جدیدترین مدل‌های طراحی سقف اتاق خواب با کناف و رنگ

طراحی سقف اتاق خواب

طراحی سقف بخش‌های مختلف خانه از جمله اتاق‌های خوب می‌تواند به صورت‌های مختلفی باشد. انواع سقف‌های کاذب، اجرای یک رنگ‌آمیزی ساده یا پیاده‌سازی سقف آسمان مجازی از جمله انتخاب‌هایی هستند که پیش روی شما قرار دارند. در انتخاب هر یک باید مؤلفه‌ها و نکاتی را مد نظر قرار داد. در ادامه این مقاله به معرفی هر یک از این روش‌های طراحی سقف اتاق خواب و همچنین ارائه ایده‌هایی جذاب خواهیم پرداخت.

نکات مهم در طراحی سقف اتاق خواب

در طراحی سقف اتاق‌های خواب باید نکات زیر را در نظر گرفت. پاسخ به پرسش‌های زیر می‌توانند کمک زیادی به شما در انتخاب یک طرح و مدل خوب از سقف کنند.

  • اندازه اتاق خواب چقدر است؟
  • فردی که از آن استفاده می‌کند دختر است یا پسر؟
  • چند نفر از اتاق خواب استفاده می‌کنند؟
  • فردی که از اتاق استفاده می‌کند چه سلیقه‌ای دارد؟
  • چقدر بودجه در اختیار دارد؟
  • سبک و معماری اتاق خواب کلاسیک است یا مدرن؟

طراحی سقف اتاق خواب با کناف و رابیتس

بدون شک یکی از بهترین انتخاب‌ها از نظر زیبایی و بودجه می‌تواند سقف‌های کناف باشد. سقف‌های کناف معمولاً بدون درز و به‌صورت یکپارچه هستند و همین موضوع باعث انعطاف‌پذیری بالای آن‌ها برای طراحی‌های گسترده و متنوع می‌شود.

کناف در اصل نام یک برند است. کناف در واقع پنل‌های گچی ترکیب‌شده با کاغذ یا خرده‌های چوب هستند. بر اساس ساختار، سقف‌های کاذب کناف را به نوع یک‌پارچه و مشبک تقسیم‌بندی می‌کنند. نوع یکپارچه بیشتر در ساختمان‌های مسکونی کاربرد دارد.

رابیتس هم در واقع یک روش اجرا است که در آن از توری‌های فولادی مشبک استفاده می‌کنند که رابیتس نام دارد. در این نوع از سقف کاذب، رابیتس پیش از گچ‌کاری نهایی و به‌منظور زیرسازی اجرا می‌شود. توری‌های رابیتس با مفتول یا سیم‌های مخصوص رابیتس‌بندی به شبکه فرعی متصل می‌شوند.

هر دوی این روش اجرای سقف‌های کاذب طرح‌های مشابه با یکدیگر را به دست خواهند داد با این تفاوت که کناف‌ها در واقع قطعاتی پیش‌ساخته هستند که نصب و اجرای آن ساده‌تر و بدون کثیف‌کاری خواهد بود. در ادامه چند مدل و تصویر مناسب این نوع از سقف برای طراحی سقف اتاق خواب آورده شده است.

در انتخاب طراحی موردنظر خود به دکوراسیون اتاق و هم‌خوانی سقف با آن، میزان پیچیدگی سقف و تناسب آن با اندازه اتاق، میزان و موقعیت قرارگیری چراغ‌های قرارگرفته در سقف کاذب توجه داشته باشید. در اتاق خواب‌ها با توجه به ماهیتی که دارند صرفاً از طرح‌های ساده با نورپردازی‌های کم استفاده می‌شود.

طراحی سقف اتاق خواب با کناف

سقف کناف اتاق خواب

سقف اتاق خواب با کناف

طراحی سقف اتاق با کناف

سقف کناف اتاق

سقف اتاق خواب با کناف

رابیتس کاری سقف اتاق خواب

طراحی سقف اتاق با رنگ‌آمیزی و نقاشی

اجرای سقف‌های کاذب کناف و رابیتس با همه زیبایی‌ها و انعطاف‌پذیری که دارند در درجه اول زمان‌بر و در درجه دوم هزینه‌بر هستند. برای داشتن یک طراحی خوب حتماً نیاز به صرف هزینه زیاد نیست. رنگ‌آمیزی می‌تواند نتیجه بسیار ایده‌آلی را به شما تحویل دهد؛ البته اگر در انتخاب نوع رنگ و طرح دقت داشته باشید. در انتخاب نوع رنگ و طرح به جنسیت و سن افراد حتماً توجه کنید.

رنگ‌ها می‌توانند تأثیر به‌سزایی بر حال و هوای اتاق خواب بگذارند. چگونگی ترکیب و قرارگیری رنگ‌های مختلف در سقف در کنار یکدیگر نیز بسیار مهم است و در آن باید از اصول رنگ‌شناسی و هم‌خوانی رنگ‌ها با یکدیگر بهره برد. در غیر این صورت با یک طرح نامناسب و زننده مواجه خواهیم شد. تصاویر زیر در این خصوص شاید بتوانند به شما ایده بدهند.

سقف رنگی اتاق کودک

طراحی سقف اتاق خواب با رنگ

سقف سیاه اتاق خواب

سقف رنگی اتاق خواب

سقف صورتی اتاق خواب

سقف تیره برای اتاق خواب

طراحی اتاق خواب

طراحی رنگی اتاق خواب

اتاق خواب زرد و طوسی

اتاق خواب طوسی و سفید

اتاق خواب مشکی و سفید

طراحی سقف اتاق خواب با نقاشی

طراحی اتاق خواب با دو رنگ

سقف اتاق خواب با رنگ طوسی

سقف اتاق خواب رنگی

سقف بنفش اتاق خواب

سقف اتاق خواب با نقاشی

طراحی سقف اتاق خواب

رنگ آمیزی سقف اتاق خواب

سقف اتاق با رنگ و کناف

طراحی سقف اتاق خواب با گچ‌بری

یک انتخاب دیگر که برای طراحی سقف اتاق خواب پیش رو دارید استفاده از گچ‌بری است. قالب‌های گچ‌بری‌شده در طرح و اندازه‌های مختلف را می‌توان در چهار گوشه سقف اتاق خواب به کار برد. این قالب‌های گچ‌بری‌شده نیز می‌توانند طرح‌های ساده یا پیچیده‌ای مانند گل‌وگیاه داشته باشند. طرح‌های متشکل از خطوط صاف و مستقیم عمدتاً با معماری داخلی مدرن و طرح‌های پیچیده‌تر به سبک کلاسیک هم‌خوانی دارند.

طراحی سقف اتاق خواب با گچ بری

گچبری سقف اتاق خواب

گچبری گوشه سقف

طراحی سقف اتاق با چوب

چوب‌ها در دکوراسیون داخلی استفاده‌های زیادی دارند. استفاده از چوب به دلیل طبیعی‌بودن و همچنین رنگ و طرح‌های چشم نوازی که دارد در اتاق خواب‌ها به صورت‌های مختلف می‌تواند بسیار رضایت‌بخش باشد. چوب‌ها می‌توانند کل سقف را بپوشانند یا صرفاً به‌صورت باریکه‌هایی از گوشه‌ای از سقف به گوشه‌ای دیگر کشیده شده باشند. از طرفی هم ترکیب چوب با سایر المان‌های طراحی سقف مانند انواع سقف کاذب و سیستم‌های نورپردازی نیز ممکن است.

سخن آخر

طراحی سقف اتاق خواب به دلیل ماهیتی که این بخش از خانه‌ها دارند با سایر نقاط خانه متفاوت خواهد بود. طراحی سقف باید به گونه‌ای باشد که با این ماهیت در تضاد نباشد. طرح‌ها باید حسی سرشار از آرامش و اطمینان را در فضا منتشر کنند. در انتخاب طرح‌ها و رنگ‌های شلوغ و تند در طراحی سقف اتاق خواب باید بسیار دقت شود.

برای طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل خود اول نمونه‌کارهای ما را ببینید، مشاوره بگیرید و سپس تصمیم بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *