مراحل طراحی داخلی منزل ایرانی + زیباترین عکس‌ها

دکوراسیون ایرانی

طراحی داخلی منزل، یکی از جذاب‌ترین مراحل ساخت و تکمیل یک بنا است که هم نیاز به ذوق و سلیقه دارد و هم دانش و تخصص. اما اولین سوال این است که طراحی داخلی منزل ایرانی را چگونه و از کجا باید آغاز کرد و چه مراحلی دارد؟ پس همراه ما باشید تا گام به گام یک اصول طراحی دکوراسیون منزل ایرانی را مرور کنیم.

دکوراسیون ایرانی مدرن
دکوراسیون ایرانی مدرن

این روزها شاید خیلی‌ها برای طراحی دکوراسیون داخلی به شما پیشنهاداتی بدهند. اما برای طراحی دکوراسیون منزل، پیش‌نیازها و پیش‌زمینه‌هایی وجود دارد. برای مثال میزان بودجه شما، موضوعی تعیین کننده و مهم است. در ادامه ببینیم طراحی داخلی منزل چه مراحل و جزئیاتی دارد.

مراحل طراحی داخلی منزل

در اینجا فرض ما این است که بررسی‌های لازم در رابطه با مقدمات، قوانین و ضوابط اجرا انجام شده است. و اما مراحل طراحی عبارتند از:

دکوراسیون ایرانی
دکوراسیون ایرانی

1-چقدر بودجه دارید؟

پیش از هر اقدامی با یک حساب سرانگشتی، میزان بودجه خود و نیازهای دکوراسیونی خود را بررسی کنید. برای داشتن دکوراسیون دلخواه و خوشایند، همیشه نیاز به بودجه کلان نیست. بسیاری از کارهای زیبا را می‌توان با بودجه کمتر اما با روشی متفاوت و خلاقانه انجام داد. علاوه بر این، وجود بسیاری از محصولات دکوراتیو در خانه شما ضرورتی ندارد و می‌توان از آن‌ها صرف نظر کرد. این اشیاء اغلب گران هستند که بود و نبودشان مشکلی ایجاد نمی‌کند.

پس میزان بودجه تاثیری در زیبایی دکوراسیون شما ندارد ولی تعیین می‌کند که برای مثال از کجا خرید کنید یا سراغ چه متریالی بروید. گاهی می‌توان با روش‌هایی ارزان‌تر، نتایج بهتری گرفت.

مطالب مرتبط:

هزینه بازسازی منزل در تهران چقدر است؟

جدیدترین دکوراسیون داخلی منزل 2021 ؛ طراحی فقط خاص شما

طراحی دکور ایرانی
طراحی دکور ایرانی

2-انتخاب سبک دکوراسیون

آیا به چیدمان مدرن علاقه‌مندید یا به سبک کلاسیک؟ تا چه حد با انواع سبک‌ها آشنا هستید؟ آیا اصلا همه انواع سبک‌های طراحی داخلی منزل را می‌شناسید؟ در طراحی داخلی منزل ایرانی، بخش‌هایی وجود دارد که همه علاقه‌مند هستیم آن‌ها را در فرایند طراحی در نظر بگیریم. مثلا گاهی حتی اگر دکوراسیون مدرن را بیشتر دوست داشته باشیم اما ترجیحمان این است که از المان‌های ایرانی هم در آن استفاده کنیم. به این ترتیب به سمت سبک‌های پست مدرن و تلفیقی گرایش پیدا می‌کنیم.

در واقع انتخاب سبک دکوراسیون داخلی منزل، در انتخاب رنگ‌ها، طرح‌ها، المان‌ها و اشیاء خانه شما تاثیرگذار است. اجزاء دکوراسیون داخلی باید دارای پیوندی صحیح با سبک کلی دکوراسیون باشند. برای نمونه در سبک دکوراسیون صنعتی، اشیاء فلزی، بتنی و رنگ طوسی، اجزاء جدانشدنی هستند.

البته انتخاب سبک دکوراسیون داخلی، علاوه بر سلیقه شما می‌تواند تابعی از محله، نمای ساختمان و مواردی از این قبیل باشد. بنابراین از اولین مراحل طراحی دکوراسیون داخلی منزل، انتخاب سبک است. در این رابطه با افراد متخصص مشورت کنید.

اجزای دکوراسیون ایرانی
اجزای دکوراسیون ایرانی

3-اجزای دکوراسیون را مشخص کنید.

در این مرحله می‌دانیم که متناسب با سبک دکوراسیون باید به دنبال چه متریالی و از چه برندی باشیم. حالا باید چیدمان را مشخص کنیم و ببینیم که اجزای دکوراسیون را چگونه باید در کنار هم قرار دهیم. لازم نیست حتما از طرح‌ها و روش‌های رایج پیروی کنید. از خلاقیت و متفاوت بودن نترسید.

کاربردها و دسترسی راحت به اجزاء دکوراسیون را مد نظر قرار دهید. در طراحی داخلی، باید اشیاء و وسایل متناسب با کاربری‌شان جای‌گذاری شوند. پس علاوه بر زیبایی و خلاقیت، مناسب بودن موقعیت اجزاء را هم در نظر بگیرید. چیدمان خانه باید به‌گونه‌ای باشد که موجب آسایش و راحتی شما باشد.

برای این منظور ابتدا دکوراسیون منزل را به‌طور کلی ببینید و سپس بخش‌های مختلف را به‌صورت مجزا بررسی کنید. به این ترتیب ضمن حفظ هارمونی و یکپارچگی میان بخش‌های مختلف، برای فضاهای منزل به‌صورت جداگانه تصمیم‌گیری می‌کنید.

نکته دیگر این که سایز وسایل و میزان فضایی که در اختیار دارید هم باید با هم همخوانی داشته باشند. برای مثال اگر متراژ منزل شما کم است، انتخاب مبلمان یا لوستر بزرگ مناسبتی با فضای شما ندارد. شاید سبک مینیمال و عناصر ساده برای این فضا مناسب‌تر باشند.

انتخاب-المان_های-ایرانی
انتخاب-المان_های-ایرانی

4-انتخاب پالت رنگی

رنگ‌ها از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در روحیه ما هستند. وقتی سبک دکوراسیون خانه مشخص شد، نوبت به انتخاب پالت رنگی می‌رسد که حالا انتخاب آن آسان‌تر است. برای مثال در سبک دکوراسیون کلاسیک رنگ‌های طلایی و زرشکی کاربرد دارند و در سبک مینیمال رنگ‌های خنثی استفاده می‌شوند. همچنین در طراحی داخلی منزل ایرانی، از پالت رنگی متنوعی استفاده می‌شود و رنگ‌هایی مانند آبی فیروزه‌ای و یا قرمز بسیار کاربرد دارند.

انتخاب رنگ در دکوراسیون، اصولی دارد که باید متناسب با موارد دیگری که تا اینجا گفته شد انجام شود. رنگ‌ها تاثیر زیادی در جذابیت و آرامش فضا دارند. استفاده همزمان از چندین رنگ تند یا تنها چند رنگ بی‌حال و کم‌رنگ نمونه‌ای از کاربرد نادرست رنگ در دکوراسیون منزل است. علاوه بر این رنگ‌هایی که در هر بخش از فضا استفاده می‌شوند باید با همان فضا مناسبت داشته بشند. مثلا انتخاب رنگ در آشپزخانه با انتخاب رنگ اتاق خواب متفاوت است. رنگ‌ها تاثیرات روانی گوناگونی دارند که در هر بخش از دکوراسیون باید مورد توجه قرار گیرد.

نکته مهم دیگر، چگونگی ترکیب رنگ‌ها است. این که این رنگ‌ها به چه میزان باید در کنار هم قرار بگیرند تا تاثیر مطلوبی داشته باشند. ممکن است استفاده از یک رنگ در اکسسوری‌های دکوراسیون، بسیار جذاب‌تر از استفاده در اجزاء اصلی باشد. بنابراین برای انتخاب پالت رنگی منزل حتما با کارشناسان این حوزه مشورت کنید.

دکوراسیون-ایرانی
دکوراسیون-ایرانی

طراحی داخلی منزل ایرانی

در سبک دکوراسیون ایرانی، رنگ‌ها، طرح‌ها و به طور کلی چیدمان خانه، متفاوت است. اگر قصد دارید دکوراسیون داخلی خانه‌ای قدیمی در محله‌ای اصیل را بازسازی کنید، طراحی داخلی ایرانی با طرح‌ها و رنگ‌ها و نقش‌های جذابش، می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

مشاوران گروه معماری و دکوراسیون داخلی آرکانوژا با تجربه و تخصص خود آماده ارائه مشاوره و اجرای پروژه‌های دکوراسیونی شما هستند. با ما تماس بگیرید.

دکوراسیون-داخلی-سنتی-ایرانی
دکوراسیون-داخلی-سنتی-ایرانی
دکوراسیون داخلی صنعتی
دکوراسیون داخلی
دکوراسیون-سنتی-ایرانی
دکوراسیون-سنتی-ایرانی
دکوراسیون داخلی مدرن ایرانی
دکوراسیون داخلی
دکوراسیون داخلی منزل
دکوراسیون داخلی منزل
رنگ در دکوراسیون
رنگ در دکوراسیون
رنگ روشن در دکوراسیون
رنگ روشن در دکوراسیون
رنگ‌ها در دکوراسیون
رنگ‌ها در دکوراسیون
طراحی ایرانی دکوراسیون
طراحی ایرانی دکوراسیون
طراحی داخلی ایرانی
طراحی داخلی ایرانی
طراحی داخلی صنعتی
طراحی داخلی صنعتی
طراحی داخلی منزل ایرانی
طراحی داخلی منزل ایرانی
طراحی داخلی
طراحی داخلی
طراحی داخلی منزل
طراحی داخلی منزل
طراحی-دکوراسیون-داخلی
طراحی-دکوراسیون-داخلی
طراحی دکوراسیون مینیمال
طراحی دکوراسیون مینیمال
دکوراسیون ایرانی
دکوراسیون ایرانی
طراحی-مینیمال
طراحی-مینیمال
طراحی منزل ایرانی
طراحی منزل ایرانی
کوراسیون صنعتی
کوراسیون صنعتی
دکوراسیون منزل کوچک ایرانی
دکوراسیون منزل کوچک ایرانی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *