بهترین دکوراسیون خانه های کوچک از 20، 30، 40 و 50 متری

قفسه بندی خانه های کوچک

اگر آپارتمان کوچکی دارید بدانید که قطعا روشی برای ایجاد بهترین دکوراسیون خانه های کوچک هم وجود دارد. اگر  فکر می‌کنید فضای کافی برای دکوراسیون دلخواه و چیدمان مطابق با سلیقه شما وجود ندارد، ابتدا این مطلب را بخوانید. فضاهای کوچک هم ترفندهایی جذاب برای چیدمان دکوراسیون دارند. با این که طراحی دکوراسیون آپارتمان‌های کوچک یک چالش بزرگ است اما راه حل دارد.

یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای طراحی داخلی آپارتمان کوچک، دیدن نمونه کارهای مشابه و ایده گرفتن از آن‌ها است. در فضاهای کوچک مانند خانه‌های 20 متری یا 30 متری با استفاده از برخی وسایل یا چیدمان‌ها، می‌توان از فضا استفاده بهینه کرد. برای دکوراسیون خانه های کوچک، باید به آن به چشم یک معما نگاه کرد که می‌تواند راه حل‌هایی جذاب داشته باشد.

مطالب مرتبط:

بهترین رنگ کابینت آشپزخانه کوچک چیست؟ با این روش‌ها دلباز می‌شود

12 ایده ی دکوراسیون منزل برای بزرگتر نشان دادن فضا های کوچک

جدیدترین دکوراسیون داخلی منزل 2021 ؛ طراحی فقط خاص شما

ایده های طراحی خانه های کوچک
ایده های طراحی خانه های کوچک

ایده های طراحی دکوراسیون خانه های کوچک

ترفندهایی برای دکوراسیون خانه های کوچک 20 متری

خانه 20 متری با این که کوچک است اما می‌تواند بسیار جذاب باشد. دکوراسیون خانه های نقلی اغلب فضایی دوستداشتنی و گرم هستند. اما چگونه می‌توان بهترین استفاده را از فضای محدود داشت و کاری کرد تا بزرگ‌تر به نظر برسد؟

استفاده از مبل تخت خواب ‌شو

مبل‌های تخت‌شو چند منظوره هستند. این مبل‌ها این قابلیت را دارند تا در زمان مناسب تبدیل به تخت و یا مبل شوند. این مبل‌ها فضای کمی اشغال می‌کنند و بسیار مناسب دکوراسیون خانه های 20 متری هستند.

تخت تاشو در دکوراسیون خانه نقلی
تخت تاشو در دکوراسیون خانه نقلی

استفاده از میز یا وسایل تاشو

برخی ابزارها در خانه هستند که قابلیت جمع شدن دارند. می‌توان از میزها یا قفسه‌های تاشو در دکوراسیون آپارتمان های کوچک استفاده کرد. این وسایل را هر زمان لازم نداشته باشید می‌توانید به آسانی جمع کنید.

استفاده از آینه در دکوراسیون

آینه‌های بزرگ می‌توانند تاثیری بسیار در بزرگ‌تر دیده شدن خانه داشته باشند. این آینه‌ها با چند برابر نشان دادن فضا، از دلگیر بودن خانه جلوگیری می‌کنند.

سادگی در چیدمان

سادگی فضا موجب می‌شود تا المان‌های کمتری در محیط وجود داشته باشد و در نتیجه چشم خسته نشود. سادگی و خلوتی فضا از سردرگمی و کلافگی در خانه‌های کوچک جلوگیری می‌کند.

ترفندهایی برای دکوراسیون خانه های 30 متری

رعایت چند نکته در دکوراسیون خانه های 30 متری هم موجب می‌شود تا بهترین استفاده را از فضای محدود داشته باشید. اما این موارد کدامند؟

رنگ روشن در خانه های کوچک
رنگ روشن در خانه های کوچک

رنگ‌های روشن و دلباز

استفاده از رنگ‌های روشن، سادگی و آرامش به فضا می‌بخشند. این رنگ‌ها موجب می‌شوند تا محیط بزرگ‌تر و دلبازتر به نظر برسد. بنابراین از به کار بردن رنگ‌های تیره در دکوراسیون خانه های کوچک پرهیز کنید.

استفاده از فرش‌های کوچک

انتخاب فرش‌های بزرگ مناسب خانه‌های کوچک نیست. پیشنهاد ما فرش‌ها یا قالیچه‌های کوچک هستند. با توجه به این‌که امروزه اکثر آپارتمان‌ها دارای کفپوش‌های شیک و مدرن هستند، دیگر نیازی به فرش‌های بزرگ نیست. استفاده از فرش‌های ساده و موکت‌های بدون طرح با رنگ‌های خنثی بهترین گزینه برای دکوراسیون خانه‌های 30 متری هستند.

اهمیت نورپردازی

نورپردازی یکی از ابزارهایی است که می‌تواند به فضا عمق ببخشد و موجب شود تا وسیع‌تر به نظر برسد. فضاهای تاریک و کم نور، دلگیرتر و کوچک تر از فضاهای پر نور جلوه می‌کنند. البته اولویت با نور طبیعی است اما اگر خانه شما به مقدار کمی از نور طبیعی برخوردار است، سراغ گزینه‌های دیگری برای ایجاد نور مصنوعی بروید.

قفسه بندی خانه نقلی
قفسه بندی خانه نقلی

قفسه‌بندی و حداکثر استفاده از دیوارها

دیوارها هم می‌توانند بخشی از فضای در اختیار شما باشند. با قفسه‌بندی دیوارها و ایجاد شلف‌ها می‌توانید هم به فضا نظم دهید و هم از آن استفاده بهینه کنید. این قفسه‌ها در اتاق خواب، نشیمن، آشپزخانه و حتی سرویس بهداشتی، به شدت کاربردی و مفید هستند.

نظم در محیط

بی نظمی موجب مزاحمت بصری می‌شود و فضا را کوچک و دلگیر جلوه می‌دهد. تا جایی که می‌توانید به خانه خود نظم دهید و فضای آن را تقسیم‌بندی کنید. در نظر گرفتن هر فضا برای منظوری خاص و استفاده بهینه از آن، موجب نظم دادن به خانه می‌شود. از هر چیز که موجب آشفته به نظر رسیدن خانه می‌شود، پرهیز کنید.

دکوراسیون خانه های کوچک
دکوراسیون خانه های کوچک

ترفندهایی برای دکوراسیون خانه های 40 متری

استفاده از رنگ‌های خنثی

رنگ‌های خنثی به لحاظ بصری، خانه را ساده‌تر و عناصر خانه را کمتر جلوه می‌دهند. استفاده از رنگ‌های به اصطلاح جیغ یا تیره، موجب دلگیر شدن یا شلوغ دیده شدن خانه می‌شوند. بنابراین اولویت با رنگ‌های روشن و خنثی است.

اعجاز منحنی‌ها

از آن‌جا که بیشتر آپارتمان های کوچک مانند جعبه‌ای کوچک هستند، اضافه کردن خطوط گرد و منحنی می‌تواند تاثیر به سزایی در خوشایندتر شدن فضا داشته باشند. استفاده از میزهای گرد، فرش و قالیچه‌های گرد یا یا قاب‌ها و آینه‌های گرد، می‌توانند ترفند مناسبی برای این منظور باشند.

دکوراسیون داخلی سوئیت کوچک
مبلمان سوئیت کوچک

مبلمان راحتی به جای مبل‌های کلاسیک

آپارتمان کوچک فضای خوبی برای مبلمان استیل و کلاسیک نیستند. ایم مبل‌ها برای خانه های کوچک کاربردی نیستندو تنها فضای شما را محدود می‌کنند. بهترین مبلمان برای دکوراسیون خانه های کوچک، مبلمان راحتی، نیم ست، مبل تاشو و ال شکل هستند. این مبل‌ها هم کاربردی هستند و هم در فضای کوچک شما، جای زیادی اشغال نمی‌کنند.

ترفندهایی برای دکوراسیون خانه های 50 متری

پارتیشن بندی در خانه های کوچک
پارتیشن بندی در خانه های کوچک

پارتیشن بندی

پارتیشن‌بندی با قفسه‌ها، کتابخانه‌های کم عرض و یا پاراوان‌ها، می‌توانند ابزارهای مناسبی برای تقسیم‌بندی فضای کوچک خانه شما باشند. به ویژه در دکوراسیون خانه های 50 متری، تا حدودی امکان استفاده از این وسایل وجود دارد. به این ترتیب به راحتی می‌توانید فضای خواب یا فضای مطالعه خود را از سایر بخش‌های خانه مجزا کنید.

پرده‌های بلند

استفاده از پرده‌های بلند در دکوراسیون خانه های کوچک و آپارتمان‌ها موجب ایجاد انحراف بصری می‌شوند. به این ترتیب سقف بلندتر به نظر می‌آید و در نتیجه فضا وسیع‌تر دیده می‌شود. پیشنهاد می‌شود پرده را مماس با سقف نصب کنید و به گونه‌ای باشد که پایین آن روی زمین قرار گیرد.

برای دریافت مشاوره، با کارشناسان آرکانوژا تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *