چگونه دکوراسیون اتاق نوزاد پسر + دختر را چیدمان کنیم؟

دکور اتاق کودک

برای اینکه بتوانیم فضایی مناسب برای اتاق خواب نوزاد ایجاد کنیم باید به یکسری نکات توجه کنیم، نکاتی که متفاوت از اجرای دکوراسیون اتاق بزرگسالان است. دکوراسیون اتاق نوزاد دختر و دکوراسیون اتاق نوزاد پسر باهم تفاوت‌هایی دارند که در این مطلب به طور کامل توضیح می‌دهیم و نکاتی را بازگو می‌کنیم که به انتخاب هرچه بهتر دکوراسیون اتاق نوزاد شما کمک کند.

انتخاب رنگ اتاق نوزاد

اتاق نوزادان معمولا به گونه‌ای است که پر از رنگ و طرح‌های زیبا و دلنشین است. درست است که نوزادی که تازه به دنیا آمده است درکی از دکوراسیون ندارد اما رنگ‌هایی که در چیدمان اتاق خواب استفاده می‌شود در ذهن و روحیات کودک تاثیرگذار است. تحقیقات متعددی نشان داده‌اند که کودکان در روزهای اول رنگ‌ها را به درستی نمی‌بینند اما از دو ماهگی به بعد به تدریج رنگ‌ها برایشان شفاف می‌شود و در احساسات و درکشان از رنگ‌هایی که می‌بینند عمیق‌تر می‌شود. بنابراین مهم است که از رنگ‌های مناسب اتاق کودک استفاده کنید. به طور معمول اعتقاد بر این است که برای دکوراسیون اتاق نوزاد دختر از رنگ صورتی و بنفش و برای دکوراسیون اتاق نوزاد پسر از رنگ آبی و سرمه‌ای استفاده شود.

اتاق کودک

اما به طور کلی رنگ‌ اتاق خواب نباید ارتباط خاصی با جنسیت داشته باشند، فقط کافی است حس و حال شاد و زیبایی را در اتاق نوزاد ایجاد کنند. یکی از مسائل مهم در مورد انتخاب رنگ در دکوراسیون اتاق نوزاد دختر/ پسر این است که رنگ‌ها باعث بی‌قراری نشوند. رنگ‌هایی تند مانند زرد و نارنجی و رنگ‌های تیره مثل مشکی و قهوه‌ای باعث ایجاد بی‌قراری و بی‌خوابی در کودکان می‌شوند.

بهتر است از رنگ‌های ملایم مانند یاسی، آبی آسمانی، بنفش ملایم، صورتی چرک، طیف‌های ملایم و سرد از رنگ سبز برای اتاق کودک استفاده شود.

اتاق نوزاد

از چه وسایلی در دکوراسیون اتاق نوزاد دختر و پسر استفاده کنیم؟

وقتی نوزاد تازه به دنیا می‌آید مهم است چه وسایلی را در اتاقش می‌گذاریم زیرا لوازمی که با آن‌ها اتاق را چیدمان می‌کنیم، متفاوت  از وسایلی است که برای کودک 1 ساله و بزرگتر انتخاب می‌کنیم. در ادامه به صورت موردی به لوازم دکوراسیون اتاق نوزاد دختر/ پسر اشاره می‌کنیم.

  • تخت محافظ‌دار مختص نوزاد: برای حفاظت از کودک در هنگام شب، که از تخت پایین نیافتد و یا با غلت زدن از تخت نیافتد.
  • کریر دستی: وسیله‌ی مناسبی برای تکان دادن و خواباندن کودک، قبل از قراردادن در تخت است.
  • پرده‌های حریری یا پرده‌هایی که نور از آن‌ها عبور کند: اتاقی که نورگیر باشد برای تنظیم خواب کودک بسیار مناسب است. به طوری که با طلوع آفتاب خود به خود کودک نسبت به نور واکنش داشته و چشمان خود را باز می‌کند.
  • فرش نرم: سعی کنید با وجود کفپش‌های موجود در اتاق کودک حتما از فرش‌های با بافت پشمی و نرم استفاده کنید زیرا در صورتی که به طور اتفاقی کودک هنگام بازی زمین بخورد، احتمال آسیب دیدنش کمتر است.
  • تابلوهای دکوراتیو کوچک: استفاده از تابلوهای دکوراتیو مخصوص کودک با تصاویر کارتونی به کودک کمک می‌کند تا قوای بصریش تقویت پیدا کند. دقت کنید که ابعاد و وزن این تابلوها کوجک باشد تا اگر در اثر حادثه از دیوار افتادند، خطر آفرین نباشند.
  • یک مبل یا صندلی راحتی: گاهی والدین برای خواباندن کودک باید ساعت‌ها در اتاق مشغول خواباندن او باشند، بنابراین قرار دادن یک صندلی و یا مبل راحتی می‌تواند برای راحتی والدین مناسب‌ باشد.
  • عروسک‌های بزرگ و نرم: در اتاق نوزاد دختر/ پسر از عروسک و لوازم بازی بزرگ و نرم استفاده کنید. زیرا اسباب بازی کوچک و لگوها برای نوزادان تا 1 سالگی خطرناک هستند و البته نوزادان درکی از اسباب بازی کوچک ندارند اما وسایل بزرگ بیشتر به چشمشان می‌آید و برایشان خسته کننده نمی‌شود.
  • کمد دیواری و کشو: یک کمد دیواری شامل میله‌ی رخت آویز و کشوهای طبقه‌بندی شده می‌تواند به منظم کردن وسایل کودک و دسترسی بهتر والدین به وسایل کودک کمک کند.
  • چراغ خواب کودک: همیشه یک چراغ کوچک در اتاق کودک روشن بگذارید، نه در حدی که مانع خواب کودک شود فقط برای اینکه اگر هنگام شب از خواب بیدار شد دچار ترس نشود.
  • وسایل دکوری براق و طلایی: از جمله وسایلی که توجه کودکان را جلب می‌کند، لوازم براق و طلایی هستند. برای تقویت قوای بینایی کودک مهم است که در فضایی که قرار می‌گیرد بیشتر توجهش جلب شود.

دکوراسیون اتاق نوزاد دختر

 

نکته‌ای حائز اهمیت در انتخاب لوازم دکوراسیون اتاق دختر و پسر

وسایل و رنگ‌هایی که در اتاق نوزاد خود استفاده می‌کنید را به جنسیت وی محدود نکنید. اجازه دهید کودک لوازم و رنگ‌های مختلفی را تجربه کند و شناخت بهتری پیدا کند. مهم است که کودک در سنین اولیه با جهان اطراف خود به خوبی آشنا شود و این موضوع در بزرگسالی به درک بهتر او از محیط اطراف و تشخیص و انتخاب بهتر در زندگیش کمک خواهد کرد.

 

برای مشاوره و اطلاعات بیشتر در زمینه دکوراسیون اتاق نوزاد با شماره تلفن‌های زیر تماس بگیرید:

22209395  –  22694573

09123711422

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *