برآورد قیمت کفپوش PVC پی وی سی 1402 | جدیدترین طرح

کفپوش‌های خانه از عواملی هستند که باعث دو چندان شدن زیبایی خانه و روح بخشیدن به اجزای دیگر آن می‌شوند. همین الان آخرین عکس زیبایی که دکوراسیون خانه دیده‌اید را به یاد بیاورید. حالا آن خانه را بدون کفپوش تصور کنید. قطعا متوجه خواهید شد که چیزی در آن تصویر کم است و دکوراسیون نیمه کاره به نظر می‌رسد. جدیدترین طرح‌های کفپوش PVC می‌توانند انتخاب فوق‌العاده‌ای برای ایجاد فضایی گرم و دلنشین با طرح چوب باشند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم حالا که به سال جدید نزدیک می‌شویم و احتمالا بسیاری از افراد تصمیم به تعویض کفپوش و پیدا کردن مجری دکوراسیون دارند، این مطلب در مورد قیمت کفپوش پی وی سی PVC را با شما به اشتراک بگذاریم. برای اطلاع از قیمت‌های انواع کفپوش پی وی سی با ما همراه باشید.

کفپوش پی وی سی PVC چیست؟

پی وی سی ماده‌ای است که از کربن، کلر و هیدروژن پلیمریزه می‌شود. کفپوش‌های پی وی سی یا همان وینیل که مخفف پلی وینیل کلوراید هستند در واقع از مشتقات پلاستیک و نفت تولید شده‌اند. اهمیت این نوع از کفپوش‌ها ظاهر چوبی و زیبا و البته مقاومت و انعطاف پذیری بالای آن‌ها است. انعطاف پذیری کفپوش از این جهت حائز اهمیت است که به راحتی نصب می‌شوند و احتمال شکستگی بسیار پایینی دارند. هر چه انعطاف کفپوش‌ها کمتر باشد یعنی خشک‌تر باشد، احتمال اینکه توسط ضربه‌ای شکسته شود و قسمتی از آن ترک بخورد بیشتر است.

قیمت کفپوش پی وی سی

در واقع اگر بخواهیم توضیح کامل‌تری از جنس این کفپوش‌ها داشته باشیم باید بگوییم که پی وی سی با لایه‌ای از فیبر و چند لایه‌ی دیگر روی هم قرار می‌گیرند و لایه‌ای محکم و مقاوم را ایجاد می‌کنند. خصوصیات خاص و قیمت مناسب کفپوش PVC باعث شده است این محصول در رده‌ی پرطرفدارترین محصولات کفپوش قرار بگیرد.

اجزای تشکیل دهنده کفپوش پی وی سی

کفپوش‌ها معمولا به ابعاد 15 در 90 تولید می‌شوند اما ابعاد مختلفی از آن‌ها ممکن است وجود داشته باشد. ضخامت آن‌ها نیز بین 2 تا 2.5 سانتی متر است. برای اینکه مقاومت بیشتری داشته باشند دو لایه‌ی محافظ روی آن‌ها قرار می‌گیرد که به افزایش انعطاف پذیری و مقاومت آن اضافه می‌کند. این لایه‌های محافظ دو نوع دارند:

  • محافظ عاجدار
  • محافظ بدون عاج

نوع عاجدار آن برجستگی‌های بسیاری ریزی رو سطح خود دارد که مانع از سر خوردن اجسام می‌شود. به طور کلی لایه‌ها کفپوش از اجزای زیر تشکیل شده‌اند:

لایه‌ی UV: این لایه محافظ سطح کفپوش است.

لایه‌ی پوششی: این لایه باعث مقاومت کفپوش می‌شود.

لایه‌ی طرح: این لایه، لایه ی چاپ شده و نمای دکوراتیو آن است.

لایه‌ی اصلی: این لایه استخوان بندی کفپوش بوده و از مواد pvc ساخته شده است.

لایه‌ی زیرین: در زیر کفپوش این لایه قرار دارد و مانع تاب برداشتن کفپوش می‌شود.

 

قیمت کفپوش PVC

کفپوش‌های پی وی سی انواع و اقسام متفاوتی دارند و متریال با کیفیت‌های متفاوت در آن‌ها استفاده می‌شود. بنابراین ممکن است قیمت‌ها در بازار به میزانی باهم متفاوت باشند. به طور کلی قیمت کفپوش PVC بین 50 تا 400 هزار تومان به ازای هر متر از مساحت فضای شما است. این بازه از تفاوت قیمت کفپوش‌ها مربوط به طراحی و مقاومت و میزان انعطاف هرکدام از آن‌ها است. هر چه قدر لایه‌ی فیبری که در کفپوش‌ها استفاده می‌شود با کیفیت‌تر باشد به میزانی قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

در حال حاضر انواع مختلفی از کفپوش پی وی سی که در بازار وجود دارند تولید کشورهای ایران، چین، آلمان و ترکیه هستند. لذا بیشترین قیمت کفپوش مربوط به برندهای آلمانی سپس ترکیه و چین و در نهایت برندهای ایرانی هستند. اما این تفاوت قیمت به منزله‌ی بی کیفیت بودن برندهای ایرانی نیست. برای مقایسه‌ی کفپوش‌ها باهم بهتر است برندهای هر کشور را با هم مقایسه کنید، به عنوان مثال بین برندهای ایرانی که کفپوش PVC تولید کرده‌اند، بهترین را انتخاب کنید.

لیست قیمت کفپوش PVC

برند       قیمت (تومان بر متر مربع)

آرپی      70،400– 314،110

آرتا        68،200

بست      77،000

پارتاک     60،500

پلیژن      58،300

تیوان      67،650

راک فلور  82،250

نیاوروون ۵۳,۰۰۰

وینیفلکس 53،900– 205،700

آدورا      86،900– 242،000

تیمبرلند   86900– 272،800

دریک بیسیک       88،000– 95،700

 

قیمت نصب کفپوش پی وی سی

قیمت نصب کفپوش‌ها بستگی به زیرساز و یا نیاز به بازسازی و تعویض دارد. ابتدا تیم معماری باید فضا را بررسی و نسبت به وضعیتی که دارد برآورد قیمت را به شما اعلام کنند. اما به طور متوسط دستمزد در نظر گرفته شده برای ابعاد بیش از 20 متر، بدون نیاز به ترمیم و زیرسازی اضافی، بین 15000 تا 30000 تومان است.

عوامل موثر افزایش قیمت کفپوش‌ها

دلایل متعددی وجود دارند که ممکن است باعث عدم ثبات و افزایش قیمت کفپوش‌ها باشند. به عنوان مثال:

  • نرخ ارز گمرکی و یا هزینه‌های ترخیص و حمل و نقل کالا در گمرک یکی از عواملی است که که بر قیمت‌های کفپوش‌ها موثر است.
  • یکی دیگر از این عوامل نرخ ارز است که در چند ماهه اخیر بالا پایین‌های بسیاری داشته است.
  • قیمت متریال مورد استفاده در ساخت کفپوش پی وی سی یکی دیگر عوامل تاثیرگذار در قیمت کفپوش‌ها است.
  • افزایش نرخ مسکن نیز بر قیمت هر متر مربع از کفپوش‌ها تاثیرگذار است.

کاربرد ‌های کفپوش‌های پی وی سی

  • مقاومت بالا: این سبک از کفپوش‌ها به دلیل پوشش چند لایه‌ای که دارند بافت بسیار مقاومی داشته و به دلیل بافت انعطاف پذیری که دارند در برخورد با اجسام و یا تحت فشار نمی‌شکنند. به همین دلیل برای فضاهای که وسایل سنگین در آن‌ها گذاشته می‌شود مانند باشگاه و یا آشپزخانه و همچنین فضاهایی که رفت‌و‌آمد زیاد است بسیار مناسب هستند.
  • عدم نفوذ آب و رطوبت: یکی دیگر از کاربردهای این کفپوش‌ها استفاده از آن‌ها در فضاهایی است کدر معرض شستشو و یا رطویت قرار دارند زیرا خلال آن کاملا با مواد پلیمریزه شده پر شده و اجازه نفوذ آب را نمی‌دهد.
  • ایجاد دکوراسیونی زیبایی: کفپوش‌های پی وی سی از نظر ظاهری بسیار براق بوده و نمای چوبی دلنشینی دارند که باعث زیبایی فضا می‌شود.
  • قیمت مناسب: قیمت این کفپوش‌ها بسیار مناسب بوده و می‌تواند در کنار فضای زیبایی که ایجاد می‌کند بسیار اقتصادی و به صرفه باشد.
  • ایمنی: یکی از فضاهایی که برای نصب کفپوش پی وی سی مناسب است اتاق بازی کودکتن است زیرا لایه‌ها محافظ ضد لغزشی دارد که از سر خوردن آن‌ها جلوگیری می‌کند. این نوع از کفپوش پی وی سی، برآمدگی‌های بسیاری ریزی دارد که سطح تماس پا و زمین را بیشتر می‌کند و از این لحاظ ایمنی فضا را بیشتر می‌کند.

 

برای مشاوره و اطلاع از قیمت‌ها تماس بگیرید:
22209395  –  22694573

09123711422

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *