بهترین ترفندهای بازسازی سرویس بهداشتی در 1402

چگونه بهترین بازسازی را برای سرویس بهداشتی انجام دهیم؟

بازسازی سرویس بهداشتی در خانه می‌تواند بسیار هیجان انگیز و لذت‌بخش باشد. به خصوص اگر جزو اولین فضاهایی باشد که قصد بازسازی آن را دارید. این امر ممکن است کمی سخت به نظر برسد. مخصوصا اگر سرویس شما کوچک و دارای ابعادی نامناسب باشد.

بازسازی سرویس بهداشتی
بازسازی سرویس بهداشتی

مراحل زیادی برای بازسازی سرویس بهداشتی وجود دارد؛ که ممکن است ندانید از کجا باید شروع کنید. از کفپوش گرفته تا وسایل و چیدمان؛ شما باید تصمیمات زیادی بگیرید.

خبر خوب این است که با کمی برنامه‌ریزی و انتظارات واقع گرایانه، بازسازی سرویس بهداشتی می‌تواند نسبتاً راحت باشد. برای کمک به این تصمیم مهم، دراین مقاله نکاتی با تأیید متخصصان این حوزه آورده شده است تا بتوانید با خیال راحت این کار را به اتمام برسانید.

تصمیم نهایی را بگیرید

سخت‌ترین قسمت بازسازی سرویس بهداشتی تصمیم برای شروع کار است. ابتدا باید آماده پذیرش این پروژه شوید و بودجه آن را در نظر بگیرید. اولین چیزی که باید تصمیم گرفته شود این است که می‌خواهید فضای کلی به چه شکل باشد؟ آیا توالت فرنگی می خواهید یا ایرانی؟ یا هر دو؟ چند کابینت می‌خواهید قرار دهید؟ نحوه چیدمان و چگونگی قرار دادن اجزای کلی همیشه اولین قدم است.

سرویس بهداشتی مدرن
سرویس بهداشتی مدرن

اطمینان حاصل کنید که همه چیز فضای کافی دارد

اگر برای طراحی و چیدمان خود با یک معمار یا پیمانکار کار نمی‌کنید، مطمئن شوید که همه چیز را در مورد فضای سرویس بهداشتی خود می‌دانید.

یک اشتباه بزرگ در بازسازی سرویس بهداشتی، درنظر نگرفتن فضای کلی برای هر قسمت است. به عنوان مثال، توالت فرنگی به حداقل 76 سانتی متر فاصله از اطراف و 60 سانتی متر از جلو نیاز دارد. بنابراین قبل از شروع کار همه قسمت‌ها را اندازه بگیرید.

بیشتر بخوانید:

طراحی سرویس بهداشتی کوچک ایرانی

کابینت ها را به اندازه کافی نصب کنید

در مورد استفاده هر چه بیشتر از کابینت، به خصوص اگر متراژ شما کم باشد، تاکیدات بسیاری شده است. قفسه‌ها را در بالای توالت برای حوله، شمع و وسایل دیگر نصب کنید. زیرا فضای عمودی زیادی در بالای توالت وجود دارد که می‌توانید از آن نهایت استفاده را کنید.

کابینت سرویس بهداشتی
کابینت سرویس بهداشتی

نورپردازی مناسبی را در نظر بگیرید

سرویس بهداشتی چه بزرگ باشد و چه کوچک، مهم است که نور آن به درستی تنظیم شده باشد. اطمینان حاصل کنید که نور کافی با چند لامپ یا لوستر تامین شده باشد. در بازسازی سرویس بهداشتی و تامین نور می‌توانید از لوسترهای سقفی، آویز یا دیوارکوب استفاده کنید. لازم به ذکر است دما و شدت نور باید یکسان باشد.

در مورد رنگ‌ها تصمیم بگیرید

در همه اجزای سرویس بهداشتی رنگ‌ها تعیین‌کننده هستند. اگر در یک فضای کوچک کار می کنید، رنگ‌های خنثی را با کنتراست بسیار کم در نظر بگیرید. زیرا رنگ‌های متضاد از لحاظ بصری، مرزها را مشخص می‌کنند. بنابراین کوچک بودن دستشویی بیشتر به چشم می‌آید.

این به این معنا نیست که نمی‌توانید از رنگ‌های تند استفاده کنید. اما یک مجموعه از رنگ‌های خنثی در بازسازی سرویس بهداشتی باعث می‌شود حمام کوچک شما، عریض‌تر و دلبازتر به نظر بیاید.

رنگ در بازسازی سرویس بهداشتی

آینه‌های بزرگ نصب کنید

نورپردازی قطعاً کلیدی‌ترین نکته برای روشن و باز نگه داشتن فضای شماست. اما می‌توانید برای نورپردازی بهتر بر روی آینه خود نیز تمرکز کنید. اگر سرویس بهداشتی کوچکی دارید، از آینه‌های کوچک اجتناب کنید و به دنبال آینه‌های بزرگتر بروید. آینه؛ نور را منعکس می‌کند و فضای موجود را دو برابر نشان می‌دهد.

استفاده از کاشی کاری

کاشی کاری یکی از ارکان بازسازی سرویس بهداشتی است. در انتخاب کاشی دوام و استحکام آن از اهمیت ویژه‌های برخوردار است. استفاده از رنگ‌های مناسب که با فضای شما هارمونی برقرار کند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در انتخاب کاشی برای سرویس‌های کوچک کمی بیشتر بگردید و دقت بیشتری به خرج دهید. شما می‌توانید با انتخاب چند رنگ، محدوده‌ها را از هم جدا کنید.

بهتر است از رنگ های روشن در بازسازی سرویس بهداشتی های کوچک استفاده کنید. می‌توانید با استفاده از یک رنگ تند و برجسته در بین کاشی‌های روشن نقطه‌ای کانونی ایجاد کنید.

انتخاب روشویی

وقتی وارد یک سرویس بهداشتی می‌شوید، اولین چیزی که جلب توجه می‌کند، روشویی ست. این وسیله به دلیل اهمیت بالایی که دارد باید با دقت و وسواس زیادی انتخاب شود. تا چند سال پیش روشویی‌های ایستاده و پایه دار بیشتر در بازار موجود بودند. اما مدل‌ها و طرح‌های امروزی بر روی دیوار نصب می‌شوند و قسمت پایین آن‌ها خالی ست. این موضوع باعث استفاده بیشتر از فضا می‌شود.

روشویی سرویس بهداشتی
روشویی سرویس بهداشتی

روشویی‌ها در دو نوع کابینت دار و بدون کابینت موجود می‌باشند. پیشنهاد ما در بازسازی سرویس بهداشتی، استفاده از نوع کابینت‌دار یا یونیت‌دار است. زیرا از فضای ذخیره‌سازی موجود در آن استفاده می‌شود. می‌توانید وسایل شوینده، سطل زباله و یا دمپایی‌ها را در این کابینت‌ها قرار دهید. اینگونه فضای سرویس بهداشتی همیشه منظم و مرتب خواهد ماند.

انتخاب شیرآلات

علاوه بر زیبایی ظاهری، جنس بدنه و کیفیت شیرآلات در بازسازی سرویس بهداشتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بدنه شیرآلات عموما از جنس استیل یا برنج است. اگر جنس با کیفیت می‌خواهید؛ استیل ضد زنگ از برنج با کیفیت تر و بهتر است. شیرآلات تمام استیل به انتخاب اول بسیاری از افراد تبدیل شده است.

شیرآلات سرویس بهداشتی
شیرآلات سرویس بهداشتی

این نوع از شیرآلات می‌توانند در رنگ‌های مختلف عرضه شوند. این مزیت باعث می‌شود تا رنگی را انتخاب کنید که با اجزای دیگر سرویس بهداشتی شما هارمونی داشته باشد. در جنس پرلارتور نیز دقت کنید. پرلارتور در شیرآلات باعث صرفه جویی در مصرف آب می‌شود. از آنجایی که کشور ما با کمبود منابع آبی روبروست، توجه به این موضوع اهمیت بسزایی دارد.

 تهویه را فراموش نکنید

حتی اگر پنجره سرویس بهداشتی هم دارید، باز هم در هنگام بازسازی سرویس بهداشتی، تهویه را فراموش نکنید. یک پنکه سقفی تقریباً نامرئی را انتخاب کنید که تمام هوای مرطوب را خارج کند و بزرگ به نظر نرسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *