سقف کاذب مغازه (سقف کناف) در فضای اداری

نورپردازی سقف کاذب فروشگاه

سقف کاذب مغازه از عناصری است که این روزها بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. سقف کاذب، ابزاری برای ایجاد جذابیت است که اکنون بیشتر در دکوراسیون داخلی مغازه ها و اداره ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یکی از عوامل موثر بر انتخاب نوع سقف کاذب، کاربری مغازه است که در این مطلب آرکانوژا آن را بررسی می‌کنیم. توجه داشته باشید که نوع کاربری مغازه تعیین‌کننده میزان نور مورد نیاز، ارتفاع سقف و عواملی از این دست خواهد بود. پس لازم است ابتدا کاربری مغازه خود و نیازمندی‌های آن را تعیین کنید و سپس در خصوص نوع سقف کاذب تصمیم‌گیری کنید. سقف کاذب، ساده و سریع اجرا می‌شود. قیمت سقف کاذب و اجرای آن نیز با توجه به متراژ و نوع سقف کاذب متفاوت است. در ادامه به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

سقف کاذب مغازه
سقف کاذب مغازه

کاربرد سقف کاذب اداری

علاوه بر استفاده از سقف کاذب مغازه، انواع سقف کاذب در فضاهای مختلف از جمله سرویس بهداشتی، آشپزخانه، پذیرایی و غیره قابلیت استفاده دارند. اما عوامل متعددی بر انتخاب سقف کاذب تاثیرگذار هستند. برای نمونه آیا نیاز به دسترسی به پشت سقف وجود دارد یا خیر یا این که آیا فضا خشک است یا مرطوب، فضا لاکچری است یا معمولی و غیره. همچنین نحوه نورپردازی هم در استفاده از سقف کاذب موثر است.

انواع سقف کاذب

سقف کاذب دارای انواع گوناگونی است. جنس سقف کاذب ممکن است از گچ، چوب، مواد معدنی، پی وی سی، آلومینیوم وغیره باشد. در گذشته استفاده از گچ و رابیتس متداول‌تر بود که به دلیل وزن زیادی که به سقف اصلی وارد می‌کرد و یا ایجاد آوارهای خطرناک در زمان زمین لرزه، در حال منسوخ شدن است. باید گفت برای سقف کاذب در مغازه از همه انواع گفته شده می‌تواند استفاده شود. در ادامه انواع سقف کاذب بیشتر آشنا شویم:

سقف کاذب مدرن
سقف کاذب مدرن

سقف کاذب کناف برای مغازه‌های مدرن

امروزه در طراحی دکوراسیون داخلی اغلب فروشگاه‌ها و مغازه‌ها برای جذابیت بیشتر از کناف در سقف استفاده می‌شود. سقف کاذب کناف گزینه محبوبی برای مغازه‌ها است. استفاده از کناف صاف یکی از ایده‌های زیبا و کاربردی برای طراحی سقف مغازه ها و فروشگاه‌های بزرگ و مدرن است. استفاده از کناف می‌تواند باعث متفاوت به نظر رسیدن دکوراسیون داخلی مغازه و فروشگاه‌های تجاری لوکس شود.

انواع سقف کاذب مدرن
انواع سقف کاذب مدرن

سقف PVC متداول‌ترین جنس سقف کاذب

یکی از پرکاربردترین مصالح به ویژه برای سقف کاذب مغازه، pvc است. علت اصلی این موضوع هم قیمت مناسب، طول عمر بالا، بدون نیاز به هزینه نگهداری، تنوع در طرح و رنگ، امکان نورپردازی به روش‌های گوناگون و متناسب با شرایط محیطی است.

نصب و اجرای سقف کاذب پی وی سی سریع است. شما این انتخاب را دارید تا از تایل‌های 60 در 60 و مشبک با انواع طرح‌ها و رنگ‌ها استفاده کنید. همچنین در صورت تمایل پانل‌های طولی هم هستند که به صورت ساده و یا لایت باکس و یا سقف موجدار و حجمی اجرا می‌شوند.

سقف کاذب گچی

گچ در برابر آتش مقاوم است و یک عایق حرارتی محسوب می‌شود. تخته‌های گچی در چارچوب کانال‌های آهن گالوانیزه ثابت و نصب می‌شوند.

مطالب مرتبط:

نورپردازی سقف کاذب مغازه
نورپردازی سقف کاذب مغازه

اجرای سقف کاذب در مغازه 

سقف‌ها می‌توانند سازه‌ای یا کاذب باشند. گاهی طراحان داخلی از مصالح به خصوصی برای پوشاندن سقف استفاده می‌کنند. یکی از تغییراتی که می توان در دکوراسیون داخلی مغازه ایجاد کرد، استفاده از سقف کاذب با طراحی‌های جذاب و متفاوت است. این سقف‌ها موجب می‌شوند تا مغازه شما ظاهری جدید پیدا کند. در واقع سقف کاذب با طرح‌های متنوع و ایجاد امکان نورپردازی‌های متفاوت، می‌توانند در زمان کوتاه در دکوراسیون داخلی مغازه تغییری اساسی ایجاد کنند.
استفاده از سقف کاذب در مغازه می‌تواند ظاهری مدرن، خوشایند و مشتری پسند به فضای شما بدهد.

سقف کاذب در فروشگاه
سقف کاذب در فروشگاه

اجرای سقف کاذب اداری یا در فروشگاهی

اجرای سقف کاذب در مغازه، فروشگاه یا فضاهای اداری هم دارای مراحل مشخصی است. این مراحل عبارتند از:

در اجرای سقف کاذب ابتدا زیرسازی متناسب با متریال انتخابی انجام می‌شود. سپس سقف کاذب نصب و در صورت نیاز به رنگ‌ آمیزی، سقف نقاشی می‌شود. برای ایجاد قابلیت عایق صوتی می‌توانید پنل‌هایی با روکش سبک‌تر به کار ببرید. وزن سقف کاذب را هم در نظر بگیرید.

سقف کاذب مشبک
سقف کاذب مشبک

مزایای سقف کاذب در مغازه

استفاده از سقف کاذب برای مغازه دارای چندین مزیت است. این سقف‌ علاوه بر ایجاد زیبایی در سقف، عایق حرارتی در برابر سرمای زمستان و گرمای تابستان است. همچنین سقف کاذب، به علت خاصیت آکوستیکی، عایق صوتی هم به حساب می‌آید. اما شاید مهم‌ترین کاربرد سقف کاذب برای مغازه‌ها امکان استفاده از انواع نورپردازی باشد. همچنین این نوع سقف ضمن کاهش نیاز به نور مصنوعی غیرضروری مصرف انرژی را نیز کاهش می‌دهد.

تجربه شما:

آیا شما هم برای مغازه یا اداره خود از سقف کاذب استفاده کرده‌اید؟ کدامیک از مزایای آن برای شما در اولویت بود؟ تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای دریافت راهنمایی با مشاوران شرکت دکوراسیون داخلی آرکانوژا، تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *