مراحل اجرای محوطه سازی ویلا لوکس در تهران

ویلاها جایی برای استراحت، آرامش و رهایی از مشکلات و دردسرهای زندگی شهری، برای مدتی کوتاه است؛ به همین دلیل محوطه سازی ویلا لوکس، باید به بهترین شکل ممکن انجام شود. محوطه سازی ویلا لوکس باید در عین داشتن ساختاری چشم‌نواز، محیطی فوق‌العاده برای بازی و تخلیه انرژی داشته باشد، تا راحتی و آرامش را به صاحبش هدیه دهد و خستگی را از تن او بیرون کند. به دلیل اهمیت اجرای محوطه سازی ویلا، اغلب افرادی که به فکر خرید یا بازسازی ویلا لوکس در تهران هستند، اقدام به پیدا کردن بهترین معمار و مجری دکوراسیون می‌کنند.
در ادامه با ما همراه باشید تا با تمام مراحل لازم برای اجرای محوطه سازی ویلا لوکس در تهران وجود دارد؛ آشنا شوید.

نکات اولیه برای اجرای محوطه سازی ویلا لوکس در تهران

شرکت آرکا معمار نوژا برای اجرای محوطه سازی ویلا لوکس در تهران نکات زیادی را مدنظر قرار می‌دهد:

  • آب‌وهوای منطقه
  • موقعیت ازنظر نزدیکی به گسل
  • دسترسی به اماکن عمومی
  • موقعیت جغرافیایی (نزدیک کوه یا رودخانه و دریا)
  • قیمت و ارزش ملک در منطقه
  • موقعیت ساختمان‌ها یا ویلاهای اطراف
  • دسترسی به فضای سبز
  • منابع آبی
  • برق‌کشی منطقه
  • وضعیت گاز شهری
  • اسناد و مدارک لازم برای اجرای کار

دانستن این نکات اولیه و فراهم کردن زمینه، اولین و تقریباً یکی از مهم ترین مراحل اجرای محوطه سازی ویلا لوکس در تهران است. این مرحله باید با استفاده از تحقیقات منطقه‌ای و بررسی جاهای مورد نظر انجام می‌شوند.

مراحل محوطه سازی ویلا لوکس

1. کف سازی

کف سازی یکی از تاثیرگذارترین و اصلی ترین بخش‌های محوطه‌سازی ویلا لوکس است که استفاده متریال مناسب برای آن، در حفظ استحکام و زیبایی محوطه، نقش بسزایی خواهد داشت.
اولین نکته در کف‌سازی محوطه ویلا لوکس، نوع طراحی است، که باید به گونه‌ای باشد که به فرد حس آرامش دهد و دومین نکته در زیبایی محوطه، انتخاب و خرید بهترین متریال برای کف است، سومین نکته هم آن است که مصالحی که در محوطه سازی ویلا استفاده می‌شوند باید با فضای کلی و سلیقه‌ی کارفرما همخوانی داشته باشند.

کفش پوش های مختلفی که می توان برای محوطه سازی ویلا لوکس در تهران استفاده کنیم.

  • سنگ‌فرش آجری: مزیت این نوع کف‌پوش، ساده بودن و قابل تطبیق بودن آن با هر نوع مصالح ساختمانی و نمای محوطه است.
  • گرانیتی: این نوع سنگ‌فرش در عین جلوه زیبایی که دارد، در برابر سرما و گرما بسیار مقاوم است.
  • سنگ‌ریزه: ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین سنگ‌فرش محوطه‌سازی، سنگ‌ریزه است. حتی می‌توان از سنگ‌ریزه برای فضای بین سنگ‌فرش گرانیتی استفاده کرد.
  • سنگ‌آهک: این نوع سنگ‌فرش به دلیل رنگ سفید و کرم‌اش نور را منعکس می‌کند و می‌تواند جلوه بیشتری به فضای سبز بدهد.
  • سنگ‌فرش تراورتن: این نوع سنگ‌فرش مقاوم را برای قسمت‌هایی که نیاز به شست‌وشو دارند، استفاده می‌کنند.
  • سنگ‌فرش با بتن: این نوع سنگ‌فرش استاندارد برای قسمت‌هایی به‌کاربرده می‌شود که به گل‌کاری و کشت و کار اختصاص داده نشده‌اند.

پروژه طراحی و اجرای محوطه سازی ویلا لوکس حیاط دماوند توسط شرکت آرکا معمار نوژا

2. گل کاری

دومین مرحله طراحی و اجرای محوطه سازی ویلا لوکس در تهران، جانمایی گل و گیاهان است که باید قبل از اجرا، در طراحی محوطه نوع چیدمان گل و گیاه در محوطه ویلا تعیین شود. در محوطه سازی ویلا لوکس همیشه با گیاهان متنوعی سروکار داریم؛ چرا که گیاهانی که در محوطه ویلا مورد استفاده قرارمی گیرند، از شرایط اکولوژی محیط‌زیست مانند تغییرات دما، میزان رطوبت نسبی هوا، بارندگی‌ها و دیگر پدیده‌های جوی تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

3. طراحی استخر و آب‌نما

استخر و آب‌نما؛ می‌توانیم بگوییم یکی از مهم‌ترین بخش‌های محوطه سازی ویلا لوکس است و در مرکز توجه قرار دارد. استخر و آبنماها می‌توانند طراحی‌های متعددی داشته باشند؛ از طرح‌های کلاسیک گرفته تا طرح‌های مدرنی که این روزها در بسیاری از محوطه سازی های ویلا در تهران و اطراف آن دیده می‌شوند. بنابراین در طراحی و اجرای استخر برای محوطه سازی ویلا لوکس شما؛ انتخاب یک شرکت کاردرست و حرفه‌ای بسیار مهم است. شرکت آرکا معمار نوژا با طرح آفرینی و خلاقیت سعی در ارائه‌ی طرح‌هایی نوین از استخرها و آب‌نما‌ها به شما دارد و با استفاده از جدیدترین شیوه‌ی اجرا، موجب سرعت بخشیدن به اجرا و بهبود کیفیت کار خواهد شد.

4. طراحی آلاچیق و باربیکیو

آلاچیق و باربیکیو در کنار هم می‌توانند بهترین خاطرات را برای ما بسازند و تجربه‌ای بی نظیر از خوردن غذایی خوشمزه در فضای باز و لذت بردن از هوای پاک به ما می‌دهند. برای ساخت آلاچیق، عوامل زیادی را مثل شرایط جوی مختلف، استحکام المان‌های موجود در آلاچیق و نوع متریال استفاده شده؛ باید در نظر بگیرید؛ تا بهترین نتیجه را از اجرای محوطه سازی ویلا لوکس دریافت کنید. همچنین می‌توانیم به انواع سازه‌های فضای بیرونی دیگری از جمله پرگولا، طاق ورودی، داربست گیاهان، سایه‌بان‌های ماشین و پارکینگ‌های پیش‌ساخته اشاره کرد؛ که در محوطه سازی ویلا لوکس در تهران قابل اجرا هستند.

5. نورپردازی در اجرای محوطه‌سازی ویلا لوکس

نورپردازی یکی از ارکان‌های مهم محوطه سازی است. با اینکه این‌طور به نظر می‌رسد که نورپردازی محوطه و بیرون ساختمان فقط برای زمان تاریک شدن هواست، اما درواقع یکی از مسائلی که به محوطه ویلا لوکس شما جلوه می‌بخشد نورپردازی است. نورپردازی می‌تواند شامل ورودی، فضای استخر، آبشارها و فواره، مجسمه ها و درختان باشد.

و در نهایت

اگر تمامی مراحلی که در بالا گفته شدند، توسط یک شرکت معماری حرفه‌ای و کاردرست انجام شوند؛ مطمئن باشید نتیجه‌ای را خواهید گرفت که تا آخر عمرتان، از آن لذت خواهید برد.

ما در کنار شما هستیم تا به شما در طراحی و اجرای محوطه سازی ویلا لوکس در تهران کمک می‌کنیم و شما را به ویلای رویاهایتان برسانیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *