شرکت طراح دکوراسیون اداری با 20 سال سابقه | آرکانوژا

طراحی اداری میرداماد

طراحی دکوراسیون اداری یکی از مباحث تخصصی و فنی است که نیاز به تجربه و دانش ویژه‌ دارد. این فضا با توجه به کاربردش، از جهاتی با فضاهای مسکونی متفاوت است. این تقاوت‌ها مبنای طراحی فضای اداری قرار گرفته‌اند و نیاز به متخصصی دارد که به این حوزه مسلط است. اما دکوراسیون اداری چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

در این مقاله قصد داریم مباحثی در رابطه با طراحی دکوراسیون اداری را مطرح کنیم که وجه تمایز آن با سایر فضاها است. همچنین در ادامه متوجه خواهید شد که یک تیم حرفه‌ای، به چه نکاتی در طراحی توجه می‌کنند.

انواع طراحی دکوراسیون اداری

طراحی فضای اداری به دو روش انجام می‌شود: طراحی دکوراسیون اداری باز و طراحی دکوراسیون بسته. اما هرکدام چه تعریف و چه ملزوماتی دارند؟

طراحی دکوراسیون اداری بسته

این روش، طراحی سنتی دکوراسیون دفتر کار است که از گذشته متداول بوده است. در این نوع از طراحی از دیوار و یا پارتیشن جهت تفکیک فضا استفاده می‌شود. به این ترتیب کارکنان دارای فضایی خصوصی هستند.

طراحی دکوراسیون اداری باز
طراحی دکوراسیون اداری باز

طراحی دکوراسیون اداری باز

این طراحی، روشی مدرن و مطابق با استانداردهای فضای اداری امروزی است. در این روش، دکوراسیون اداری دارای دیوارهای کمتر و فضای باز و گستره است. از مزایای روش طراحی مدرن، ارتباط بیشتر کارکنان و امکان دسترسی آسان‌تر آنان با یکدیگر و البته ایجاد فضایی دوستانه‌تر و است.

مطلب بیشتر: طراحی دکوراسیون اداری کم هزینه اما شیک و کاربردی

چه نکاتی در طراحی دکوراسیون اداری باید مورد توجه قرار گیرد؟

طراحی پلان ساختمان اداری

امروزه اغلب ساختمان‌های اداری به صورت فلت (flat) طراحی می‌شوند تا هر کسب و کاری این امکان را داشته باشد تا متناسب با نیاز خود، فضا را تفکیک کند. با این حال هر ساختمانی نیاز به یک نقشه اولیه یا پلان دارد که فضاهای اصلی در آن مشخص می‌شوند. هر واحد اداری، بخش‌های گوناگونی دارد. این بخش‌ها شامل: اتاق مدیریت، بخش اداری، کال‌سنتر، غذاخوری و آشپزخانه، اتاق انتظار، اتاق کنفرانس و غیره است. اما در طراحی یک پلان اداری به چه نکاتی باید توجه شود؟

مطلب مرتبط: استانداردهای دکوراسیون دفتر کار مدیریت چیست؟

ملزومات فضای اداری

با توجه به این که کارکنان، زمان زیادی از روز را در فضاهای اداری سپری می‌کنند، برخورداری از تهویه مناسب، نور طبیعی و پنجره ضرورت دارد. همچنین پرهیز از تراکم بیش از حد افراد در یک فضا و تناسب تعداد کارکنان با اندازه محیط، موضوع دیگری است که در طراحی دکوراسیون داخلی اداری نباید از نظر دور بماند. اگر قصد پارتیشن‌بندی داشته باشید، به اندازه استاندارد میز کار و فضای استاندارد مورد نیاز برای هر فرد و سهولت تردد باید توجه شود.

جلوگیری از ورود سر و صدا به دفتر کار

بخشی از مسئولیت ایجاد آرامش و تمرکز برای کارکنان، به عهده طراح پلان ساختمان‌های اداری است. به این معنی که طوری باید نقشه‌کشی انجام شود که فضاهای ویژه کارکنان در جهت مخالف خیابان اصلی قرار بگیرند. اما اگر چنین امکانی فراهم نباشد، باید در بودجه‌بندی اولیه برای تامین پنجره‌های دوجداره و دیوارهایی با عایق صوتی برنامه‌ریزی کرد.

اهمیت نور کافی

یکی از مهم‌ترین نکات فضای اداری، برخورداری از نور کافی است. امکان استفاده از نور طبیعی هم موجب صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود و هم انرژی بیشتری در کارکنان به‌وجود می‌آورد. از امکان استفاده حداکثری از نور طبیعی برای همه یا بیشتر فضاهای داخل ساختمان هم نباید غافل شد. بنابراین محل و جهت قرارگیری پنجره‌ها، موضوعی است که طراح برای آن اهمیت بسیاری قائل می‌شود.

طراحی منطقی و کاربردی

طراحی پلان باید از یک الگوی منطقی و کاربردی تبعیت کند. برای مثال ایجاد فضای کافی برای ملاقات‌های خصوصی، درنظرگرفتن فضایی برای منشی دفتر مدیریت، ایجاد آشپزخانه در موقعیتی که مزاحمتی برای کارکنان و تمرکز آن‌ها نداشته باشد و غیره.

موضوع مهم دیگر، قرارگیری دپارتمان‌های مرتبط، در کنار یکدیگر است. گاهی لازم است افراد نزدیک یکدیگر باشند. پس در پارتیشن‌بندی به این نکته هم باید توجه شود و متناسب با تعداد کارکنان و میزان ارتباط آن‌ها، تقسیم‌بندی فضا صورت گیرد.

انتخاب مصالح مناسب

استفاده از مصالح در دسترس، بادوام و متناسب با فعالیت شرکت، مورد دیگری است که یک شرکت طراحی دکوراسیون، به‌خوبی به آن واقف است.

به‌کاربردن مصالحی که هم ظاهری جذاب به دفتر کار بدهد، هم کیفیت و دوام مناسبی داشته باشد و هم با میزان بودجه متناسب باشد، نیاز به افرادی دارد که ما را راهنمایی کنند. داشتن اطلاعات کافی و شناخت مصالح ساختمانی موجب می‌شود تا هم هزینه کمتری تحمیل شود و هم نتیجه بهتری ایجاد شود.

پروژه‌های اداری آرکانوژا

آرکانوژا یک شرکت طراحی دکوراسیون داخلی با بیش از 20 سال سابقه فعالیت موفق است. از میان پروژه‌های بسیار طراحی و اجرای دکوراسیون اداری، می‌توان به طور خلاصه به موارد زیر اشاره کرد:

دکوراسیون اداری برج جم الهیه
دکوراسیون اداری برج جم الهیه

1- اجرای دفتر اداری برج جم الهیه

در واقع این فضا در ابتدا یک واحد مسکونی بوده که با نظر کارفرما مورد بازسازی و تغییر پلان قرار گرفت.

در این فضا سعی شد تا از پارتیشن‌بندی به منظور تفکیک فضاها استفاده شود. همچنین هر بخش با رنگی مجزا و کاغذ دیواری‌های متفاوت، مشخص شد. ایجاد چشم‌اندازی جذاب و دیدن کوه‌های شمالی تهران موجب شد تا بخش غذاخوری و اتاق مدیران در بخش شمالی قرار گیرند. علاوه بر این استفاده از چوب در این فضا حس گرما و آرامش بیشتری به فضا داده است.

بیشتر بخوانید: بازسازی دفتر کار اداری، نکات+ عکس های قبل و بعد

طراحی داخلی اداری بانک ملت
طراحی داخلی اداری بانک ملت

2- طراحی دفتر اداری به‌پرداخت ملت

این پروژه نمونه یک طراحی دکوراسیون مدرن است که با استفاده از رنگ‌های طلایی و سفید، فضایی لوکس خلق شده است. با توجه به تعداد بالای مراجعه‌کنندگان، سعی شده است تا فضایی ساده و البته شیک ایجاد شود.

طراحی دکوراسیون اداری سعادت آباد
طراحی دکوراسیون اداری سعادت آباد

3- طراحی دکوراسیون اداری در سعادت آباد

در این پروژه به منظور تفکیک سالن‌ها از پارتیشن شیشه‌ای استفاده شده است که علاوه بر جداسازی فضاها، باعث زیبایی و روشن‌تر بودن محیط می‌شود. طبق نظر کارفرما، از رنگ‌های سبز و سفید استفاده شده و از ترکیب این رنگ‌ها، فضایی شیک ایجاد شده است.
اگر می‌خواهید بیشتر با پروژه‌های اداری آرکانوژا آشنا شوید، به بخش پروژه‌ها مراجعه کنید.

برای مشاوره و اطلاعات بیشتر تماس بگیرید:

22209395  –  22694573

09123711422

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *