طراحی حمام با سنگ | یک حمام مدرن و زیبا

دکوراسیون حمام مدرن

طراحی حمام با سنگ این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده است. طراحی حمام مدرن و لوکس نیاز به مصالحی جذاب و با کیفیت دارد و لازم است به دلیل وجود رطوبت، در انتخاب آن دقت ویژه‌ای صورت گیرد. سنگ یکی از مصالح پرکاربرد در حمام است که علاوه بر زیبایی دوام بالایی نیز دارد. سنگ‌ها دارای بافت‌ها و رنگ‌های متنوع هستند و از این جهت می‌توانند پاسخگوی سلیقه‌ها و سبک‌های مختلف دکوراسیون باشند.

سنگ در حمام مدرن
سنگ در حمام مدرن

اما یکی از انواع سبک‌های طراحی دکوراسیون، سبک مدرن است که در آن اغلب رنگ‌های براق و ابزارهای دکوراتیو گوناگونی استفاده می‌شود. شاید برای حمام خود رنگ‌های روشن را ترجیح دهید و شاید هم طرفدار رنگ‌های تیره باشید. در هر صورت انواع سنگ در دکوراسیون حمام مدرن قابل استفاده است و این کاملا بستگی به میل و سلیقه شما دارد. در ادامه به روش‌های طراحی حمام مدرن و ابزارها و مصالحی که می‌توان در آن استفاده کرد می‌پردازیم:

انواع سنگ برای طراحی حمام مدرن

نحوه استفاده از انواع مصالح و اکسسوری در حمام، بستگی به عوامل بسیاری دارد. میزان بودجه، سبک دکوراسیون داخلی و سلیقه شما برخی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در طراحی دکوراسیون حمام هستند.

طراحی حمام با سنگ
طراحی حمام با سنگ

طراحی حمام با سنگ

اما سنگ همان‌طور که اشاره شد از جذاب‌ترین و کاربردی‌ترین مصالح در طراحی یک حمام مدرن است. طراحی حمام با سنگ هم زیبا است و مقاوم. سنگ‌ها انواع گوناگونی دارند و هر کدام دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند. در ادامه به بررسی انواع سنگ در دکوراسیون حمام مدرن می‌پردازیم:

سنگ مرمر در حمام

سنگ مرمر از محبوب‌ترین و باکیفیت‌ترین مصالح است که قرن‌هاست گزینه‌ای زیبا برای طراحی دکوراسیون‌های مجلل بوده است. اما سنگ‌های مرمر با این‌که جزء مصالح کلاسیک هستند، باز هم جذابیت خود را برای استفاده در دکوراسیون مدرن دارند. طراحی حمام با سنگ مرمر بسیار کاربردی است و از این سنگ می‌توان در کف، دیوار و حمام مدرن استفاده کرد.

سنگ آهک در حمام

سنگ آهک، سنگی پر منفذ است که برای اجتناب از لکه‌دار شدن نیاز به بتونه کاری دارد. طراحی حمام با سنگ آهک به دلیل ظاهر نرم و یکنواخت و همچنین رنگ خنثی طرفداران بسیاری دارد. سنگ آهک هم برای دکوراسیون داخلی حمام سنتی و هم دکوراسیون حمام مدرن کاربرد دارد.

سنگ تراورتن در دکوراسیون حمام

طراحی حمام با سنگ تراورتن هم ویژگی‌های منحصربه‌فرد خودش را دارد. تراورتن نوعی سنگ آهک با طیف وسیعی از رنگ‌های گرم است. منفذهای عمیق این متریال معمولا با دوغاب یا اپوکسی پر می‌شود و به این ترتیب مسطح‌تر به نظر می‌آید.

سنگ بلژیکی در طراحی حمام مدرن

سنگ بلژیکی با زمینه خاکستری تیره یا سیاه با رگه‌های خاکستری، سفید و برنزی رنگ قابلیت این را دارد تا جلوه‌ای خیره‌کننده به دکوراسیون حمام مدرن شما ببخشد. اما نکته منفی این است که سنگ بلژیکی به مرور زمان به آرامی خراشیده می‌شود که البته این زنگار موجب زیباتر شدن آن شده و با اندکی روغن زیتون درخشنده‌تر می‌شود.

سنگ عقیق در حمام

سنگ عقیق رگه‌هایی دارد که طیف وسیعی از رنگ‌ها را در خود جای داده‌است. سنگ عقیق نیمه شفاف است و اغلب طراحان از آن پشت سطوح و دیوارها به منظور نورپردازی استفاده می‌کنند. این سنگ هم به دلیل حساسیت و ظرافتش نیاز به بتونه‌کاری دارد.

مصالح و اکسسوری‌های مناسب برای طراحی حمام مدرن

در حمام مدرن، از برخی مصالح می‌توان استفاده کرد. برای مثال استفاده از شیشه یکی از ایده‌های طراحی حمام مدرن است که می‌توان آن را برای تفکیک فضای سرویس بهداشتی و حمام به کار برد. شیشه جلوه‌ای مدرن به حمام شما می‌بخشد و آن را جذاب‌تر می‌کند.

انتخاب اکسسوری هم بسیار بستگی به سلیقه و البته بودجه شما دارد. استفاده از قفسه‌های لباس، کمد‌ها و کشوهای کاربردی، آویزهایی جذاب برای حوله و مواردی از این دست می‌تواند در دکوراسیون حمام مدرن شما جذابیتی دوچندان ایجاد کنند. این انتخاب کاملا به خود شما بستگی دارد.

1- شیرآلات بهداشتی

شیرآلات بهداشتی ساختمانی این روزها تنوع زیادی دارند. پس از انتخاب سنگ، نوبت به انتخاب شیرآلات می‌رسد. برندهای متنوعی هم از داخلی و خارجی در بازار وجود دارند که در میان آن‌ها می‌توانید شیرآلات با کیفیت و زیبای بسیاری بیابید.

قفسه بندی حمام
قفسه بندی حمام

2- قفسه‌بندی و شلف

قفسه‌ها برای نظم دادن به حمام و قرار دادن لوازم شخصی ضروری هستند. قفسه‌ها باید متناسب با اندازه حمام و ویژگی‌های دکوراسیونی آن باشند. این قفسه ممکن است یک باکس کوچک در کنار آینه یا یک دکور مجزا و مفصل باشد. برای قفسه بندی می‌توانید از فضاهای بللاستفاده و دیوارهای بدون کاربرد کمک بگیرید.

گیاهان در دکوراسیون مدرن حمام
گیاهان در دکوراسیون مدرن حمام

3-  صابون، حوله‌های رنگی و گیاهان

استفاده از حوله‌ها و صابون‌های رنگارنگ فضای خوشایندی در دکوراسیون حمام شما ایجاد می‌کند. قرار دادن تعدادی صابون معطر، پنبه‌های رنگی یا خوشبوکننده‌های متنوع، راه دیگری برای تنوع دادن به فضای حمام است

علاوه بر این‌ها، گل و گیاهانی هستند که با فضای مرطوب و کم نور قابلیت انطباق دارند. با قرار دادن یک گلدان، می‌توانید فضایی متفاوت در حمام خود ایجاد کنید.

4-  آینه در دکوراسیون حمام

شاید بتوان گفت که بیشترین کاربرد آینه در حمام است. آینه موجب می‌شود تا فضای حمام بزرگ‌تر و روشن‌تر به نظر برسد والبته که وجود آن در حمام واجب است. به خاطر داشته باشید که به دلیل وجود رطوبت در حمام، لازم است برای افزایش عمر آن از آینه‌هایی با کیفیت بالا استفاده کنید.

نورپردازی حمام مدرن
نورپردازی حمام مدرن

5- نورپردازی حمام

می‌توان گفت نورپردازی تاثیری بیشتر از مواردی که در بالا گفته شد در دکوراسیون حمام شما دارد. با یک نورپردازی مناسب، می‌توانید جلوه‌ای مدرن و خاص به فضای حمام خود بدهید. برای طراحی حمام مدرن، می‌توانید از هالوژن‌ها استفاده کنید. همچنین در جانمایی چراغ‌ها دقت کنید تا در معرض رطوبت و آب قرار نداشته باشند.

بیشتر بخوانید:

شما از کدامیک از موارد بالا برای طراحی حمام مدرن خود استفاده کرده‌اید؟ اگر قصد دارید در آینده حمامی طراحی کنید استفاده از کدامیک از انواع سنگ را ترجیح می‌دهید؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *