هزینه بازسازی منزل در تهران چقدر است؟

هزینه بازسازی منزل در تهران

صحبت‌کردن در مورد هزینه بازسازی منزل و تعیین بازه قیمتی مشخصی، خروجی‌های بسیار مختلفی می‌تواند داشته باشد. بخش‌های مختلف خانه از آشپزخانه و پذیرایی گرفته تا اتاق خواب و سرویس بهداشتی، هر یک بسته به مصالح و سلیقه شخص کارفرما در بازه قیمتی خاص خود قرار خواهند گرفت. در ادامه این مقاله قصد داریم به جزییات مبحث هزینه بازسازی خانه در تهران بپردازیم.

سوالات شما درباره هزینه بازسازی منزل در تهران

بازسازی خانه قدیمی در تهران

در ادامه این مقاله سعی خواهیم کرد که پاسخی مناسب به پرسش‌های زیر بدهیم که ممکن است برای بسیاری از کاربرانی پیش آید که می‌خواهند دکوراسیون منزل خود را تغییر دهند.

  • بیشترین هزینه‌ها مربوط به چیست؟
  • هزینه بازسازی آشپزخانه چقدر است؟
  • هزینه بازسازی سرویس بهداشتی چقدر است؟
  • قیمت هر مترمربع بازسازی چقدر است؟
  • هزینه بازسازی خانه‌های کلنگی چقدر است؟
  • هزینه اضافه کردن فضا و الحاقات چقدر است؟
  • هزینه بازسازی فضاهای بیرونی چقدر است؟

عوامل مؤثر در هزینه بازسازی منزل در تهران

قبل و بعد بازسازی منزل

همان‌طور که می‌دانید قیمت بازسازی ساختمان بر اساس مترمربع محاسبه می‌شود؛ عوامل بسیاری از جمله میزان تغییرات، مواد و مصالح، اجزای به‌کاررفته، کیفیت و سطح کار در هزینه و قیمت بازسازی اثرگذار هستند. عوامل مهمی که در بازسازی ساختمان باید به آن‌ها توجه کرد به شرح زیر هستند.

  • متراژ ساختمان
  • بازسازی آشپزخانه، سرویس بهداشتی
  • تغییر در کل ساختمان
  • فصل بازسازی
  • دستمزد کارگر و پیمانکار
  • طرح و نقشه مورداستفاده در بازسازی ساختمان
  • مواد و مصالح به‌کاررفته در عملیات بازسازی

قیمت‌های اعلام‌شده برای مصالح ساختمانی با توجه به کشور تولیدکننده، برند، درجه کیفیت و برای اجرت‌ها نسبت به متراژ فضا، پیچیدگی‌ها و میزان سختی کار متغیر است.

پیش از انجام کار توصیه می‌کنیم درباره موارد قرارداد بازسازی و تعمیرات ساختمان نیز حتماً مطالعه کنید.

بیشتر هزینه بازسازی مربوط به کدام بخش منزل است؟

بازسازی خانه در تهران

در کل نمی‌توان گفت که یک بخش از منزل همیشه هزینه بیشتری را در پی خواهد داشت. بله، خب قاعدتاً اگر مساحت را در نظر نگیریم آشپزخانه و پذیرایی هزینه زیادی خواهند داشت ولی هزینه بازسازی را بر حسب هر مترمربع محاسبه خواهند کرد. از این رو ممکن است هزینه بازسازی یک مترمربع از سرویس‌های بهداشتی بسیار پر هزینه‌تر از بازسازی یک مترمربع از پذیرایی باشد. در هر صورت بیشترین هزینه‌ها مربوط به بازسازی قسمت‌های مختلف خانه به عملیات‌های زیر مربوط می‌شود.

  • نازک‌کاری مانند اجرای کاشی و سرامیک
  • کابینت‌ها و کارهای چوبی
  • نورپردازی

هزینه بازسازی آشپزخانه چقدر است؟

هزینه بازسازی آشپزخانه

بازسازی آشپزخانه بسته به مقیاس این عملیات می‌تواند متفاوت باشد. در کل، کابینت‌ها اصلی‌ترین بخش آشپزخانه هستند که بیشتری هزینه بازسازی این قسمت را نیز به خود اختصاص می‌دهند. کاشی‌کاری کف و بین ردیف‌های بالایی و پایینی کابینت‌ها، نورپردازی و شیرآلات از دیگر عملیات‌ها در بازسازی آشپزخانه هستند.

هزینه بازسازی کابینت‌ها بسته به جنس و کیفیت مصالح به‌کاررفته می‌تواند چیزی در حدود 3 تا 5 میلیون تومان به‌ازای هر مترمربع باشد. هزینه اجرای کاشی، سرامیک و سنگ هم بسیار متغیر و کاملاً به جنس بستگی دارد و می‌تواند در بازه قیمتی مترمربعی 200 هزار تومان تا 2 میلیون تومان قرار بگیرد.

دیدن نمونه‌کارهای بازسازی آشپزخانه می‌تواند در گرفتن بهترین تصمیم به شما کمک کند.

هزینه بازسازی سرویس بهداشتی چقدر است؟

سرویس‌های بهداشتی نیز بسته به میزان بازسازی که صورت خواهد گرفت و درجه کیفیت مصالحی که استفاده خواهد شد می‌تواند بسیار مختلف باشد. در کل سنگ و سرامیک‌کاری، نورپردازی، شیرآلات و سایر تجهیزات از جمله سینک روشویی قسمت اعظم هزینه‌ها را به خود اختصاص می‌دهند. بسته به شدت بازسازی و همچنین نوع مصالح، هزینه بازسازی سرویس‌های بهداشتی در بازه قیمتی مترمربعی 300 هزار تومان تا 5 میلیون تومان قرار خواهد گرفت.

هزینه بازسازی اتاق خواب چقدر است؟

برخلاف بخش‌هایی مانند آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی که مصالح و تجهیزاتی که به کار خواهد رفت از قبل تا حدودی مشخص هستند، میزان بازسازی در اتاق خواب‌ها می‌تواند بسیار متفاوت باشد. شاید یک خانواده صرفاً به نازک‌کاری بسنده کنند، اما خانواده‌ای به دنبال تغییر کلی دکوراسیون اتاق و به‌عنوان نمونه اجرای سرویس‌های چوبی شامل تخت خواب، میز مطالعه و کتابخانه باشند. به همین دلیل هزینه بازسازی به ازای هر مترمربع در بازه قیمتی گسترده‌ای قرار خواهد گرفت.

شاید بد نباشد نگاهی به جدیدترین مدل‌های طراحی سقف اتاق خواب بیاندازید.

هزینه اضافه‌کردن فضا و الحاقات چقدر است؟

هزینه بازسازی خانه در تهران

گاهی برخی از خانواده‌ها تصمیم می‌گیرند که بخش جدیدی را به خانه خود اضافه کنند. این عملیات می‌تواند شامل تخریب و مقاوم‌سازی هم شود و به همین دلیل هم هزینه بیشتری در بر خواهد داشت. مهم‌ترین نکته در برآورد هزینه اضافه‌کردن بخش جدید به خانه در واقع نوع فضایی است که اضافه خواهد شد. بسته به اینکه این فضا چه باشد، مثلاً بالکن یا تراس سبز یا هر چیز دیگری، هزینه این عملیات از مترمربعی 5 میلیون تومان به بالا خواهد بود.

هزینه بازسازی فضای بیرونی و حیاط چقدر است؟

بازسازی فضاهای بیرونی از جمله حیاط و باغچه عمدتاً با هدف محوطه‌سازی و ایجاد فضای سبز است. المان‌ها و مصالح بسیار متنوعی را می‌توان در بازسازی حیاط و فضاهای بیرونی به کار برد. انواع میز و صندلی، نورپردازی‌های مختلف، انواع کف‌پوش، المان‌های آبی مانند آب‌نما و فواره، آلاچیق و سایبان از این دسته هستند. بسته به اینکه از کدام یک استفاده کنیم و کدام را کنار بگذاریم، هزینه بازسازی فضای بیرونی منزل و حیاط می‌تواند بالا پایین شود. در هر صورت به‌طور تقریبی هزینه این عملیات در بازه یک تا 4 میلیون تومان قرار خواهد گرفت.

هزینه کلی هر مترمربع بازسازی منزل در تهران چقدر است؟

بازسازی کف و دیوارها

گاهی بر حسب شرایط، بازسازی کل فضای داخلی منزل لازم می‌شود؛ وجب‌به‌وجب داخل واحد، از کف بگیرید تا سقف، همگی موردبازسازی قرار خواهند گرفت. کل خانه رنگ و رویی جدید و دل‌نشین به خود می‌گیرد. بوی خوش براده‌های چوب و تازگی در هر بخش خانه احساس می‌شود. در این حالت نیز بسته به میزان بازسازی و نوع مصالح، هزینه هر مترمربع می‌تواند چیزی در حدود 2 تا 5 میلیون تومان باشد.

البته وضعیت کلی خانه را نیز نباید نادیده گرفت. برخی از ساختمان‌ها قدمت چندده‌ساله دارند و قاعدتاً بازسازی آن‌ها شامل عملیات‌های گسترده‌تر و شدیدتری خواهد شد. هزینه بازسازی خانه‌های به‌اصطلاح کلنگی از 3 میلیون تومان به ازای هر مترمربع شروع خواهد شد.

سخن آخر

بازسازی خانه گزینه پیش روی بسیاری از خانواده‌ها برای دادن رنگ و رویی تازه به خانه است. هزینه مربوط به بازسازی منزل در تهران به مؤلفه‌های زیادی بستگی دارد و درنظرگرفتن بازه قیمتی مشخص برای آن تقریباً غیرممکن است. در هر صورت در این مقاله سعی کردیم که به‌صورت تقریبی اشاره‌ای به قیمت‌های عملیات‌های مختلف بازسازی داشته باشیم. برای برآوردی بهتر از بازسازی منزل خود در تهران سعی کنید جزئیات مربوط به درخواست‌های خود را با یک کارشناس در میان بگذارید.

در همین راستا کارشناسان ما در شرکت طراحی دکوراسیون آرکانوژا مستقر در تهران در کنارتان هستند و مشاوره‌های لازم را برای بازسازی منزلتان به شما می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *