود.

اما در این مطلب به طراحی دکوراسیون اداری کم هزینه می‌پردازیم. آیا می‌دانید برای کاهش هزینه‌های طراحی دکوراسیون ادرای به چه مواردی باید توجه داشته باشیم؟ همراه آرکانوژا باشید تا باهم یک دکوراسیون اداری جذاب اما کم هزنیه را طراحی کنیم.

طراحی دکوراسیون اداری کم هزینه

استفاده از دیوارها و پارتیشن‌بندی

در داخل هر فضای اداری دیوارهایی وجود دارند که می‌توانند از حالت بلااستفاده، به وضعیتی کاربردی و مفید تغییر کنند. برای مثال دیوارها می‌توانند تبدیل به کتابخانه یا قفسه‌هایی برای نظم دادن به فضای اداری شوند. همچنین برای تابلوی اعلانات، تابلوی راهنمای مراجعین، نمایش نمونه کارها و یا حتی استفاده از تابلوهای دکوراتیو هم می‌توانند فضای مناسبی باشند.

طراحی داخلی دکوراسیون اداری
طراحی داخلی دکوراسیون اداری

اما برای تفیکیک فضاها و ایجاد دیوارهایی برای این منظور هم می‌توان از روش‌های کم هزینه‌ای استفاده کرد. گاهی با کمترین هزینه می‌توان فضای ادرای را پارتیشن‌بندی کرد. با استفاده از همین قفسه‌ها یا کتابخانه‌ها، نیازی به بنایی‌های پرهزینه و پردردسر نخواهید داشت. حتی با استفاده از گل و گیاه هم می‌توانید به سادگی و بسیار کم هزینه، فضاهای داخلی دکوراسیون اداری خود را از هم تفکیک و پارتیشن‌بندی کنید.

نکته مثبت پارتیشن‌بندی فضای اداری با قفسه‌های در این است که نور هم امکان عبور از آن‌ها را دارد. اگر قفسه‌ها کوتاه و یا دارای منافذ باشند، ممکن است که مصرف برق کمتری هم نیزا پیدا کنید. به این ترتیب با وجود پارتیشن‌بندی، می‌توانید از نور روز هم استفاده کنید و البته نیاز به دستگاه‌های تهویه کمتری داشته باشید. با این روش‌ها، هم فضای کاربردی بیشتری خواهید داشت و هم با هزینه‌ای کمتر، فضا را تقسیم‌بندی می‌کنید.

میز در دکوراسیون ادرای
میز در دکوراسیون ادرای

استفاده بهینه از میزها

اغلب افراد در محیط‌های اداری دارای میز کاری شخصی هستند که به تنهایی از آن استفاده می‌کنند. این روزها که به‌ویژه در کسب و کارهای مدرن و استارت‌آپی، اکثر افراد تیم‌ در یک فضا و در کنار هم مشغول به کار هستند دیگر هر کس در اتاقی مختص به خود مستقر نیست. به همین دلیل اگر قصد دارید ساخت میزهای کارکنان خود را سفارش دهید، دست نگه دارید. شاید همیشه به میزهایی با ابعاد مشخص عادت کرده‌باشیم، اما اکنون می‌توانید با اندکی اضافه کردن به ابعاد میزها کاری کنید تا 2 نفر بتوانند از هر میز استفاده کنند.

علاوه براین کنار هم چیدن میزها، سبب می‌شود تا فضای بیشتری ایجاد شود و به تعداد میز کمتری نیاز باشد. به این ترتیب هم فضای کمتری توسط میزها اشغال می‌شود و هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

رنگ در دکوراسیون ادرای
رنگ در دکوراسیون ادرای

استفاده از رنگ

ممکن است برای طراحی دکوراسیون اداری کم هزینه تصمیم بگیرید فضای کوچکتری را برای این منظور خریداری یا اجاره کنید. از طرفی هم ممکن است نگران دلگیر بودن آن و تضعیف روحیه کارکنان‌تان باشید. این مشکل هم چاره خودش را دارد.

استفاده از رنگ‌های روشن در دکوراسیون اداری، ضمن افزایش روحیه کارکنان، موجب می‌شود تا فضای شما دلبازتر و بزرگ‌تر به نظر برسد. همچنین استفاده از رنگ‌های پرانرژی در دکوراسیون اداری را فراموش نکنید. این رنگ‌ها تاثیرات غیرقابل انکاری در القای روحیه بهتر و انرژی بیشتر به افراد دارند.

افزایش روحیه و بهبود عملکرد کارکنان الزاما نیاز به متراژ بالا و بزرگ بودن فضا ندارد. با استفاده از رنگ‌ها می‌توانید ضمن کاهش هزینه اجاره و سایر هزینه‌های جانبی از جمله هزینه شارژ، قبوض و طراحی دکوراسیون بزرگ‌تر، شاهد عملکرد بهتری از پرسنل خود باشید.

قفسه بندی فضای اداری
قفسه بندی فضای اداری

استفاده از نور طبیعی

همان‌گونه که قبل‌تر اشاره شد، استفاده از نور روز می‌تواند در کاهش هزینه‌های شما به شدت تاثیرگذار باشد. بنابراین در یک طراحی دکوراسیون ادرای کم هزینه باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد. نحوه طراحی این فضا قطعا باید به گونه‌ای باشد که امکان بیشترین بهره‌گیری از نور خورشید در طول روز وجود داشته باشد. شاید یک روش آن استفاده از دیوارهای کوتاه و پارتیشن‌بندی به روشی که گفته شد باشد. روش دیگر هم می‌تواند استفاده از دیوارهای شیشه‌ای و شفاف باشد. به این ترتیب نور طبیعی می‌تواند از آن عبور کرده و کل فضا را روشن کند.

یادمان باشد ایجاد امکانی برای کاهش هزنیه برق و انرژی، قطعا یکی از مهم‌ترین موضوعات در طراحی دکوراسیون اداری کم هزینه است.

پارتیشن بندی دکوراسیون ادرای
پارتیشن بندی دکوراسیون ادرای

تجربه شما…

آیا کم هزینه و به‌صرفه بودن طراحی دکوراسیون ادرای، برای شما هم اهمیت دارد؟ آیا تا کنون از روش‌هایی که گفته شد استفاده کرده‌اید؟ شما چه روش دیگری برای این منظور به نظرتان می‌رسد؟ نظرتان را با دیگران هم به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *