پیمانکار بازسازی ساختمان؛ از مدل سازی تا اجرا

پینمانکار بازسازی

این روزها سر پیمانکاران بازسازی ساختمان بسیار شلوغ است. بازسازی آپارتمان در تهران و دیگر شهرهای بزرگ بسیار پرطرفدار شده است و هر کسی با هر میزان درامد می‌تواند تنوعی هرچند ساده در دکوراسیون خانه خود ایجاد کند. بسیاری از افراد با الگو گرفتن از ترندهای دکوراسیون داخلی منزل 2022 به دنبال ایجاد تغییری جذاب و به‌روز هستند.

اما پیدا کردن یک پیمانکار متعهد به کار که بتواند کارها را همانطور که از او خواسته شده است با دقت و نظم انجام دهد در یک پروژه بسیار مهم است. چرا که وظایف پیمانکار گسترده بوده و پایه و اساس فعالیت‌هایی که برای انجام یک پروژه‌ی ساخت و ساز صورت می‌گیرد، بر برنامه‌ریزی و رعایت نظم و تقسیم کاری است که توسط پیمانکار انجام می‌شود. در این مطلب به بررسی وظایف پیمانکار، ویژگی‌های یک پیمانکار خوب و قابل اعتماد می‌پردازیم. همچنین به‌صورت مفصل به اینکه چگونه فردی مناسب برای این کار پیدا کنیم خواهیم پرداخت.

وظایف پیمانکار

پیمانکار در حقیقت شخص یا شرکتی است که طرف دیگر قرارداد ساخت و ساز را امضا کرده است و تمام برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌ها از مدل سازی تا اجرا چه در بازسازی و چه در ساخت و ساز با این شخص است. پیمانکار وظیفه دارد تمام فعالیت‌های تیم اجرایی را نظارت کرده و کم‌ و کاستی‌های پروژه را سریعا اطلاع داده و تهیه کند. به عبارت دیگر می‌توان پیمانکار را به کارگردان یک فیلم تشبیه کرد. اگر بخواهیم وظایف پیمانکار را به صورت موردی توضیح دهیم به شکل زیر خواهد بود:

  • گردآوری تیم اجرایی در زمان مقرر جهت بازسازی و ساخت و ساز بموقع.
  • کیفیت سنجی کار تیم.
  • تهیه وسیله‌ی عیاب و ذهاب و خوراک کارگران و تیم اجرایی.
  • تهیه مصالح و وسایلی که در حین اجرا لازم است و در قرارداد ذکر شده است. در غیر این صورت تهیه‌ی آن به عهده‌ی کارفرماست.
  • نظارت بر تیم اجرایی جهت رعایت نکات ایمنی و حفظ مسائل جانی.
  • در صورت کمکاری و عدم انجام وظایف توسط پیمانکار، او باید 1/5 برابر مبلغ مذکور در قرارداد را به کارفرما پرداخت کند.
  • ‌اگر در حین بازسازی، قسمت‌هایی که در قرارداد ذکر نشده است آسیب ببینند یا قسمت‌های بازسازی شده تخریب شوند، پیمانکار موظف است آن بخش را تعمیر کرده و یا خسارت بپردازد.

ویژگی‌های پیمانکار خوب

 

پیمانکار بازسازی

گاهی اوقات در حوضه‌ی ساخت‌و‌ساز خیلی سخت می‌توان پیمانکار بازسازی ساختمان خوب و بد را از هم تشخیص داد. زیرا همه‌ی افراد قول مشترکی را به شما می‌دهند و طوری رفتار می‌کنند که گویی قرار است بهترین خدمات را در اختیار شما قرار دهند اما اگر شما اطلاعات کافی نداشته باشید یا به خوبی در رزومه تیم یا فرد کنکاش نکنید ممکن است گول افراد سودجو را خورده و پروژه را به دست افرادی ناکارامد بسپرید. ما به شما می‌گوییم چطور همان شخص و شرکتی را که نیاز دارید پیدا کنید. اول از همه باید ویژگی‌های پیمانکار خوب را بشناسید:

  1. پیمانکار خوب شخصی مسئولیت‌پذیر است. از زمان پاسخ گویی او در تماس‌های اول و زمان حضور او در جلسات می‌توان به این امر پی برد. پیشنهاد می‌کنیم قبل از انتخاب پیمانکار حتما چند بار با او نشست و برخاست داشته باشید تا جریان برایتان مشخص‌تر شود.
  2. پیمانکار بازسازی ساختمان باید در برنامه‌ریزی و مدیریت زمان مهارت داشته باشد. خوب بودن در این زمینه کافی نیست زیرا حجم کار به درجاتی از سنگین بودن می‌رسد که اگر شخص مهارت نداشته باشد همه چیز بهم می‌ریزد.
  3. سابقه‌ی بالا همیشه ملاک نیست. برای انتخاب پیمانکار بازسازی ساختمان حتما نمونه کار از او بخواهید. شاید سابقه‌ی زیادی نداشته باشد اما در پروژه‌ها بسیار موفق عمل کرده باشد.
  4. باید شخصیتی مدیر و ماهر داشته باشد تا بتواند تمام اعضای تیم اجرایی را مدیریت کند و در صورت نافرمانی بداند چطور با کارکنان رفتار کند.
  5. حساب و کتاب بلد باشد و بتواند هزینه‌ها را مدیریت کند.

شاید برایتان سوال شود که چگونه این موارد را متوجه شویم؟ می‌توانیم به شما اطمینان دهیم که با مشاهده نمونه کارهای قبلی شخص به وضوح مشخص خواهد بود که پیمانکار چقدر مجرب و کار‌بلد است. زیرا اگر شخص ویژگی‌های بالا را نداشته باشد، قطعا پروژه شکست خورده خواهد بود. پس با دریافت رزومه و پرس‌و‌جو از کارفرمایان از این اطلاعات آگاه شده و سپس پیمانکار خود را انتخاب کنید.

شرکت معماری و دکوراسیون داخلی آرکانوژا یکی از بهترین شرکت‌ها به عنوان پیمانکار بوده و تجربه‌ی زیادی در زمینه‌ی پیمانکاری بازسازی ساختمان دارد. خوشبختانه به دلیل اینکه آرکانوژا تمام کارکنان و تیم اجرایی خود را بر اساس ویژگی‌های شخصیتی که دارند در جایگاه شغلی مخصوص خود قرار می‌دهد، تمام افراد در حرفه‌ی خود متخصص بوده و کار را با مسئولیت‌پذیری تام انجام می‌دهند. با توجه به رزومه‌ای که آرکانوژا برای خود ساخته است تمام مشتریان از تحویل بموقع پروژه با رعایت تمام ضوابط ذکر شده در قرار داد راضی و خشنود بوده‌اند. اگر قصد دارید تا آپارتمان خود را متناسب با ترندهای دکوراسیون داخلی منزل 2022 بازسازی کنید، می‌توانید با ما تماس بگیرید.

چگونه پیمانکار مناسب برای بازسازی آپارتمان پیدا کنیم؟

 

بازسازی

حالا که تمام ویژگی‌های پیمانکار خوب را متوجه شدید و شرحی از وظایف کلی پیمانکار بازسازی ساختمان را ملاحظه کرده‌اید باید بدانید کجا دنبال شخصی مطمئن بگردید؟

  • پیشنهاد اول ما به شما این است که از آشنایان بپرسید هیچ کس بهتر از شخصی که یکبار یا بیشتر تجربه‌ی کار با پیمانکار بازسازی ساختمان را داشته است، نمی‌تواند به شما مشاوره داده یا کسی را به شما معرفی کند. پس در اطراف خود دنبال پیمانکار بگردید.
  • پیشنهاد دوم ما به شما این است که از سایت‌های مطمئن در صفحه جستجوی گوگل دیدن کنید و با هریک از آن‌ها تماس بگیرید. اگر نیاز به مشاوره و اطلاعات بیشتر داشتید می‌توانید با آرکانوژا تماس گرفته و سوالات خود را بپرسید.
  • به بنگاه‌دارها سری بزنید و از آن‌ها پرس‌و‌جو کنید. به احتمال زیاد آن‌ها کسانی را می‌شناسند که به کارتان بیایند.
  • به پروژه‌های بازسازی و در دست ساخت سری بزنید و افرادی که ناظر هستند را ملاقات کنید. پروژه را بررسی کنید و در صورتی که از نحوه‌ی انجام کار آن‌ها راضی بودید جلسه‌ای با پیمانکار ساختمان گذاشته و موارد دیگر را بررسی کنید.

سخن آخر

امیدوار هستیم که این مطلب به شما کمک کرده باشد تا پیمانکار بازسازی ساختمان مورد نظر خود را پیدا کنید. یادتان باشد که می‌توانید نظرات خود را با ما در باکس پایین همین مطلب آزادانه به اشتراک بگذارید. اگر قصد بازسازی آپارتمان در تهران یا شهرستان‌ها را دارید با ما تماس بگیرید. سپاس از همراهی شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *