دکوراسیون آشپزخانه 2023 ، از حالا دست به کار شوید

دکوراسیون آشپزخانه مدرن 2021

دکوراسیون آشپزخانه 2023 : مد، مفهومی نیست که فقط در آرایش و لباس کاربرد داشته باشد؛ حوزه‌ی طراحی داخلی هم از این قافله عقب نمی‌ماند و هر سال، ترندهای تازه‌ای رو می‌کند.

آشپزخانه به‌عنوان کاربردی‌ترین فضای خانه که عناصر زیادی دارد، دارای بیشترین ظرفیت برای تغییرات است؛ از رنگ‌آمیزی دیوار و بین‌کابینتی‌ها گرفته تا سبک کابینت و شیرآلات و سینک و… .

در این مطلب می‌خواهیم به جدیدترین‌های دنیای آشپزخانه سری بزنیم و ببینیم در سال 2023، چه آشپزخانه‌هایی می‌درخشند.

رنگ‌های ترند برای دکوراسیون آشپزخانه 2023

آشپزخانه مدرن سیاه؛ جسور و بی‌باک

دکوراسیون آشپزخانه مدرن 2021 به رنگ سیاه

از مدشدن آشپزخانه‌های تمام‌سفید زمان زیادی نمی‌گذرد. برخی از ترکیب سفید با رنگ‌های دیگر نیز استفاده کردند؛ اما رفته‌رفته رنگ‌های خاکستری، مسی و حتی چوب‌های تیره در کنار سفید ترند شدند و اکنون شاهد حضور رنگ سیاه نیز در میان آن‌ها هستیم. اتفاق جالبی که در سال 2023 خواهد افتاد، جسارت استفاده از رنگ سیاه در تمام قسمت‌های آشپزخانه است که یک فضای تیره و متفاوت را به ارمغان خواهد آورد. ترند جسورانه و خاصی است، نه؟

نمونه‌های طراحی و اجرای آشپزخانه توسط گروه معماری آرکانوژا را ببینید>>>

دکوراسیون آشپزخانه 2023 سفید، هنوز هم عروس خانه‌ها

آشپزخانه مدرن سفید 2021

درست است که کابینت سفید دیگر در بالای فهرست ما نیست، اما رنگ سفید رنگی است که هیچ‌وقت محبوبیت خود را از دست نمی‌دهد. برای آشپزخانه‌های کوچک، این رنگ بهترین انتخاب است؛ چراکه فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. برای کسانی که سادگی را دوست دارند، سفید نماینده‎ی تمام‌عیار سادگی و زیبایی است. در کنار همه‌ی این‌ها، وقتی رنگ سفید انتخاب می‌کنید، دستتان برای انتخاب سایر وسایل بازتر است، چراکه تقریباً هر رنگ و طرحی در کنار سفید هم‌نشینی خوبی دارد. پس اگر می‌خواهید رنگ سفید را برای دکوراسیون آشپزخانه 2023 خود انتخاب کنید، شک نکنید و دست به کار شوید.

دکوراسیون آشپزخانه 2023 سیاه و سفید

طراحی آشپزخانه سیاه و سفید در 2021

نه سفید نه سیاه، سیاه‌وسفید؛ اگر می‌خواهید سادگی و لطافت سفید و قدرت و شکوه سیاه را با هم داشته باشید، شک نکنید که ترکیب این دو نه‌تنها متناقض نیست، بلکه شما را چند پله جلوتر می‌اندازد. سال 2023 می‌تواند سالی برای انتخاب‌های جسورانه‌ی زندگی شما باشد، چرا با طراحی دکوراسیون آشپزخانه خود این جسارت را آغاز نکنید؟!

کابینت مشکی با جزیره سفید و بالعکس، کابینت سفید با بین کابینتی مشکی و برعکس و حتی کابینت سیاه با ظروف سفیدی که در ویترین‌های آن به نمایش گذاشته شده‌اند، می‌توانند نمونه‌هایی از ترکیب رنگ‌های سیاه و سفید در دکوراسیون آشپزخانه 2023 باشند.

برخی سوالات متداول:

  • رنگ های ترند برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه جدید چیست؟

از مدشدن آشپزخانه‌های تمام‌سفید زمان زیادی نمی‌گذرد. برخی از ترکیب سفید با رنگ‌های دیگر نیز استفاده کردند؛ اما رفته‌رفته رنگ‌های خاکستری، مسی و حتی چوب‌های تیره در کنار سفید ترند شدند.
  • کابینت ام دی اف یا های گلاس؟

ام دی اف قیمت مناسب تر و موارد استفاده ی بیشتری دارد؛ در حالیکه های گلاس امروزی تر و زیبایی بیشتری دارد. افرادی که از نظر مالی محدودیتی ندارند معمولاً به دلیل مدرن بودن های گلاس و همچنین زیبایی، مقاومت و دوام بیشترش آن را انتخاب می کنند
  • یکی از محبوب ترین سبک ها برای دکوراسیون آشپزخانه چیست؟

سبک اسکاندیناوی به‌دلیل هارمونی و روشنایی زیادی که با خود دارد، همواره از محبوبیت زیادی برخوردار بوده است
  • ترندهای طراحی آشپزخانه در سال جدید چیست؟

این روزها دیگر آشپزخانه اپن خیلی ترند و مد نیست و مدل و طراحی جدیدتر، آشپزخانه‌های جزیره است. در این طراحی جدید از آشپزخانه، یک کابینت حد فاصل بین فضای آشپزخانه و نشیمن قرار می‌گیرد

سبک‌های ترند برای دکوراسیون آشپزخانه 2023

ورود سبک صنعتی به آشپزخانه‌های 2023

آشپزخانه به سبک صنعتی در سال 2021

سبک صنعتی با ظاهر زمخت و عناصر فلزی و بدون کاور چندین سال است که جای خود را در خانه‌ها و فضاهای کار باز کرده است. این سبک خاص است و موردپسند خیلی‌ها نیست؛ اما برای کسانی که عاشق ساختارهای لخت و بدون روکش هستند، می‌تواند انتخابی جذاب برای فضای زندگی باشد. در سال 2023 این ترند بیش از پیش، به طراحی آشپزخانه‌ها راه پیدا می‌کند. در این قسمت برخی از ویژگی‌های بارز سبک صنعتی را برای شما آورده‌ایم:

  • دیوارهای بتنی یا آجری خام یا دکوراتیو
  • سقف یا کفی که ساختار داخلش پیدا باشد
  • مبلمان زمخت ساخته‌شده از چوب یا فلز
  • لوله‌کشی یا تیرهای عریان به‌عنوان دکور
  • فلز، فلز و فلز

سبک اسکاندیناوی، یخی همیشه دوست‌داشتنی

سبک اسکاندیناوی در دکوراسیون آشپزخانه مدرن 2021

این سبک به‌دلیل هارمونی و روشنایی زیادی که با خود دارد، همواره از محبوبیت زیادی برخوردار بوده است. همان‌طور که پیش از این اشاره کردیم، رنگ سفید در دکوراسیون آشپزخانه 2023 هم‌چنان ترند خواهد بود؛ رنگی که در سبک اسکاندیناوی غالب است. پس اگر می‌خواهید سبکی خالص مثل اسکاندیناوی برای آشپزخانه خود داشته باشید، این موارد را رعایت کنید:

  • استفاده از رنگ‌های روشن و ترجیحاً سفید
  • فضا باید روشن و نورانی باشد (پرده‌های شفاف و سبک، نورپردازی طبیعی یا مصنوعی زیاد و…)
  • استفاده از مصالح طبیعی مثل چوب
  • طراحی فضاهای کاملاً کاربردی (دوری از دکوری‌ها تا حد ممکن)

دکوراسیون آشپزخانه 2023 به سبک شیکر

سبک شیکر چیست؟ آشپزخانه ای به سبک شیکر

سادگی و کارآمدبودن از ویژگی‌های شاخص سبک شیکر است. آشپزخانه‌ای به این سبک، دارای کابینت‌های قدیمی رنگ‌شده، تیرک‌های کهنه، تن‌های رنگی خنثی و پرده‌های چیت گلدار برای پنجره‌ها است. رنگ‌های استفاده‌شده در این سبک می‌تواند سفید یا سایر رنگ‌ها در تناژهای کم‌رنگ باشد. تنوع بافت‌ها در این سبک، اتفاقی رایج است.

آشپزخانه‌های 2023 بیشتر از قبل با نشیمن یکی می‌شوند

ترندهای طراحی آشپزخانه در سال 2021

دکوراسیون آشپزخانه 2023 هم‌چنان دنباله‌رو مدی است که مدت‌زمان زیادی از ظهور آن نمی‌گذرد؛ نشیمن و آشپزخانه در دل هم. درست همان‌طور که سال، جدید می‌شود، وقتی تمام دیوارها، پارتیشن‌ها و حتی کانتر کوچک وسط برداشته و فضایی یک‌دست ایجاد شود، ساختار به سطحی کاملاً متفاوت ارتقا پیدا می‌کند. در این فضای یک‌پارچه باید انتظار داشت تفکیکی بین اتفاقات هم نباشد؛ آشپزی، گفت‌وگو، تماشای تلویزیون، بازی بچه‌ها و تمام ماجراهایی که در فضای آشپزخانه و نشیمن از یکدیگر تفکیک شده بودند، حالا به فعالیتی مشترک بین این فضاها تبدیل می‌شوند.

فکر می‌کنید این نوع طراحی چه تأثیراتی بر فرهنگ زندگی ما خواهد داشت؟ شما آن را مثبت می‌بینید یا منفی؟ در قسمت دیدگاه‌ها، نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: edecortrends

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *