نکات جالب درباره طراحی دکوراسیون پذیرایی مدرن

دکوراسیون مدرن خانه

طراحی دکوراسیون داخلی مدرن این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده است. اما پذیرایی بخشی از خانه‌­ است که با دوستان و عزیزانمان در آن دور هم جمع می‌شویم بنابراین طراحی دکوراسیون آن اهمیت ویژه‌ای دارد. اگر دوست دارید دکوراسیون مدرن داشته باشید در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا برایتان از ترفندها و اصول دیزاین دکوراسیون مدرن بیشتر بگوئیم.

اغلب ما هنگام طراحی دکوراسیون، حساسیت و وسواس بیشتری برای طراحی داخلی پذیرایی خانه به خرج می‌دهیم. از طرفی اغلب اوقاتی که قصد بازسازی یا تغییر دکوراسیون هم داریم، پیش از سایر نقاط خانه، سالن پذیرایی توجه ما را به خود جلب می‌کند. اما در دیزاین سالن پذیرایی مدرن به ویژه دکوراسیون داخلی منزل 2022 به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

مطلب مرتبط:

طراحی مدرن دکوراسیون
طراحی مدرن دکوراسیون

برای طراحی دکوراسیون اتاق پذیرایی مدرن هیچ محدودیتی وجود ندارد. به راحتی می‌توانید با ترکیب­‌ رنگ‌ها و وسایل دکوراتیو، یک دکوراسیون داخلی متفاوت و جذاب خلق کنید. همچنین در طراحی پذیرایی مدرن خود می‌توانید از ترکیب چندین رنگ یا انواع متریال‌ها هم بهره ببرید. پس خود را محدود نکنید. فقط فراموش نکنید علاوه بر زیبایی، به راحتی و آرامش فضای پذیرایی هم توجه کنید.

نحوه چیدمان، نوع نورپردازی، انواع متریال، ابزارهای دکوراتیو و رنگ‌های متفاوت، عناصری هستند که با ترکیب آن‌ها می‌توانید دکوراسیون داخلی خود را طراحی کنید. در این مقاله مواردی را خواهیم گفت که به شما برای دیزاین پذیرایی ایده خواهد داد. پس همراه آرکانوژا باشید:

 

ایده‌ها و عناصری برای دکوراسیون داخلی مدرن

آجر یا سنگ دکوراتیو

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دکوراسیون داخلی در سال 2022، استفاده از مصالح و مواد طبیعی در خانه است. در این ‌زمینه طراحان دکوراسیون داخلی بر روی استفاده از ترکیبی خلاقانه از انواع بافت‌ها متمرکز شده‌اند. برای مثال، در یک دکوراسیون مدرن، می‌توان از ترکیب چوب و کوارتزیت یا سنگ مرمر یک دکوراسیون شیک اجرا کرد. همچنین ترکیب سنگ و سرامیک با فلز نیز می‌تواند گزینه جذاب دیگری برای خانه مدرن شما باشد.

استفاده از آجر یا سنگ‌های دکوراتیو یکی از عناصر جذاب در دکوراسیون داخلی مدرن است. به‌ویژه در اتاق پذیرایی، استفاده از این عناصر می‌توانند جذابیتی چند برابر ایجاد کنند. اما در نظر داشته باشید که از آجر یا سنگ دکوراتیو برای همه قسمت‌ها استفاده نکنید. این عناصر وقتی در بخشی کوچک از دکوراسیون داخلی جای می‌گیرند، شیک‌تر و زیباتر به نظر می‌رسند. از هماهنگی طرح و رنگ آن با سایر اجزای دکوراسیون مانند پرده یا مبلمان غافل نشوید.

آجر و چوب در دکوراسیون مدرن
آجر در دکوراسیون مدرن

شلف، کتابخانه و پارتیشن

در دکوراسیون مدرن پذیرایی خود، می‌توانید از کتابخانه و پارتیشن برای تفکیک یا استفاده بهینه از فضا استفاده کنید. همچنین از این عنصر می‌توانید برای چیدمان وسایل دکوراتیو خود هم استفاده کنید. علاوه بر کتاب، وسایل دیگری مانند گلدان، مجسمه، قاب عکس یا انواع شمع از جمله ابزارهای دکوراتیوی هستند که می‌توان در قفسه‌ها جای داد.

فرش مدرن برای پذیرایی
فرش مدرن برای پذیرایی

فرش‌های رنگارنگ با نقش‌های امروزی و مدرن

فرش‌ها نقش پررنگ و تاثیرگذاری در تعیین سبک دکوراسیون داخلی هر محیطی دارند. برای نشان دادن سبک، ست کردن رنگ‌ها در دکوراسیون، ایجادد فضایی صمیمانه یا رسمی، می‌توان از فرش‌ها کمک گرفت. فرش به راحتی حسی که شما می‌خواهید را در فضا ایجاد می‌کند. انواع فرش‌ها با رنگ‌ها و طرح‌های گوناگون و مدرن، دکوراسیونی امروزی در پذیرایی شما به‌وجود خواهند آورد.

علاوه بر این استفاده از فرش‌های سه بعدی با نقوش برجسته هم انتخاب دیگری هستند که به دکوراسیون شما، رنگ و لعاب مدرن‌تری می‌دهند.

مبلمان راحتی

یکی از اجزاء دکوراسیون مدرن، مبلمان راحتی است. در این سبک از دکوراسیون، مبلمان کلاسیک و رسمی جایی ندارد. بنابراین مبلمانی انتخاب کنید که با سبک چیدمان شما همخوانی داشته باشد.

کوسن و مبلمان راحتی دکوراسیون مدرن
کوسن و مبلمان راحتی دکوراسیون مدرن

کوسن­‌های جذاب

کوسن‌ها با داشتن طرح‌ها و رنگ‌های متنوع، دست شما را در طراحی دکوراسیون ایده‌آل خودتان باز می‌گذارند و استفاده از آن‌ها می‌توانید به راحتی آنچه که از دکوراسیون مدرن می‌خواهید خلق کنید. کوسن‌ها اجزای کوچکی هستند که تاثیری دوست‌داشتنی و دلپذیر در دکوراسیون ایجاد می‌کنند. طرح کوسن‌ها هم مهم است. برخی از آن‌ها طرح‌های سنتی و کلاسیک دارند و برخی دیگر طرح‌هایی مدرن و امروزی. در انتخاب کوسن، به سبک دکوراسیون داخلی خانه خود توجه کنید.

علاوه بر این تناسب کوسن‌ها و مبلمان هم موضوعی است که شاید بدیهی به نظر برسد اما گاهی از نظر دور می‌ماند.

تابلوهای رنگی مدرن
تابلوهای رنگی مدرن

عناصر دکوراتیو دکوراسیون داخلی منزل 2022

تابلو و قاب عکس، پرده، مجسمه، آینه و وسایلی از این دست، عناصری جزئی و کوچک هستند که در نشان دادن سبک دکوراسیون تاثیر به سزایی دارند. جنس، بافت، طرح و رنگ این اجزاء می‌توانند به خوبی حکایت از سبک دکوراسیون شما داشته باشند.

شومینه مدرن

یکی از عناصری که دکوراسیون داخلی بسیار به چشم می‌آید، شومینه است. شومینه‌های مدرن، به خوبی می‌توانند بیانگر سبک چیدمان خانه شما باشند. با استفاده از شومینه مدرن، گام بزرگی برای امروزی کردن دکوراسیون داخلی خود برداشته‌اید.

رنگ در دکوراسیون داخلی مدرن
رنگ در دکوراسیون داخلی مدرن

رنگ در دکوراسیون مدرن

ترکیب رنگ‌هایی که در دکوراسیون داخلی مدرن استفاده می‌شود به آسانی از ترکیب رنگی در سبک‌های دیگر قابل تشخیص هستند. در سبک مدرن ترکیب رنگ‌های شاد بیشتر استفاده می‌شوند تا رنگ‌های طلایی، مشکی یا انواع رنگ‌های خنثی. اغلب رنگ‌هایی مانند قرمز، آبی یا زرد مورد استقبال بیشتری قرار می‌گیرند.

گیاهان در دکوراسیون مدرن
گیاهان در دکوراسیون مدرن

گل و گیاه

اما گل و گیاه در دکوراسیون داخلی منزل 2022 از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. استفاده از گل و گیاه برای هر نوع دکوراسیونی جذابیت بسیاری دارد. تفاوت در نحوه استفاده از گل و گیاه است. مثلا نوع گلدانی که انتخاب می‌کنید باید با سبک دکوراسیون تناسب داشته باشد. قطعا گلدانی که در سبک کلاسیک استفاده می‌شود با گلدانی که مناسب سبک مدرن است تفاوت دارد. اما در هر حال از گیاهان در طراحی دکوراسیون خود غافل نشوید.

نظر شما…

شما از چه ابزار یا ترفندی برای نشان دادن سبک دکوراسیون داخلی خود استفاده می‌کنید؟ آیا شما هم سبک پذیرایی مدرن را ترجیح می‌دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *